Sitten on pakko kertoa, vaikka se ei ihan tähän alueeseen kuulukaan. Tästä puhuttiin.
Eli:
OP-COM on aivan mahtava ohjelma Opelin vikojen etsimiseen.
Itse olen paikantanut mm. moottorin lämpöanturivika, lambdasondivika, ABS-rele, turvatyyny ja suurimmaksi osaksi vika oli kosketushäiriö. Mutta ilman OP-COM ohjelmistoa olisi ollut aika paha vikoja paikallistaa pelkän varovalon perusteella. Moottorivalokin paloi ja säikäytti kun ajoin pitkään yli 5000 r/min. Ihan oikeesti, ajan edelleen. Mut ei enää säikäytä. Lambda paskana eikä enää pysyny perässä. Vaihdettu. Koneella ajettu 284000, hyvin ottaa 6500, tai kyllä siinä alkaa rajoitin pätkimään. Opelin koneet on kestäviä, vaikka nyt on 16V, mutta se 8Venttiilinen...
Ja mistä tuota saa. Ohjelmiston voi tilata suomalaiselta toimittajalta, mutta koska kyseessa on piraatti, en voi sitä kertoa. Minulta s-postitse sen tiedon saa. Arveluttaa mutta kai voin antaa:
jaska.ripatti@gmail.com. Ei roskapostia. Kiitos. Ohjelmaan tulee mukaan CD, USB piuha tietokoneeseen ja muunnin boksi auton liittimeen. Toimii vähän hepposemmallakin läppärillä. Ohjelmalla on kiva leikkiä, vaikkei ois vikaakaan. Maksoi kai vähän päälle satasen pari vuotta sitten.
Tässä vielä se hyvä puoli, että esim. minun vectra 2000 ei vielä ymmärrä OBD:tä. Eli muutoin pitäis viedä Metroautoon tai Pohjoishelsinginautoon tai vastaavaan Tech yksikköä etsimään. Uudemmat pitäis ymmärtää OBD:tä.