Itse olen huomannut, että laaturengas kuluu nopeammin
Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --519hv--
Laaturenkaassa enempi oikeaa kumia, siksi se savuaa mahtavasti
, halvemmissa jotain ihme seoksia.
ja sehän onkin selvä, koska hiljaisuus haetaan pehmeydellä ja siitä seuraa nopea kuluminen. Halvempi rengas kovempi pintainen ja ei kulu niin nopeasti (toki poikkeuksia voi olla
)
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
mitkäs lääkkeet sulla on jääny ottamatta? vituttaako sinua että jonkun OPEL kulkee oikeasti lujaa?? olisipa kiva nähdä sinun lujaa kulkeva autosi ja sinun huippu laadukkaat renkaasi....mileStara kirjoitti:On siinäki taas järjen valo loistanu... Ensin pistetään tuhansia euroja johonki OOPPELIIN, saadaan kulkeen se jopa lujaa ja sitten kehutaan että rh:n vanteille on raskittu ostaa halvimmat mahdolliset kiinan muovi-kumi renkaat rengas-onlinestä.Renkaiksi tuli Rotalla F105, eteen 205/40 ja taakse 215/40. Nangangeja olen ajellut jo monta sarjaa ilman ongelmia ja yhdet Falkenitkin ovat toimineet hyvin joten nyt koitettiin jotain muuta merkkiä vaihteeks![]()
On varmaan ajo ominaisuudet toosi hyvät ja vesisateellakin uskaltaa väistää rusakkoa moottoritiellä...
Ajokieltoon pitäis laittaa moiset auto/rengas yhdistelmät. Kyseiset renkaat ymmärrän jonku kotirouvan kaupakassi corollan alla.
Käy lidlissä niin jää rahaa liikenneturvallisuuteen
hangover tuning
MB W202 -95 OM605 superturbo
Opel Astra H 1.6 opc line -08
MB W202 -95 OM605 superturbo
Opel Astra H 1.6 opc line -08
kaikenmaailman tolvanoita tännekki eksyy.. Sormi pois perseestä niin voi helpottaa.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Jumitzu kirjoitti:kaikenmaailman tolvanoita tännekki eksyy.. Sormi pois perseestä niin voi helpottaa.
+1
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Tällaiseen autoon treadwear 100 tai alle.
Astra Z20LEH x2
Jaa että tämmöstämileStara kirjoitti:On siinäki taas järjen valo loistanu... Ensin pistetään tuhansia euroja johonki OOPPELIIN, saadaan kulkeen se jopa lujaa ja sitten kehutaan että rh:n vanteille on raskittu ostaa halvimmat mahdolliset kiinan muovi-kumi renkaat rengas-onlinestä.Renkaiksi tuli Rotalla F105, eteen 205/40 ja taakse 215/40. Nangangeja olen ajellut jo monta sarjaa ilman ongelmia ja yhdet Falkenitkin ovat toimineet hyvin joten nyt koitettiin jotain muuta merkkiä vaihteeks![]()
On varmaan ajo ominaisuudet toosi hyvät ja vesisateellakin uskaltaa väistää rusakkoa moottoritiellä...
Ajokieltoon pitäis laittaa moiset auto/rengas yhdistelmät. Kyseiset renkaat ymmärrän jonku kotirouvan kaupakassi corollan alla.
Käy lidlissä niin jää rahaa liikenneturvallisuuteen
No järkeähän ei autohommissa juurikaan ole, saati sitten mulla. "tuhansia eroja johonki OOPPELIIN" fraasiin voisin taas vastata että juuri tälläiset kommentit ovat minua kannustaneet rakentamaan juuri OOPPELEITA, ehkä joskus vielä todistan jollekin näistä mollaajista että ei se niin huono olekaan. Ja Rotallat ei suinkaan olleet halvimmat kumit mitä rengas-onlinesta löyty, ei kieroille vanteille raaskinut vaan parempia laittaa
Silloin kun Nangangeja aloin käyttämään(joskus -05, ei voi muistaa) niin kaikki haukku niidenkin märkäpitoa. Aika monta sarjaa noita Nangangeja ajoin eikä ongelmia ole niissäkään ollut. Itse asiassa olen siitä lähtien ajanut halpakumeilla ilman mitään ongelmia, mutta näistä asioistahan ei merkkirengaskuski tiedä mitään.
