opel signum 2.0t

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jannehsf
'Agila'

opel signum 2.0t

Viesti Kirjoittaja jannehsf »

tere olisi kysyttävää opel signum 2.0t,onko siinä jakopään ongelmia niinkuin noissa 2.2l koneissa toivoisin vastauksia kun kiikarissa ois sellanen 67tkm ajettu vm2003, ja muita huomioitavia ongelma kohtia?????
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Re: opel signum 2.0t

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Ei ole samoja jakopää ongelmia. 2.2 jakopäät vahvistetaan turbo koneen kiristimellä mun tietääkseni.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

tuo minun auton kone on avaamaton ja 220tkm enemmän ajettu.
veikkaisin etä tuollakin saa rullata vielä joitain vuosia melko huoletta.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
asuistola
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja asuistola »

Juurikin tuosta jakopäästä piti tänne foorumille nyt tulla kirjottamaan. Kävin tänään paikallisessa Opel liikkeessä juttelemassa vanhojen duunikavereiden kanssa ja puhetta tuli jakoketjunkiristimestä. Ei kuulemma ole Saabeissa ja Opeleissa sama kiristin vaan Opelin on heikompi ja rupeaa takkuilemaan helpommin, siis juurikin Z20NET koneessa. Suosittelivat vaihtamaan uuden (paranneltu) kiristimen ennen ku jakopäästä rupee kulumaan meteliä. Oon huomenna menossa lastuttamaan autoa, niin täytyy välttää kengittämistä ennen ku kiristin on vaidettu. Auto on -03 Vectra, ajettu 175tkm. -(z)-
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Turboissa suurin ero on lyhyemmässä öljynvaihtovälissä. Kiristin ei ryydy umpeen Longlife öljyjen paskasta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kyllä sielä opelissa ja saabissa vaan samanlainen kiristin on.olen niitä jopa itsekin vierekkäin pöydällä katsellut.
ja samassa paketissa oli niin saabin kuin opelin varaosanumero.
jos turboissa on öljynvaihtoväli 30tkm niin paljonko sitten muissa :o
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mulle on väitetty että Turboissa on lyhyempi vaihtoväli? No väärässä olin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Juho M-P kirjoitti:Mulle on väitetty että Turboissa on lyhyempi vaihtoväli? No väärässä olin.
30tkm on ainakin mulla öljynvaihtoväli (Z20Let)Zafirassa.
asuistola
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja asuistola »

kyllä sielä opelissa ja saabissa vaan samanlainen kiristin on.olen niitä jopa itsekin vierekkäin pöydällä katsellut.
jos turboissa on öljynvaihtoväli 30tkm niin paljonko sitten muissa!

Jännä juttu. Just eilen yks kaveri joka on varmaan 25 vuotta rakennellu Saabin ja Opelin moottoreita työkseen sano et kannattaa vaihtaa uus kiristin, on kuulemma paranneltu. Tämä on toki vain kuultua juttua, jota en ole itse päässy varmistamaan. No joka tapauksessa, lähtee kiristin vaihtoon, ihan varmuuden vuoks...
:roll:
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

seeklima kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Mulle on väitetty että Turboissa on lyhyempi vaihtoväli? No väärässä olin.
Noin mullakin z20NET vectrassa huoltokirjassa lukee, mutta oletko pitänyt tuon 30tkm välinä? Ite en ole uskaltanut, vaan olen vaihtanut 10 000-15 000 km välein, mulla siis autossa Bsr softa paikallaan.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

asuistola kirjoitti:kyllä sielä opelissa ja saabissa vaan samanlainen kiristin on.olen niitä jopa itsekin vierekkäin pöydällä katsellut.

Jännä juttu. Just eilen yks kaveri joka on varmaan 25 vuotta rakennellu Saabin ja Opelin moottoreita työkseen sano et kannattaa vaihtaa uus kiristin, on kuulemma paranneltu. Tämä on toki vain kuultua juttua, jota en ole itse päässy varmistamaan. No joka tapauksessa, lähtee kiristin vaihtoon, ihan varmuuden vuoks...
On totta, että on olemassa ns. paranneltu kiristin mutta sama osa on sekä Opel- että Saab- merkkisissä. Siihenhän nuo "kiristinkampanjat" perustuivat aikoinaan (ei ilmeisesti tässä koneessa kampanjana mutta kehitysversio varaosasta korvaa edellisen) että laittoivat paremman version tilalle.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Kuke kirjoitti:
seeklima kirjoitti:
Noin mullakin z20NET vectrassa huoltokirjassa lukee, mutta oletko pitänyt tuon 30tkm välinä? Ite en ole uskaltanut, vaan olen vaihtanut 10 000-15 000 km välein, mulla siis autossa Bsr softa paikallaan.
Nyt on ollut 25tkm öljyt ja marraskuussa tai joulukuun alussa olis öljynvaihto ajankohtainen. Hyvin on pelannut.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kcl kirjoitti:
asuistola kirjoitti:kyllä sielä opelissa ja saabissa vaan samanlainen kiristin on.olen niitä jopa itsekin vierekkäin pöydällä katsellut.

On totta, että on olemassa ns. paranneltu kiristin mutta sama osa on sekä Opel- että Saab- merkkisissä. Siihenhän nuo "kiristinkampanjat" perustuivat aikoinaan (ei ilmeisesti tässä koneessa kampanjana mutta kehitysversio varaosasta korvaa edellisen) että laittoivat paremman version tilalle.

nuo kampanjat koski Z22SE ja Z22YH moottoreita ja se korvaava paranneltu kiristin otettiin suoraan Z20NET moottorista.

mutta jos 175tkm ajeltu niin kannattaa se vaihtaa kun ei ole edes kallis remppa,itekkin vaihtanut vissiin kolmeen noin 150tkm ajettuun kun kylmänä pari kertaa antoi hiukan ääntä.yhteen joutui vielä perään vaihtamaan tasapainoketjun kiristimen kun äänen aiheuttaja olikin se.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Kuinkas suuri työ tuo kiristin on vaihtaa? Itsellä on reilu 270tkm ajettu signum ja alkuperäinen kiristin mikä tehtaalla laitettu.Ei vielä pidä minkäänlaista ääntä/meteliä mutta kai sen voisi ihan varmuudenvuoksi vaihtaa :)
Vastaa Viestiin