Astra J - kokemuksia
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
mulla ulisi vasen takaovi laskin ikkunan alas ja käytin lievää väkivaltaa.ulinat katos
astra sports tourer 2.0 cdti at 2011
astra sports tourer 2.0 cdti at 2011
Kun pikku kolhun takia meni oikealta edestä se sumari uusiksi, niin nyt vasta hokasin että vasen sumariumpio kerää kosteutta. Mitenkähän mahtavat suhtautua opelilla moiseen, en oo viitsiny vielä käydä kysymässä kun ei muuta asiaa sinne ole eikä tuo nyt mikään paniikin paikka ole. 
Jape
Jaahas, taas alkoi vilkkusekoilu, vaikka kuukausi sitten päivitettiin radion softa, jonka olisi kuulemma pitänyt auttaa. Eli vilkut kyllä toimivat, mutta mittariston indikaattorivalo jammailee omaan tahtiin, ja lisäksi, kun vilkun ääni tulee vielä radion kaiuttimista ihan missä tahdissa sattuu niin, johan on omituinen olo ajaessa. Onneksi on vuosihuolto tulossa.
Kävin myös hakemassa kitkat alle, ovat kyllä aika paljon hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Katsotaan, mitä kulutukselle käy, kun lisäksi tankkaan tästä eteenpäin vain Nesteen Prodieseliä.
Kävin myös hakemassa kitkat alle, ovat kyllä aika paljon hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Katsotaan, mitä kulutukselle käy, kun lisäksi tankkaan tästä eteenpäin vain Nesteen Prodieseliä.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Tilaukseen meni tällä kertaa Cruze farkku 1.4T. Olenko nyt vääräuskoinen kun tilasin autoni Chevroletina vai voinko osallistua keskusteluun täällä
?
Autossa on kyllä kummallisen surkea tuo äänentoista. Ihan ihmeellistä muovisen kumisevaa on ääni joka sinne tulee, se ei siitä paljoa muutu vaikka kuinka äänensävyjä vääntelisi sinne tahi tänne. Kaiuttimia lienee riittävästi mutta ei oo kyllä muuten kehumista. 
Jape
Pennut leikki taas "super" bmw:llä. Ensin sivutieltä eteen ja nopeus 70km/h. Kun lähdin ohittamaan niin hanat kaakkoon. Minulla oli nopeus 140km/h kun menin ohi. Sairasta touhua. Sitten nappasin vakkarin päälle ja mentiin 90km/h vähän aikaa (rajoitus 80km/h). Tietysti nyt kaikki sanoo että oma syy miksi et löysännyt, mutta niinkö tämä menee? Olen nähnyt saman leikkimisen joskus toistuvankin jos ohittaja on palannut ohitettavan taakse.
Tottakai heti ohituspaikan tultua pemari meni ohi heittämällä. Minun puolesta saa ajaa niin paljon kuin pelistä lähtee jos lompsa kestää, eikä ei tarvitse käydä töissä enää huomenna tai satuta muita. Mutta tuommoinen pelleily on perseestä.
Tulee kalliiksi käydä taksilla töissä jos tinanapit yllättää.
Opel Astra 2.0 ST cdti at 2012
Tottakai heti ohituspaikan tultua pemari meni ohi heittämällä. Minun puolesta saa ajaa niin paljon kuin pelistä lähtee jos lompsa kestää, eikä ei tarvitse käydä töissä enää huomenna tai satuta muita. Mutta tuommoinen pelleily on perseestä.
Tulee kalliiksi käydä taksilla töissä jos tinanapit yllättää.
Opel Astra 2.0 ST cdti at 2012
...... viisas väistää
Moi!
Uusi opel tilauksessa ja ensimmäinen saksalainen auto japanilaisten jälkeen. Näin mainoksessa sedan Astran ja auto jäi heti mieleen. Olen aina tykännyt sedan malleista, koska ne ovat yleensä hiljaisia ja tasapainoisia ajettavuudelta. Kävin koeajamassa farkkua ja gtc mallia, koska sedania ei ollut vielä koeajossa. Mielestäni auto on ajettavuudeltaan oikein hyvä verrattuna japanialaisiin, mutta perustasoa verrattuna saksalaisiin. Koelaudan näkö on hieman erikoinen, mutta siihen tottunee nopeasti. Säätimet olivat laadukkaan tuntuiset ja ylipäätään kaikki materiaalit ok-tasoa. Koneesta on hyvin kaksijakoisia kommentteja, mutta minulle siitä jäi loppujen lopuksi positiivinen kuva. Malli oli hinta/laatusuhteeltaan mielestäni paras.
