Vectra B ovien lukot aukeavat itse

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B ovien lukot aukeavat itse

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

Mistähän kannattaa aloittaa vian etsintä, kun Vectra B:n keskuslukko avaa kaikki lukot omia aikojaan. Ovet lukkiutuvat ok, mutta aamulla kaikki ovet ovat auki.
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Re: Vectra B ovien lukot aukeavat itse

Viesti Kirjoittaja sepse »

Yleensä aukeavat jo ennenkuin ehdit poistua paikalta / joku lukko (jolla voidaan ohjata keskuslukkoa avainta kääntämällä) yleensä vänkärin lukko mutta takaluukunkin voi olla ei sulkeudu täysin ja antaa hetken päästä avaudu komennon .Myös takaluukun (jos 5 ovinen) johtosarja voi olla murtunut ja antaa vika käskyn .Ai niin kaukosäätimestä käyttäen voi kuskin lukkokin olla jähmeä ja hetken päästä avata systeemin .
Kokeile kummatkin etu lukot jos tuossa on molemmin puolin / jos jäykkä kääntää tai silmämääräisesti jompi kumpi nuppi ei mene yhtä alas kaukosäätimellä, sen herkistys voipi poistaa ongelman , jos ei sitten takapaksin kimppuun.

Tuossa tulikin tietoa ettei B mallissa olekaan enää kun kuskin lukko ohjaava , jos noin ilmeisesti ongelma ilmenee kaukosäädintä käyttäessä vai ?
silloin jää se kuskin lukko ehkä puoli väliin ts jäykkä ja avaa järjestelmän . Avainta käyttäen pitäisi tuntua lukon jäykkyys ja ehkä jää lukkoon joka tapauksessa .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Agiperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

Eikös se saman tien ne napsauta takas auki jos lukituksessa on jotain häikkää, eikä mitenkään niin että laitat lukkoon ja jonkun vartin päästä naksahtaa auki? :o Noin ainakin itsellä talvisin tuppaa tekemään kun kuskin puolen lukot vähän jähmeenä, kaukolla koittaa laittaa niin ei mene ja sen huomaa heti ja joutuu manuaalisesti kikkailla lukkoon (kun ei ole saanu aikaseksi alkaa purkailemaan ja rasvailemaan lukkoja).

Yhdessä toisessa katiskassa lukot napsahteli ajossa itsekseen kiinni ja auki aina kun veteli jostain montusta, varmaan paikallaankin olis varkaalla ollu helppo nakki vähän hailauttaa autoa ja lukot auki :lollis: On tuo keskuslukko vaan yks rasite kun vanhaks tulee...
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Tuohonhan hieman viittasin eka lauseessa :hypocrite:
Noissa on muistaakseni toosassa sisässä vielä asentotunnistin joka avaa lukot nurin ajon jälkeen ja A vectrassa mulla oli kerran se Kiekertin boxi juurikin se joka auko lukkoja itekseen, lienee se asentotunnistin juurikin joka anto väärää tietoo. Ja siinä kyllä huomas muutenkin aukeemisen kun oli avain handussa vielä paikalla melkein aina , joskus aukas yön aikana itekseen .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

Voisiko sateisen kesän seurauksena olla kysymyksessä kosteuden aiheuttama ongelma? Missäpäin autoa lukkojen ohjauselektroniikkamokkula on?
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Ohjaus boxi on sivu muovin takana siinä kohtaa missä hanttimiehen oikea jalka lepää :thumbsup:
Ei noihin yleensä oo kosteus kauheesti iskeny , aika vanhentaa ohjausboxin liikuvan osan (tunnistimen) ja vanhat rasvat oven sisällä kerää pölyä ja pikeentyy aika jäykiksi .
Seppo
2639
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Sama vika mullakin: kakesta käskyttäessä ovet menevät lukkoon, mutta saattavat hetken päästä paukahtaa kaikki auki. Vain avaimella lukosta käännettäessä voi olla varma, että ovet ja luukut tosiaan pysyvät kiinni. Mistä täältä luinkaan, että kyseisen ilmiön aiheuttaa kuskin oven mikrokytkimet, jotka sitten pitäisi vaihtaa uusiin.

Ps. B-Vekussa ei sitten ole apparin puolen ovessa lukkopesää.
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
tonttutuning
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tonttutuning »

Mikähän tuohon 98 b vekkuun nyt iski kun tänään aamulla alkoi tekemään niin että kakesta menee kaikki ovet lukkoon, paitsi kuskin ovi, ja pomppaa samantien auki. mielestäni kuskin oven tappi ei tällöin edes liikahda. Avaimella saa kuitenkin kaikki ovet kuskin ovesta lukkoon... ???
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Astra F teki aikoinaan ihan samaa eli kun illalla lukitsi ovet niin aamulla saattoivat olla auki. Pahinta häikkää oli juuri ensipakkasten kohdilla kun lämpötila putoili selvästi alle nollan. En ole ikinä tehnyt asialle mitään ja kekuslukko on myös pysynyt kiinni viime vuodet joten on ehkä ollut kyse jostain kontaktiviasta.
Vastaa Viestiin