Starttiongelmia edelleen
Re: Starttiongelmia edelleen
Juu se tais olla kuormitettuna. Jos oikeen muistan.
Opel Omega 2.0 16V -94 Ex.
Peugeot 406 1.8 -98.
Peugeot 406 1.8 -98.
Kuormitettunakin pitäisi tulla yli 13.5v,jos on paljon lyhyttä ajoa isolla kuormituksella niin akku ei lataudu koskaan kunnolla täyteen.
Nuo ovien johdotukset kannattaa tarkistaa. Siellä ei saa olla paljasta kuparia näkyvissä, joka sitten koskettaa runkoon tai oviin. Teoriassa ja jopa käytännössäkin voi kuluttaa virtaa , jos sopivasti on paljaita johtimia. Sama koskee takaluukkua. Rehelleisesti sanoen ... aikamoista räpellystä nuo ovien haitarikumien johtimet ja se takaluukun johdinnippu.
Lisävalot vaikuttavat kuvien mukaan ihan asiallisesti kytketyiltä.
Lisävalot vaikuttavat kuvien mukaan ihan asiallisesti kytketyiltä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Joo mä rupeen tutkimaan, että näkyykö kuparia ja sitte erkkailemaan jos näkyy. Ihan samaa mieltä vaikken pro olekkaan näissä asioissa niin nuo jotkut johdotukset näyttää aivan kummallisilta viritelmiltä. Ja mikököhän järki on ollu vetää ton takakontin johdot poikki, sitte kolvata ja erkata ne uusiks?
Peugeot 406 1.8 -98.
Peugeot 406 1.8 -98.
Oikeasti ne ovien haitarikumien sisällä olevat johtimet pitäisi uusia tai ainakin laittaa pätkä uutta johdinta, juottaa molemmista päistä alkuperäisiin johtimiin ja juotoksen päälle kutistesukkaa ja paketti takaisin haitarikumin sisälle. Voi olla , että noihin saa myös ovien johtosarjoja... toki kalliita ovat oletettavasti.
Takakontin johtosarjasta on varmaan ensin murtunut johtimien päällä oleva erillinen muovikuori, ja sitten johtimien eriste hankautunut puhki. Korjaaja on halunnut poistaa sen erillisen muovikuoren ja se ei onnitu kuin katkaisemalla johtimet.
Takakontin johtosarjasta on varmaan ensin murtunut johtimien päällä oleva erillinen muovikuori, ja sitten johtimien eriste hankautunut puhki. Korjaaja on halunnut poistaa sen erillisen muovikuoren ja se ei onnitu kuin katkaisemalla johtimet.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Sen verran on rahaa mennyt liikaa tuohon autoon, että en ala mitään kalliita johtoja ostamaan/vetelemään pitkin autoa. Erkkasin sen yhden kuparijohdon pään mutta eihän se mitään tietenkään mihinkään lepokulutukseen vaikuttanut. Joku pska siellä auton sisällä vie nyt tuota sähköä ja mun tiedot ja taidot ei riitä sen ratkasemiseen. Lisäksi nyt mulla on ollut siitä se kuluttava sulake irti ja normaalisti akku kiinni, ei siltikään lähde käyntiin. Latalin tossa hetken, mittasin voltit ja näytti 12.72 v eikä jaksa pyörittää.
Taitaa olla game over tämän suhteen, jos saisin vaihdettua pois pikaseen. Minä en sitä ainakaan saa korjattua joten ehkä joku muu saa.
Taitaa olla game over tämän suhteen, jos saisin vaihdettua pois pikaseen. Minä en sitä ainakaan saa korjattua joten ehkä joku muu saa.
Peugeot 406 1.8 -98.
Peugeot 406 1.8 -98.
Selviskö se virran vuotaminen?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015