Löytyskö kikkaa, jolla liian tiukkaan kierretyn keskilätkän lukitusruuvin saap auki - ilman porakonetta? Se kolmepiikkinen avain ei kestä mahotonta vääntöä, tuli testattua jo... Onneks oli ennestään toinenkin avain.
Ruuvi kierretty liian tiukkaan korjaamolla, rengasliikkeestä löytyy varmaan apu, mutta mahtaako tuolle itse mitään?
Jos joku muuten tarvitsee noita aluvanteen keskilätkiä, niin mm. tuolta löysin itse uuden jonnekin lentäneen tilalle: http://www.genuinepartsearch.co.uk/
Vectra B 15" orkkisaluvanteen keskilätkän lukitus
-
VeskuNokia
- OCF Member 2016
- sepse
- OCF Member 2023

Re: Vectra B 15" orkkisaluvanteen keskilätkän lukitus
Kärkipihdeillä ne rosmotkin avaa
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
-
VeskuNokia
- OCF Member 2016
Tossa vaan olis rosmokin kovilla. Hain Biltemasta kärkipihdit ja kokeilin vääntää. Ei inahakaan. Oisko sitten alumiini jämähtänyt alumiiniin kiinni, ainakin arkaa hapettumiselle.
Kai se on käytettävä porakonetta, kun kotoa löytyy kuitenkin uus lukitusruuvi & keskilätkäkin.
Ja sitten muokaten: Ongelma ratkaistu : ) Yhdistelmä WD-40 + kärkipihdit ei tehonnut, ei myöskään kolmepiikkinen lukitusavain + tuttu mcgyver & kamalasti voimaa. Mutta kun samainen mcgyver pyys hakemaan talttapäisen meisselin ja vasaran, nin johan tokeni ja aukes.
Korjaamolla oli käytetty kiristykseen kärkipihtejä, niillä saa tommosen pienen ruuvin turhan tiukkaan. Nyt ei muuta kun uus ruuvi paikalleen. Tai ehkä paree jättää pois ettei jämähä taas, se kun hidastaa huomattavasti talvirenkaiden vaihtoa.
Kai se on käytettävä porakonetta, kun kotoa löytyy kuitenkin uus lukitusruuvi & keskilätkäkin.
Ja sitten muokaten: Ongelma ratkaistu : ) Yhdistelmä WD-40 + kärkipihdit ei tehonnut, ei myöskään kolmepiikkinen lukitusavain + tuttu mcgyver & kamalasti voimaa. Mutta kun samainen mcgyver pyys hakemaan talttapäisen meisselin ja vasaran, nin johan tokeni ja aukes.
Korjaamolla oli käytetty kiristykseen kärkipihtejä, niillä saa tommosen pienen ruuvin turhan tiukkaan. Nyt ei muuta kun uus ruuvi paikalleen. Tai ehkä paree jättää pois ettei jämähä taas, se kun hidastaa huomattavasti talvirenkaiden vaihtoa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Mää laitoin kolme sopivankokosta pulttia sopivasti vierekkäin nippuun ja kröhöm... Piirilevyyn kiinni muttereilla.
Kesti ainakin sen aikaa kääntää, että sain lätkät irti. Viimesessä meni piirilevy murusiksi.
(Ja olis mulla viispulttiset vanteetkin myynnissä B Vectraan.
)
Kesti ainakin sen aikaa kääntää, että sain lätkät irti. Viimesessä meni piirilevy murusiksi.
(Ja olis mulla viispulttiset vanteetkin myynnissä B Vectraan.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
-
VeskuNokia
- OCF Member 2016
Mä tyydyn kiinnittämään lätkät ihan perinteisesti: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Allo ... 35bcdc1a1bLurttinen kirjoitti:Mää laitoin kolme sopivankokosta pulttia sopivasti vierekkäin nippuun ja kröhöm... Piirilevyyn kiinni muttereilla.
(Ja olis mulla viispulttiset vanteetkin myynnissä B Vectraan.)
Ostin Yhdistyneestä Kuninkaskunnasta uuden lätkän kadonneen tilalle, pyysin laittamaan tommosen sarjan mukaan. Ei tartte tapella renkaanvaihdossa, kun käyttää orkkisavainta.