Aina kova taistelu puheenaiheesta Opel...

Keskustelua Opeleista
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2003-12-08 09:12, Superi wrote:

Lainarahalla ostettu auto on ihan yhtä oma kuin velatonkin. Eri asia on, jos auton omistajuus on pidätetty myyjälle/rahoittajalle kunnes loppukauppahinta on suoritettu. Velattomuus ei ole omistusoikeuden elementti.
Onhan se ihan sama onko auto ihan oma oma vai pankin kautta rahoituksella,ei mitään väliä. :smile:

Minulla vaan sattuu olemaan ihan oma oma,en maksa kenellekkään yhtään senttiä siitä kuukaudessa.
:smile:
heka84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja heka84 »

On 2003-12-05 16:35, mä wrote:

Ensinnäkin laina on siis LAINA..EI LAHJA!!
Laina on maksettava takaisin sovitulla tavalla,sovitulla korolla,sovitulla aikataululla..lahja taas on nimensä mukaisesti lahja.
Ei lainan ottaminen olekaan kunniatonta, mutta myös velka on aina VELKA. Tässä kohtaa on sanottava, että en kyllä ottaisi tässä elämän vaiheessa lainaa, enkä luultavasti saisikaan, koska tuloni eivät ole niin pysyvät.

Sitä en voi kieltää, ettenko saattaisi joutua ottamaan lainaa jossain vaiheessa, mutta se ei ole ainakaan tällä hetkellä MINULLE ENSIMMÄINEN vaihtoehto. Ja se on totta, että harva pääsee elämästä ottamatta lainaa.
Täällä on selkeesti oltu legendaarisia!
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2003-12-06 12:36, SportVectra wrote:
Niin ja sitten iän karttuessa huomaakin,että ei se auto olekkaan se maailman tärkein ja upein "esine"

Elämä on paljon laajempi käsite kuin auto.Miehelle se auto on aina "rakas" lelu,mutta sen oppii "kasvaessa" asettamaan realistisempaan rooliin elämässä.

Itse myös käynyt samat asiat läpi...nuorempana tuntui,ettei maailmaan muuta mahdukkaan kuin auto.
Tä ei vai? Koskahan sitä ikää sitten karttuu tarpeeksi?

Ai niin, eihän se auto olekaan tosiaan ainoa tärkeä asia maailmassa, kyllähän hyvät hifilaitteet kotona on myös tärkeitä! :grin:

Ja musa on myös tärkeää! :grin:

Kaikki muu on vain noiden kolmen rahoittamista varten. :razz:
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-12-08 13:29, ata wrote:
Niin ja sitten iän karttuessa huomaakin,että ei se auto olekkaan se maailman tärkein ja upein "esine"

Elämä on paljon laajempi käsite kuin auto.Miehelle se auto on aina "rakas" lelu,mutta sen oppii "kasvaessa" asettamaan realistisempaan rooliin elämässä.

Itse myös käynyt samat asiat läpi...nuorempana tuntui,ettei maailmaan muuta mahdukkaan kuin auto.
Tä ei vai? Koskahan sitä ikää sitten karttuu tarpeeksi?

Ai niin, eihän se auto olekaan tosiaan ainoa tärkeä asia maailmassa, kyllähän hyvät hifilaitteet kotona on myös tärkeitä! :grin:

Ja musa on myös tärkeää! :grin:

Kaikki muu on vain noiden kolmen rahoittamista varten. :razz:
Niinpä!Joku laittaa rahansa postimerkkeihin joku taas viinaan.Ihan sama...pääasia,että itse viihtyy elämässään.Se kait lienee tärkeintä.Ja kaikki tietty maksaa..rahaa saa tosiaan pankista! :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: SportVectra on 2003-12-08 13:43 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-12-08 13:40, SportVectra wrote:

Niinpä!Joku laittaa rahansa postimerkkeihin joku taas viinaan.Ihan sama...pääasia,että itse viihtyy elämässään.Se kait lienee tärkeintä.Ja kaikki tietty maksaa..rahaa saa tosiaan pankista! :smile:
Hyvä kommentti! :smile:

Voi olla että kun seuraavan kerran astuu kotiovesta ulos tulee rattijuoppo kahtasataa päälle ja elämä loppuu siihen!