Tuli tilattu Astra sedan 1.4 T 140 hv,
väri silver lake, enjoy varustelu (sisältää enjoy plus pack:in ja sisätilapaketin),
+ pro paketti
+ pro paketti plus
+ cd600 navi (sis. usb-liitännän)
+ sähköinen käsijarru (sisältää keskikyynärnojan ja mäkilähtöavustimen)
+ lämpöpaketti
+ roiskeläpät eteen ja taakse
+ 17" alut kesällä ja 16" alut talveks
Onko kellään kokemuksia cd600 paketista? Siinä pitäisi tulla opelin autorakennus sivuston mukaan premium kaiuttimet. Peruskajarit on kuraa ja luulen että ei tuollakaan vielä parane? Minkä verran maksaa ensimmäinen huolto kun on ajettu vuosi?
Uusi opel tilauksessa ja ensimmäinen saksalainen auto japanilaisten jälkeen. Näin mainoksessa sedan Astran ja auto jäi heti mieleen. Olen aina tykännyt sedan malleista, koska ne ovat yleensä hiljaisia ja tasapainoisia ajettavuudelta. Kävin koeajamassa farkkua ja gtc mallia, koska sedania ei ollut vielä koeajossa. Mielestäni auto on ajettavuudeltaan oikein hyvä verrattuna japanialaisiin, mutta perustasoa verrattuna saksalaisiin. Koelaudan näkö on hieman erikoinen, mutta siihen tottunee nopeasti. Säätimet olivat laadukkaan tuntuiset ja ylipäätään kaikki materiaalit ok-tasoa. Koneesta on hyvin kaksijakoisia kommentteja, mutta minulle siitä jäi loppujen lopuksi positiivinen kuva. Malli oli hinta/laatusuhteeltaan mielestäni paras.
Tuli tilattu Astra sedan 1.4 T 140 hv,
väri silver lake, enjoy varustelu (sisältää enjoy plus pack:in ja sisätilapaketin),
+ pro paketti
+ pro paketti plus
+ cd600 navi (sis. usb-liitännän)
+ sähköinen käsijarru (sisältää keskikyynärnojan ja mäkilähtöavustimen)
+ lämpöpaketti
+ roiskeläpät eteen ja taakse
+ 17" alut kesällä ja 16" alut talveks
Onko kellään kokemuksia cd600 paketista? Siinä pitäisi tulla opelin autorakennus sivuston mukaan premium kaiuttimet. Peruskajarit on kuraa ja luulen että ei tuollakaan vielä parane? Minkä verran maksaa ensimmäinen huolto kun on ajettu vuosi?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Ajettavuus Saksalaisien autojen kesken on kyllä pitkälti makuasia, erot ovat kuitenkin niin pienet. En itse kokenut kovin merkittäviä eroja ajo-ominaisuuksissa koeajaessani Golffia tai Audia A3:sta. Lisäksi kovasti kehuttu Skoda Octavian ohjaus tuntui raskaalta verrattuna omaan Astraan, toki Octavia on kooltaan isompi, mutta ei sen ohjaus mitenkään ylitse muiden kyllä ole.
Sen sijaan Japanilaisiin verrattuna ero on merkittävä nimenomaan positiivisessa mielessä, ainakin entiseen Corollaan verrattuna.
Autotoimittajat tuntuvat jostain syystä tykästyneen vain VW konsernin ajo-ominaisuuksiin. Jos ohjaus on ylitunnokas ja yliherkkä se voi käydä häiritseväksi, mielestäni Astra tekee sen asian miellyttävämmin, koska ohjausta ei ole säädetty liian tunnokkaaksi,vaan enemmän mukavuutta korostavaksi, kuitenkin säilyttäen tuntuman, lisänapakkuutta saa hieman enemmän 17 tuuman renkailla verrattuna 16 tuuman pyöriin.
1.4T kone toimisi Astrassa paremmin, jos edes hieman tihentäisivät välityksiä, jolloin kone olisi paremmin vetoalueella. Esim 80-kymppiä on 6-vaihteella tosi hankala nopeus, koska kone ei jaksa vetää jos on vähänkin mäkisempää tieosuutta.
