Omegan dieselit: 2,5; 2,2 ja 2,0
On suunnitelmissa hommata tommonen 99-02 mallinen Omega Saksan maalta ja näin ennen Opelia omistamattomana ja niistä oikeastaan mitään tietämättömänä piti tula tänne kyselemään noista moottoreista...
- Paljonko kullakin pannulla voi ajaa, ennen kuin kilahtaa? Bensathan kilahtavat pirun aikasin, mutta entä dieselit?
- Mitä tyyppivikoja mahtaa olla?
- Muuten vain kalliita remontteja tiedossa?
- Jos tulee into lastuttaa, niin paljonko saa irti? Heikentääkö kestoa oleellisesti?
- Paljonko käytännössä kuluttaa?
- Vapaata sanaa vaikka koko autosta...
- Paljonko kullakin pannulla voi ajaa, ennen kuin kilahtaa? Bensathan kilahtavat pirun aikasin, mutta entä dieselit?
- Mitä tyyppivikoja mahtaa olla?
- Muuten vain kalliita remontteja tiedossa?
- Jos tulee into lastuttaa, niin paljonko saa irti? Heikentääkö kestoa oleellisesti?
- Paljonko käytännössä kuluttaa?
- Vapaata sanaa vaikka koko autosta...
Tuo 2.5 TD on BMW:n valmistama ja samaa moottoria käytetään BMW:n 325/525/725 TDS, tosin Opelissa hieman vähemmin tehoin. Kansi on tuo koneen heikko kohta, pitää jäähdytellä kunnolla kovan ajon jälkeen. Mulla on ollut nyt pari kuukautta tuollainen farmari ja työmatka ajossa tuo vien vähän alta 8 litraa. Mukavaa kyytiähän tuolla saa.
Mikä BMW:n kone?
2,5 on sama italialaisen moottorivalmistajan tekele, jota käytetään myös BMW:ssä!
Mutta aiheeseen,
minä olen ite ajanut nyt 95 tkm -02 farkku 2.2dti:llä ja keskikulutus 7,372 L/100km ja autohan painaa mulla lastattuna yli 2000kg.
Kestoista ei vielä osaa sanoa koska 2.2 tulivat vasta -99/00 ja takseissakaan eivät ole ehtineet ajaa 2.2:lla vasta kuin alle 500tkm ja senhän nyt kai kaikki nykyautot kestää.
2.2 on pitkälti sama kun tuo vanhempi 2.0, mutta on niistä nuo ilmamassamittariviat ym. saatu poistettua. Ja noilla 2.0:lla on sitten jo ajettukin lähemmäs 700tkm mitä minä tiedän ja vielä samalla kannellakin, no onhan niissä noita PA paluputkiston ilmvuotoja.
Flässäämällä(esim. Oulussa Pernu) 2.2 saa 151hv/333Nm
Mutta ainakin mun mielestä mitä enemmän tehoa sen vähemmän kestää, ainakin voimansiirto ja kytkin ovat kovilla, silläpä jätin omani flässäämättä, kun on tarkoitus kattoa paljonko tolla ajaa.
Ja kyllähän se niin on, että jos meinaa tilavamman auton laittaa niin sitten pitää melkeen hommata jo linjaauto.
Kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen.
2,5 on sama italialaisen moottorivalmistajan tekele, jota käytetään myös BMW:ssä!
Mutta aiheeseen,
minä olen ite ajanut nyt 95 tkm -02 farkku 2.2dti:llä ja keskikulutus 7,372 L/100km ja autohan painaa mulla lastattuna yli 2000kg.
Kestoista ei vielä osaa sanoa koska 2.2 tulivat vasta -99/00 ja takseissakaan eivät ole ehtineet ajaa 2.2:lla vasta kuin alle 500tkm ja senhän nyt kai kaikki nykyautot kestää.
2.2 on pitkälti sama kun tuo vanhempi 2.0, mutta on niistä nuo ilmamassamittariviat ym. saatu poistettua. Ja noilla 2.0:lla on sitten jo ajettukin lähemmäs 700tkm mitä minä tiedän ja vielä samalla kannellakin, no onhan niissä noita PA paluputkiston ilmvuotoja.
Flässäämällä(esim. Oulussa Pernu) 2.2 saa 151hv/333Nm
Mutta ainakin mun mielestä mitä enemmän tehoa sen vähemmän kestää, ainakin voimansiirto ja kytkin ovat kovilla, silläpä jätin omani flässäämättä, kun on tarkoitus kattoa paljonko tolla ajaa.
Ja kyllähän se niin on, että jos meinaa tilavamman auton laittaa niin sitten pitää melkeen hommata jo linjaauto.
Kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen.
Sinulla on varmaan luotettavemmat tietolähteet, mutta minun näkemäni E36, E34 ja E38 on olleet ihan BMW:n omalla M51 moottorilla ja vielä kun niin monessa paikassa lukee BMW niin pakkohan se on uskoaOn 2003-12-03 16:11, LUMI wrote:
Mikä BMW:n kone?