Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikä laatikko 2000ssa '91 vectrassa on, varmaan laatikon kyljessä lukisi jonkinlainen numero jonka avulla tämän voisi selvittää, mutta kun on tuo auto seisonnassa ja tavaran ympäröimänä tallissa... :/
Ensi kesäksi pitäis varmaan saada tehtyä noille välityksille jotain, ei 5-vaihteella jaksa sitä rajotinta 220 nopeudessa, varsinki ku autoa on jonkine verran viritetty ja se ottaa tuon aika nopeesti.
Osaiskohan joku sanoa?
Vakiona F20CR. Laita sinne vaikka tavallinen F16 2,0 8v koneisesta Vectrasta, niin ei pitäisi välitysten loppua ihan heti kesken. Ainakin 2,0 8v Vectra menee mittarin mukaan nelosella reilusti yli 200km/h, joten luulisi vitosella pääsevän melko kovaa jos vain voima riittäisi. V6 Vectran F25 olisi varmaankin kestävämpi vaihtoehto, mutta en tiedä kuinka helposti se sopii C20XE:n perään. Tietysti voit laittaa myös Turbo Vectran tai Calibran F28 laatikon, mutta se vaatii melkoisen työn sopiakseen etuvetoiseen.
Mistä sen muuten saa selville sen vaihdelaatikon tyypin. Ilmeisesti laatikon kyljessä jotain numeroita mutta mutta... osaisko joku sanoa mitä ne numerot tarkottaa?Koittanu kyllä ettiä asiasta tietoa mutta vähän tuntuis kiven alla olevan.
Omalla 2000:lla dynossa nelos vaihteella tais mennä n.186km/h sit tuli rajoitin vastaan. Turhaan mitään laatikkoa vaihtamaan. F20 on ihan pätevä loota!
On 2003-12-10 19:23, A wrote:
Omalla 2000:lla dynossa nelos vaihteella tais mennä n.186km/h sit tuli rajoitin vastaan. Turhaan mitään laatikkoa vaihtamaan. F20 on ihan pätevä loota!
No siis mun kärryllä 5 sisään jossain 150 lieppeillä, toi on aika pirun tihee laatikko. Kiinnostais tietää mikä siin on.
onko kukaan vaihtanut f16 laatikkoa, ois kiva tietää miten se toimii ton 16 tappisen koneen luonteen kanssa. itse kanssa mietinyt jos laittais f16:sen laatikon. mutta jäänyt kaiverteleen mieltä että lähteekö se enään mihinkään.
F16 (joka lukee laatikon yläpuol, isoin kirjaimin, joku tais kysyä?)....ON minulla tuossa c20xe kanssa vecurassa. haaveena ois vaihtaa siihen tuo f20 jos sillä sais paremmin kiihtymään?!...no mut, on tuolla omallakin kerenny vaikka onkin aika pitkät välit, eikä minusta niin huono ole lähtemään. 1vaihteella n.60km.h-->2vaiht.=110km/-->3vaiht.=160km/H-->4vaiht.210 ja viitosella oon ajanu 220 (mittarin pohjaan)ja ois varmaan menny vieläkii kovemmin ku kierrokset oli jossain 5500:ssa mutta suora loppu...ja kiihtyy kyllä nollasta sataan ihan nopeesti!
Mulla on laatikkona nyt ollu tavallinen F16cr ja mulla otti autobahnilla 5-vaihteella rajoitinta vasten mittarin mukaan 236km/h... on muuten ihan kiitettävästi jollekkin kadetin räppänälle...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...