Koskahan saisivat suorasuihkutteisen 1.4T koneen, sille olisi tilausta, kun kilpailevilla merkeillä sellaisia on ollut jo pitkään.
Sen sijaan Japanilaisiin verrattuna ero on merkittävä nimenomaan positiivisessa mielessä, ainakin entiseen Corollaan verrattuna.
Autotoimittajat tuntuvat jostain syystä tykästyneen vain VW konsernin ajo-ominaisuuksiin. Jos ohjaus on ylitunnokas ja yliherkkä se voi käydä häiritseväksi, mielestäni Astra tekee sen asian miellyttävämmin, koska ohjausta ei ole säädetty liian tunnokkaaksi,vaan enemmän mukavuutta korostavaksi, kuitenkin säilyttäen tuntuman, lisänapakkuutta saa hieman enemmän 17 tuuman renkailla verrattuna 16 tuuman pyöriin.
1.4T kone toimisi Astrassa paremmin, jos edes hieman tihentäisivät välityksiä, jolloin kone olisi paremmin vetoalueella. Esim 80-kymppiä on 6-vaihteella tosi hankala nopeus, koska kone ei jaksa vetää jos on vähänkin mäkisempää tieosuutta.
Koskahan saisivat suorasuihkutteisen 1.4T koneen, sille olisi tilausta, kun kilpailevilla merkeillä sellaisia on ollut jo pitkään.
tervehdys
Autolla tultu kohta 4000 km ja ei suurempia ongelmia (vielä
) sen jälkeen kun saatiin letkulämmitin kunnolla paikoilleen.. (kyseinen vikahan ei ole auton vaan lämmittimen valmistajan/asennusliikkeen virhe).
Pari kertaa keskuslukitus on aukaissu vain kuskin oven ja jättänyt muut lukkoon...
Minulle ja emännälle radion ominaisuudet ovat riittäneet ja meidän mielestä äänestä saa myös selvää.. liekkö molemmat tulossa kuuroiksi?
Auto on myös tuulella varsin rauhallinen ajettava ilman jatkuvaa kaitsimista. En tiedä mitä vikaa entisissä autoissa on oikein ollut kun jokainen niistä on ollut tuulella enemmän tai vähemmän hikisiä ajettavia, vaikka niihin upotti rahaa alustaan ja pyöränkulmien säätöön. Nyt odotetaan talven tuloa niin sitten nähdään lopulliset ajo-ominaisuudet.
Niin vielä koneeseen: 6-vaihde on se kulutusta pienentävä asia, mikä auton painoon nähden kyllä vetää ihan hyvin. Jotenkin tuntuu että vakkarilla ja 6-vaihteella auto kulkee paremmin mäet kun normaalisti... Olen pystynyt elämään asian kanssa vaikka asiasta on ollut kirjoitusta, mutta vastapainona hiljaiset moottorin äänet kovemmissa vauhdeissa + vähemmän kulutusta. Tarvittaessa (varsinkin omasta) löytyy myös potkua jos tarvitsee; siis kierroksilla.
Kyllä sieltä on tulossa uusia koneita ja ainakin ennakkotietojen mukaan pitäisi olla myös aika vähän kuluttavia tehoonsa nähden. Mutta testi mittaukset ja todellinen maailma on aivan jotain muuta. Se pitäisi muistaa jokaisen vai?
ps. vakkarin ollessa päällä vaihteen vaihtaminen on kätevää kun ei tarvii uudestaan ohjelmoida vakkaria päälle + oikeaan nopeuteen.
Saa olla eri mieltä, mutta olen ollut tyytyväinen
Autolla tultu kohta 4000 km ja ei suurempia ongelmia (vielä
Pari kertaa keskuslukitus on aukaissu vain kuskin oven ja jättänyt muut lukkoon...
Minulle ja emännälle radion ominaisuudet ovat riittäneet ja meidän mielestä äänestä saa myös selvää.. liekkö molemmat tulossa kuuroiksi?
Auto on myös tuulella varsin rauhallinen ajettava ilman jatkuvaa kaitsimista. En tiedä mitä vikaa entisissä autoissa on oikein ollut kun jokainen niistä on ollut tuulella enemmän tai vähemmän hikisiä ajettavia, vaikka niihin upotti rahaa alustaan ja pyöränkulmien säätöön. Nyt odotetaan talven tuloa niin sitten nähdään lopulliset ajo-ominaisuudet.
