POlttoainepumpun jännite?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

POlttoainepumpun jännite?

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Montako volttia pitäis tulla 1.6sen 16 venttiilisen -95 fastran tankissa olevalle pumpulle. Auto sammui yllättäin ja virtalukon pohjan on vaihdettu ja akku on ok. Virtalukon pohjan vaihdon jälkeen auto ei käynnistynyt, mutta seisottuaan kolme päivää käynnistyi ja on toiminut. Kuitenkin taas tänään käynnistäessä ei meinannu lähteä käyntiin. Ja siis se jännite, mikä sinne tulee on 10.5v. Eli mahtaisko tuo olla liian alhainen, eli olisiko paskana rele?
Vaihdettu on:
-Tulpat
-Ilmanputsari
-Polttoainesuodatin
-Virtalukon pohja

Laite on ollut vanhalla mummolla ajossa viimeiset kymmenen vuotta, mutta nyt viimeisen puolisen vuotta pikkisen teinipoikaa vanhemmalla Onnellisella Pojalla EnsiLeluna.

Auttakee, auttakee, apina ei älyä.
sori, et oon syntyny ja anteeks, et oon olemassa
jusa_71
'Admiral'
'Admiral'

Re: POlttoainepumpun jännite?

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

akku vaikuttas olevan aika tyhjä.
mittaappas ihan tavallisella yleis mittarilla että paljonko on akussa virtaa.
voihan se olla että akku alkaa olemaan entinen jo.
reilu 12-13.2 volttia sinne pitäisi tulla
tech2 ohjelmointia/ vikakoodin luvut lahdessa
opel, saab
nyt myös kaikkien muidenkin merkkien vikakoodien luku ja nollaus
041-5017 228
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Bensapumpun rele on ooppelin perisynti, joten se kannattaa tommosilla oireilla vaihtaa sen ihmeempiä kysymättä.
Joissain malleissa on toinen samanlainen rele myös ruiskun suuttimille.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

Akulta mitattu jännite on reilu 12 volttia. Siis kun mitään ei ole päällä, vaan autosta on vain pelli auki ja mittari navoissa. pa pumpun rele vaihtuu, katsotaan sitten lisää. Kiitos!
Eskoq
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Eskoq »

Mulla teki omassa g astrassa saman tempun. Akulta näytti reilu 12 volttia ja releen alta mittasin saman reilu 12. Kuitenkin pumpulle ei tullut kuin 8 volttia. Joku siellä matkalla aiheutti häviötä, mutta en alkanut enempää tutkimaan, vaan vedin uuden johdon releeltä pumpulle. Nyt näkyy pumpullakin 12 ja hyvin pelaa.
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

No niin. Pumpun rele vaihdettu. Nyt otin auton ittelleni viikoks koeajoon, jotta saa ainakin ne vikakoodit luettua. Nythän tuo on käynnistynyt ongelmitta, ainakin tähän asti. Ihmettelin eilen, kun lähdin ajamaan, minkälainen kenguru tuo laite on. Ihan kauhia nykimään. Jos matalilla kierroksilla vedättää, niin nykii, ihan kuin katkois kipinää.
-Mietinkin, että oisikohan siitä tulpanjohdot menny huonoksi?
Vai vaihteleeko se jännite, mitä tulpille menee kierrosten mukaan, sillä isoilla kierroksilla ajaessa ei nyi yhtään. Lisäksi, kun eilen ajoin sen 30 km motaria pitkin vaihdellen kolmosella ja nelosella, niin ei nyi enää ihan niin paljoa.
-Toinen, mikä tuli mieleen on, että kun vaihdoin siihen polttoainesuodattimen, sinne auton alle, niin vanhan suodattimen sisältä tuli liki mustaa bensaa, eli ei ollut ihan vähään aikaan vaihdettu ko. osaa. Eli, olisko tuolta nyt sitten päässyt pa-linjoihin jotain kurapaskaa, joka tukkisi systeemiä?

Auttakee, auttakee etelleen....

Kiitos.
Vastaa Viestiin