Toimiiko Motonetin venttiilijousipuristin Ooppelissa?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Toimiiko Motonetin venttiilijousipuristin Ooppelissa?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Tarkoitus olisi yrittää päästä helpolla, kun auto olisi tarkoitus myydä mutta sitä ennen putsata hydrot että naputus loppuis ... onko kellään kokemusta tän käytöstä Ooppelin OHC-koneissa, toimiiko? Tuolla pitäis kaiken järjen mukaan saada keinuvivut ja hydrot pois irroittamatta nokka-akselia.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5203

Tai sattuisko jollakin Porin suunnalla olemaan toimiva työkalu jota vois lainata?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Toimiiko Motonetin venttiilijousipuristin Ooppelissa?

Viesti Kirjoittaja TJT »

Senverran kokemusta kyseisestä operaatiosta(ei työkalusta), että en lähtisi toista kertaa yrittämään.
Tein hommaa varten työkalun, jonka sai nokkapukkiin pulteilla kiinni ja sillä painettua venttiilinjouset kasaan.
Purkaminen onnistui melko helpolla, mutta kasaaminen sitten olikin yhtä helvettiä.

Parin tunnin ähellyksen jälkeen suosiolla kansipultit auki ja nokkapukki varovasti pois, venttiilikoneiston kasaus ja nokkapukki paikoilleen ja uusilla kansipulteilla nippuun.

Jos sylinterikantta ei nosta pois, niin kansipahvia ei välttämättä tarvitse vaihtaa.

Nostimien putsaus ei välttämättä edes auta naputukseen, joten kannattaako moinen operaatio pelkästään myyntitarkoituksessa?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

No joo ... todennäköisin ostaja tuolle autolle on mun ex, joten tavoitteena on poistaa autosta mahdollisimman paljon "vikoja" tai lähinnä ominaisuuksia joiden takia ostaja saattais tulla lankoja pitkin kimppuun ... kaikki on helppoa jos myy auton tuntemattomalle, tässä tapauksessa joutuu ainakin 16 vuotta vielä olemaan tekemisissä :D Enkä mä nyt usko ettei tää korjaannu hydrojen läpi käymisellä, ääni ainakin tulee selvästi niistä ja pöydällä on hydrot koneesta jossa ne ainakin toimi ... ne ajattelin puhdistaa ja vaihtaa tuohon. "Helpompaa" konstia hain siksi että mun periaatteet taas ei anna myöden avata jakopäätä uusimatta sinne osia, joten sitten kun mennään tuota kautta tekemään homma niin kasvaa kustannuksetkin.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Tee koneelle Forte käsittely / mulla ei oo ainakaan yhdessäkään koneessa tullu muuta kun positiivista tulosta .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

sepse kirjoitti:Tee koneelle Forte käsittely / mulla ei oo ainakaan yhdessäkään koneessa tullu muuta kun positiivista tulosta .
Seppo
Tehty, pitkän kaavan mukaan. Taustaa: Auto oli mulle tullessaan seissyt kaksi vuotta, ei mitään tietoa aiemmista huolloista. Joten en yhtään ihmettele jos tuo yksi jämähtänyt hydro ei enää liikkeelle lähde ilman mekaanista apua

Saab 9-3 1.8i Arc '05
anza69
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Ite oon purkanu aika monta kantta jo tuolaisella modatulla motonet puristimella.
Tuote: 76-5042 Nimike: Venttiilijousipuristin OHC 10"

Vähän olen modannut pidemmäksi vartta tuossa mustassa yläpäässä, että menee syvemmälle kanteen. On ainakin suurimpaan osaan 16v opelin koneita sopinut mainiosti. Eikä ole lukkojenkaa paikalleen laitto tuottanut ongelmia.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Tää viimeisin taitaa olla irralliseen kanteen, näin ainakin kuvasta päätellen ... se ei taida auttaa tähän hätään. Mut ehkä mä sen koko nokkapukin sitten nostan pois, kun toista autoa varten on jakopäähänkin kaikki hankittuna, taidan uhrata ne osat sit tähän.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos nyt ei jakopään vaihtoväli ole ihan huulilla, niin OHC koneesta kärsii kyllä käyttää remmin pois vaihtamatta osia.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Itse itselleni vastaten, tuo työkalu ei sovi ainakaan 1.6:een ... ei ole tarpeeksi tilaa nokan ympärillä työskennellä tuon kanssa. Työkalun ajatus toimii muttei ole tilaa kääntää keinuvipuja mihinkään suuntaan. En tiedä miten "isolohkoissa", eikös niissä tilaakin ole nokan ympärillä hieman enemmän ..?

Saab 9-3 1.8i Arc '05
Vastaa Viestiin