Morjens!
Miulla Astrassa noi käsikäyttöiset ikkunat rämisee ja kolisee ajon aikana - mitä kuoppaisempi tie, sitä kovempi ääni. Tätä on jatkunut jo useamman vuotta ja voimistunut lähes vaivihkaa ajan myötä. Auto on neliovinen ja tämä ongelma on jokaisen oven ikkunassa, joskin etuikkunoissa usein huomattavasti pahempi kuin takana. Minusta se kuulostaa metalli metallia vasten -ääneltä ja korvakuulolta olen tulkinnut äänen tulevan ikkunan alareunassa kiinni olevan kannatinkiskon tienoilta. Ovipahvit on purettu pois. Tarkemmin on erittäin vaikea sanoa mikä nippeli kiskossa kolisee. Toinen vaihtoehto voisi kyllä olla ikkunan pystysuuntaiset ohjurikiskot mutta niitä on sitte vaikeampi roplata tai nähdä. Ei viittis alkaa irrottamaan koko ikkunaa pois autosta. Äänen saa aikaan myös auton paikallaan ollessa kun kämmenellä kevyesti lyö auton oven sisäpuolen peltiin.
Huom. Ikkunat metelöi vain silloin kun on veivattu kokonaan kiinni - ylös asti tiukkaan. Jos veivejä hiukan löysää aukipäin, räminää ei kuulu. Mutta pienikin "löysääminen" tekee sen että sateella vettä alkaa tulemaan sisään ennemmin tai myöhemmin.
Onko kenelläkään ollut samaa vaivaa omassa autossa? Korjausideoita?
EDIT: Ainiin, auto on 1992-vuoden Astra F GLS Sedan
Rämisevät F-Astran ikkunat
Re: Rämisevät F-Astran ikkunat
Jep, mulla tuossa Gsissä on samanlaisia oireita-todella ärsyttävän kuuloista räminää. Paikallistin tuon tulevan siitä alakiskon ja vivuston liitoksesta. Pariin otteeseen on tullut koetettua etsiä ratkaisua(vaseliiniä ja kiristystä), mutta taas tuntuu vika palanneen. Oven aukaisutankojen ja ovipellin väliin laittelin myös vanhasta takakontin huopamatosta suikaleta ja sain ne häröäänet kuriin.
GSI-The Real Thing & ST wagon
-
Osku
Re: Rämisevät F-Astran ikkunat
Tarkoitatko sitä missä vivusto kiinnittyy alakiskoon rullan välityksellä? Oon kans huomannut että vaikuttaa vähän väljältä. Pystyykös sitä jotenkin kiristämään? Kaikki muut päältä näkyvät pultit ja popniitit vaikuttaa olevan kireällä.Arg! kirjoitti:Jep, mulla tuossa Gsissä on samanlaisia oireita-todella ärsyttävän kuuloista räminää. Paikallistin tuon tulevan siitä alakiskon ja vivuston liitoksesta. Pariin otteeseen on tullut koetettua etsiä ratkaisua(vaseliiniä ja kiristystä), mutta taas tuntuu vika palanneen. Oven aukaisutankojen ja ovipellin väliin laittelin myös vanhasta takakontin huopamatosta suikaleta ja sain ne häröäänet kuriin.
Oon kans katellut noita aukaisutankoja, taitaa nekin hiukan pitää ääntä mutta pahin räminä tulee juuri siitä kiskosta/kiskoista.