Itse ainakin käytän rahaa kaikkeen siihen mikä tuottaa itselleni ja läheisilleni iloa..ja teen sen nimenomaan NYT kun koskaan ei kuitenkaan tiedä milloin kaikki on ohi.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita ajattelematonta rahankäyttöä..mutta kuitenkin raha on käyttöä varten..paitsi tietysti joku voi saada kiksejä siitä että pankkitilin saldo on mahdollisimman iso..mutta sekin suotakoon niille joille se iloa tuo.
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

On 2003-12-08 17:41, mä wrote:
Itse ainakin käytän rahaa kaikkeen siihen mikä tuottaa itselleni ja läheisilleni iloa..ja teen sen nimenomaan NYT kun koskaan ei kuitenkaan tiedä milloin kaikki on ohi.
Tästä voisikin päätellä, että ikäsi alkaa olla kuudenkympin ja kuoleman välillä tai olet muuten vaan viimesen päälle pessimistinen kaveri :smile:

No rahaahan saa pankista, enkä itse syljeksi pankkilainan hakijoiden naamalle, koska joudun sitä itsekkin todennäköisesti joskus ottamaan.

Olen välillä kateellinen, mutta tyydyn omaan osaani, mutta en ymmärrä, miksi hakea pankista iso laina, hankkia bulevardisportti jollaista ei ole varmaan naapurilla eikä kellään työkaverilla, ja sitten kituuttaa velkapaska perseessä kymmenen vuotta.

Itse otan lainaa sitten kun se on tarpeellista ja tasan niin paljon kuin on tarpeellista.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-12-08 17:49, Amppa wrote:
Tästä voisikin päätellä, että ikäsi alkaa olla kuudenkympin ja kuoleman välillä tai olet muuten vaan viimesen päälle pessimistinen kaveri :smile:

Olen välillä kateellinen, mutta tyydyn omaan osaani, mutta en ymmärrä, miksi hakea pankista iso laina, hankkia bulevardisportti jollaista ei ole varmaan naapurilla eikä kellään työkaverilla, ja sitten kituuttaa velkapaska perseessä kymmenen vuotta.

Itse otan lainaa sitten kun se on tarpeellista ja tasan niin paljon kuin on tarpeellista.
No en ole kuin vähän päälle 3-kymmenen..enkä edes kovin negatiivinen ihminen.. :smile:

En kai väittänytkään että järjetön lainanotto "elämästä nauttimisen" takia olisi järkevää/ että itse tekisin niin.

Järkevä lainanotto on perusteltua..ja rahaa voi jokainen käyttää niin paljon kuin perse kullakin kestää..toisilla se kestää enemmän kuin toisilla, mutta jokainen tyytyköön osaansa ja pelatkoon niillä pelimerkeillä mitä on kullekin jaettu.

Mulla on lainaa..oma asunto..auto jota jotkut ilmeisesti pitävät jonakin "ökyautona"..mutta myös pääomia jotka tuottavat kokoajan..lopputuloksena tulot ovat kokoajan suuremmat kuin menot= kokoajan menee lisää rahaa säästöön/sijoituksiin. Yhtään ei tarvitse kärvistellä eikä kituuttaa..lainat lyhenee ripeää tahtia. Kovin paljoa en iloa saisi siitä että istuskelisin kotona ja tuijottaisin pankkitilin saldoa ja ihailisin sen suuruutta. Joku voi saada siitä iloa..minä en..ja siksi haen iloa jostakin muualta..koska,kuten jo totesin, kaikki voi olla jo huomenna ohi..oli ikää sitten 6 tai 60v..se on vain realiteetti,ei negatiivista ajattelua.. :smile: :smile:
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Jos joku katto tossa eilen tai toissapäivänä Mtv3:lta tulleen ohjelman Tahaton Tuhlaajapoika (tai jotain sinne päin), käy siinä hyvin esille mun mielipiteeni ja periaatteeni. En sit tiedä, johtuuko se siitä, että asun täällä hieman syrjempänä vai missä..

Mutta. Elää kannattaa niin, että tietää, mitä tekee nyt ja suunnittelee tulevaisuutensa. Varsinkin finanssipolitiikkansa. Esimerkiksi minä olen aika kova poika säästämään. Varsinkin nyt, kun en ole työelämässä. Usein jään katselemaan joitain kavereitani, jotka pistää kaikki rahansa viinaan tai muuhun yhtä viisaaseen. Ei mulla ois varmaan ikinä varaa alkaa vetää perseet joka vkonloppu.

Laskeekohan kukaan tällaista harrastavista ihmisistä säästöä, joka tulisi viina/röökilaskun puolittamisesta?
Jäisiköhän enemmän käteen palkasta tai saiskohan sitä lainaa lyhennettyä nopeemmin?