Niin vielä koneeseen: 6-vaihde on se kulutusta pienentävä asia, mikä auton painoon nähden kyllä vetää ihan hyvin. Jotenkin tuntuu että vakkarilla ja 6-vaihteella auto kulkee paremmin mäet kun normaalisti... Olen pystynyt elämään asian kanssa vaikka asiasta on ollut kirjoitusta, mutta vastapainona hiljaiset moottorin äänet kovemmissa vauhdeissa + vähemmän kulutusta. Tarvittaessa (varsinkin omasta) löytyy myös potkua jos tarvitsee; siis kierroksilla.
Kyllä sieltä on tulossa uusia koneita ja ainakin ennakkotietojen mukaan pitäisi olla myös aika vähän kuluttavia tehoonsa nähden. Mutta testi mittaukset ja todellinen maailma on aivan jotain muuta. Se pitäisi muistaa jokaisen vai?
ps. vakkarin ollessa päällä vaihteen vaihtaminen on kätevää kun ei tarvii uudestaan ohjelmoida vakkaria päälle + oikeaan nopeuteen.
Saa olla eri mieltä, mutta olen ollut tyytyväinen
Astra Sport Tourer 1,4T 8/2012
Olen palailemassa takaisin Opelin pariin ja katsoin, että tähän ketjuun on koottu kokemuksia myös dieselversiosta, josta kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
Ihan OK tarjous odottaa pöydällä ostopäätöstä vähän käytetystä 1.7 cdti ST sport mallista, vaikka en etäisyyden vuoksi ole päässyt kokeilemaan kuin 1.6 bensakonetta paikallisessa liikkeessä.
- tehtaan lupaus 4,5 L kulutuksesta lienee optimistinen, mutta kuinkahan paljon löpöä käytännössä kuluu?
- osaako Bluetooth poimia myös musiikkia puhelimesta vai onko tyytyminen AUX liitäntään? Ja ilmeisesti AUX sijaitsee siinä 12V luukun vieressä?
- onko sport ja enjoy varustetasojen alustoissa mitään eroa? Myyjä ei puhelimessa oikein osannut kommentoida muuta kuin auton historiaa ja maalipintaa.
Ja jos jollain on ajotuntumaa molemmista 1.6 85kw bensa ja tämä 1.7 92kw diesel, niin kokemukset kulutuksesta ja ominaisuuksista kiinnostaa myös tuosta bensakoneesta. Koeajon perusteella tuntui yllättävänkin pirteältä nykyiseen 140hv V70:seen verrattuna.
Ihan OK tarjous odottaa pöydällä ostopäätöstä vähän käytetystä 1.7 cdti ST sport mallista, vaikka en etäisyyden vuoksi ole päässyt kokeilemaan kuin 1.6 bensakonetta paikallisessa liikkeessä.
- tehtaan lupaus 4,5 L kulutuksesta lienee optimistinen, mutta kuinkahan paljon löpöä käytännössä kuluu?
- osaako Bluetooth poimia myös musiikkia puhelimesta vai onko tyytyminen AUX liitäntään? Ja ilmeisesti AUX sijaitsee siinä 12V luukun vieressä?
- onko sport ja enjoy varustetasojen alustoissa mitään eroa? Myyjä ei puhelimessa oikein osannut kommentoida muuta kuin auton historiaa ja maalipintaa.
Ja jos jollain on ajotuntumaa molemmista 1.6 85kw bensa ja tämä 1.7 92kw diesel, niin kokemukset kulutuksesta ja ominaisuuksista kiinnostaa myös tuosta bensakoneesta. Koeajon perusteella tuntui yllättävänkin pirteältä nykyiseen 140hv V70:seen verrattuna.
Astra J 1.4T MT6
Tässä pari vikakohdetta J malliin :
Radio-osa vaihdettu RDS kellonaika / päivyri toimimattomuuden takia
MT6 vaihdelaatikko vaihdettu laakerivian takia , laakeriääni kuului 5. ja 6. vaihteilla .
...no meni vielä takuisiin , ajettu vasta 28 000 km , lieneekö tämän 6-portaisen laatikon yleisempikin vika .
Tässä pari vikakohdetta J malliin :
Radio-osa vaihdettu RDS kellonaika / päivyri toimimattomuuden takia
MT6 vaihdelaatikko vaihdettu laakerivian takia , laakeriääni kuului 5. ja 6. vaihteilla .