Mä en ainakaan ihan heti lainaa menis ottamaan, mut jos niin joskus teen, harkitsen sitä tosissani ja samalla suunnittelisin sen poismaksun mahdollisimman ripeästi. Mä en o koskaan tykänny olla velkaa kenellekkään.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Henkkis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Henkkis »

Vaikka itsellä on tollanen vanha ränsistynyt opel pahanen. Toisella hieno saksasta tuotu BMW toisella hieno kallis alfa romeo ja itsellä lahonnut ja rosteinen opeli. Autoni on pihan halvin ja rumin. Mutta olen tyytyväinen siihen, en siksi että se on rumin ja halvin, en siksi että olen ostanut sen kokonaan itse. Vaan siksi koska asiat voisi olla niin että ei olisi edes tollasta ränsistynyttä opelin pahasta. Olishan se hieno kavereille ferraria esitellä hikisen opelin sijaan. Mutta aina ei saa sitä hienointa ja kalleinta ferraria. Ollaan tyytyväisiä siihen mitä meillä on, yhtä hyvin voisi olla että ei olisi edes autoa ollenkaa. Kaikilla ei ole sitäkään mitä sinulla on.

Tohon mitä isi-leasingiin tulee, vihaan niitä jotka lesoaa vanhempien autolla. Sanoo mikä ihmeen romu sulla on? Kato tätä autoo, esittelee isin autoa. Ajakoot isin autolla, mutta olisin aika hiljaa enkä lesois vaikka olisi 1000kertaa parempi mitä itselläni.

Ja siihen onko lainarahoituksella auto vai ei on ihan sama, koska kummankin joutuu maksamaan ja yleensä lainarahalla viellä kalliimmalla. Ja harvemmin ihmisillä on rahaa ostaa hieno auto, ilman lainaa. Ja itsellä ei ole lainarahoituksella autoa, koska tässä elämäntilanteessa se ei olisi ollut kannattavaa, koska opiskelen.
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
sauli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sauli »

Ei tota voi todelliselle automiehelle koskaan tapahtua. Korkeintaan sitten kun on eläkkeellä. :smile:
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-12-08 21:36, sauli wrote:
Ei tota voi todelliselle automiehelle koskaan tapahtua. Korkeintaan sitten kun on eläkkeellä. :smile:
Ei niin voikkaan,eikä minullekkaan ole käynyt niin. :smile:Mutta jokapäiväiseen elämään mahtuu myös muitakin upeita asioita.Eli se auto ei ollutkaan se ainoa.

Minä olen automies viimeiseen hengenvetoon asti.Ja sitäpaitsi kaukana eläkeiästä. :smile: (reilusti alle 40v)
Waakku^
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Waakku^ »

Mikshän aina tulee tappelu OPEL merkistä :smile:

Kaveri alko vittuilemaan mulle Ooppelista että ei mitää sellaasia iha paskoja ja sillee mut mikä parasta jätkällä ittellä muistaakseni 84 vuoden Ooppeli josta maksanu 300 euroa ja siinä ei ole mitää vikaa ikäisekseen mut sitä täytyy haukkua ku o Ooppeli. Mä en vaa käsitä :smile:
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

no jotkut vanhemmat ei rahasta huolimatta halua ostaa lapsilleen uutta/hienoa autoa.
esim. yhdet vanhemmat voittivat lotossa jotain 800000mk, joten siinä huumassa ostivat ainoalle tyttärelleen -87 fiat unon
jotain 200tkm lasissa... että siinä sulle auto.
kyllähän esim. 70-luvun pelit keräävät katseita ihan eri malliin kuin 90-luvun autot, eikä kukaan taatusti voi syyttää elvistelystä...
ja tutut huomaavat nostaa käpälää kilometrin päästä. :smile:
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

--Niin ja sitten iän karttuessa huomaakin,että ei se auto olekkaan se maailman tärkein ja upein "esine"--

Jaa-no itellä on muitakin tärkeitä juttuja, mutta autoharrastus on tuntunut vaan syventyvän iän myötä, ja on kyllä asia jota tulee eniten päivässä ajateltua. Enää se ei ole se tärkein esine, vaan esineet...Auto on mulle muutakin,
kuin vain ajamista varten, se on harrastus ja elämäntapa. Kaikki eivät tunnu harrastustani ymmärtävän ja sanovat, että menee rahaa, että ei kannata. Nämä tyypit sattuvat itse käyttämään rahansa joka viikko viinanjuontiin, jota itse en ymmärrä, että onko se sitten ehkä parempi vaihtoehto?
Kyllähän sitäkin joskus pitää harrastaa, mutta laittaa nyt iso kasa rahaa asiaan josta tule huono olo...
OVERDRIVE.FI
heka84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja heka84 »

Hehehehh....

Nyt taitaa osuu pilkka omaan nilkaan meikäläisellä... Tossa alettiin muijafrendin kaa kelaa et ostetaanko me sen kummisedältä olikohan se -99 B Vectra... parilitranen automaatti... Taitaa vissiin mennä osamaksun puolelle. Onneks se on sen kummisetä, niin ei mee korkoo.
Toisaalta ei kyllä oikein kiinnostais joka kk sille maksaa monta sataa. :|
Täällä on selkeesti oltu legendaarisia!
Vastaa Viestiin