...no meni vielä takuisiin , ajettu vasta 28 000 km , lieneekö tämän 6-portaisen laatikon yleisempikin vika .
Pari nopeaa vastausta. Itselläni kulutus signaturen autossa 6,3 l/100 km ja ajettuna vähän yli 18 tkm. Mitattu tankkauksista. Sanoisin, että ei mene lähellekään tehtaan lukemia, ei missään ajossa, eikä millään nopeudella. Bluetooth ei mielestäni osaa poimia musiikkia puhelimesta, ja aux on tuossa, missä sanoitkin. Alustoissa ei tietääkseni ole eroa. Renkaat ovat varmaan eri kokoa. Penkeissä isoin ero. Minulle Sportin penkit ovat paljon paremmat kuin Enjoy:n vaikka aika leveä kaveri olenkin. Tämä Astra on kyllä mielestäni ollut pikku puutteistaan huolimatta tosi hyvä auto. Pidän ajo-ominaisuuksista ja kokoluokkaan nähden matalasta melutasosta. Myös moottori-kytkin-vaihteisto-yhdistelmä on osoittautunut toimivaksi niin nurkka-ajossa, ruuhkassa, kuin myös moottori- ja maantieajossa.Kutis kirjoitti:Olen palailemassa takaisin Opelin pariin ja katsoin, että tähän ketjuun on koottu kokemuksia myös dieselversiosta, josta kiinnostaisi kuulla kokemuksia.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
Yks juttu minkä huomasin tuossa maantiellä : kun ajelee sen reilut 80 km/h vakkari päällä, ja tiessä on jonkun verran ylä- ja alamäkiä, tuo automaattivaihteiston vanhanaikaisuus tulee pahimmin esille, eli melkoista nyhtämistä on se vaihtaminen ja kiihtyminen kun sitä vertaa kaksoiskytkinlootaan. Nyt vaikuttaisi että tuo ikkunoiden huurtuminen ei ole ihan niin pahaa kun puhdistin ne ikkunat kunnolla ja auto kuivahtikin tallissa pari päivää. Kulutus edelleen lähempänä 9 litraa keskimäärin..... 
Jape
kiitos nopeista vastauksista, vaikka taisin olla päätöksen suhteen vielä nopeampi - Savonlinnasta lähtee huomenna punainen sport diesel Kangasalaa kohtiKKi kirjoitti:Pari nopeaa vastausta. Itselläni kulutus signaturen autossa 6,3 l/100 km ja ajettuna vähän yli 18 tkm. Mitattu tankkauksista. Sanoisin, että ei mene lähellekään tehtaan lukemia, ei missään ajossa, eikä millään nopeudella. Bluetooth ei mielestäni osaa poimia musiikkia puhelimesta, ja aux on tuossa, missä sanoitkin. Alustoissa ei tietääkseni ole eroa. Renkaat ovat varmaan eri kokoa. Penkeissä isoin ero. Minulle Sportin penkit ovat paljon paremmat kuin Enjoy:n vaikka aika leveä kaveri olenkin. Tämä Astra on kyllä mielestäni ollut pikku puutteistaan huolimatta tosi hyvä auto. Pidän ajo-ominaisuuksista ja kokoluokkaan nähden matalasta melutasosta. Myös moottori-kytkin-vaihteisto-yhdistelmä on osoittautunut toimivaksi niin nurkka-ajossa, ruuhkassa, kuin myös moottori- ja maantieajossa.
Käyttökustannukset laskin kyllä alakanttiin 5,5 litran kulutuksella, mutta eiköhän tuo tankkausväli bensa V70:seen verrattuna pitene siltikin aika lailla. 4t€ oli eroa sport varusteisen dieselin ja enjoy varusteisen bensakoneen välillä, mutta kallistuin mm. noiden penkkien vuoksi kalliimman puoleen. Oli siinä kyllä tupla-ksenonia ja muutakin jo erona ja luulen, että pitää paremmin arvonsakin kuin "vanha" 1.6 bensakoneinen Astra. Ajo-ominaisuudet olivat kyllä miellyttävät halvemmassakin ja päätös syntyikin siten aika helposti. Kyllä tuo silmäkarkki vaikuttaa, koska en saanut itseäni edes koeajamaan paljon kehuttua Octaviaa. Sen verran tylsä ja yleinen se jo on.