Mutta kaikille kauhistelijoille tiedoksi, auto on ollut jo noin kuukauden liikennekäytöstäpoistossa joten en ole teidän riesananne liikenteessä.
Mielenkiintoista, en olekaan koskaan noita lukuja katsellut. Rotalloissa on tuo luku 340. Ilmeisesti mitä pienempi niin pehmeämpi/pitävämpi seos? Kuitenkin noissa OZzeilla olevissa Potenzoissa luku on 140 ja Rotalloissa on huomattavasti parempi vetopito. Tosin noi Potenzat tuli jonkun setin mukana käytettynä vaikka pintaa onkin n.7mm niin renkaat ovat aika vanhat kyllä...Ströbä kirjoitti:Tällaiseen autoon treadwear 100 tai alle.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
"Normaali" Threadwear on joku 240 tohon kokoon. Rotallat hieman kovempaa seosta kun "perustavara".
Juu se on kumiseoksen kovuus, mutta valmistajat saa itse ilmoittaa sen heidän standardien mukaan.
Se katotaan silleen että jos 200 on perusarvo valmistajalla niin kaikki siitä ylöspäin on pitkäkestosempia ja alaspäin lyhytikäisempiä.
Eli se ei ole suinkaan niin että rotallan 340 thread on sama kun esim nankangin 340 koska heillä on eri näkemys kumien kovuuksista..
No ei siitä sen enempää.
Rotalla ei ole suinkaan niin huono vedellä. Pari päivää sitten alkoi näkymään kaikki uudet eu-määritelmät renkaista myös esim rengas-onlinessä.
Rotalla on tossa koossa saanut C luokituksen märkäpidolle mikä ei ole sama kun esim michelinin pilot sport 3 (a) mutta kuitenkin ihan ok.
Ja tossakin pitää muistaa että valmistajat saa itse mitata noi tulokset eli halpamerkeillä voi olla hieman totuuden kaunistelua tossa koska eu tekee vaan pistokokeita muttei sen enempää vaadi todisteita..
Nää "merkkirengasautoilijat" on katoava luonnonvara
Juu se on kumiseoksen kovuus, mutta valmistajat saa itse ilmoittaa sen heidän standardien mukaan.
Se katotaan silleen että jos 200 on perusarvo valmistajalla niin kaikki siitä ylöspäin on pitkäkestosempia ja alaspäin lyhytikäisempiä.
Eli se ei ole suinkaan niin että rotallan 340 thread on sama kun esim nankangin 340 koska heillä on eri näkemys kumien kovuuksista..
No ei siitä sen enempää.
Rotalla ei ole suinkaan niin huono vedellä. Pari päivää sitten alkoi näkymään kaikki uudet eu-määritelmät renkaista myös esim rengas-onlinessä.
Rotalla on tossa koossa saanut C luokituksen märkäpidolle mikä ei ole sama kun esim michelinin pilot sport 3 (a) mutta kuitenkin ihan ok.
Ja tossakin pitää muistaa että valmistajat saa itse mitata noi tulokset eli halpamerkeillä voi olla hieman totuuden kaunistelua tossa koska eu tekee vaan pistokokeita muttei sen enempää vaadi todisteita..
Nää "merkkirengasautoilijat" on katoava luonnonvara
Rengas asia on niin mielenkiintoinen taistelun aihe etten voi jättää käyttämättä tilaisuutta. Itse olen sitä mieltä että kyllähän noilla varmasti normiajot sujuvat vallan hyvin
Kuitenkin nyt halpis merkistä vaihdoin kilpa-auto harrastuksen innoittamana tuohon käyttö kadettiin hankookin v12 renkaat. Täytyy sanoa että onhan ne kuitenkin jotain ihan muuta. Eivät ehkä hiljaisemmat tai muutenkaan mukavuus puolella paremmat. Kuitenkin ohjaukseen vastaus ja kaarre pito on kyllä pirusti parempi. Veto pitokin on lämmenneellä renkaalla huomattavasti parempi. Tämähän ei korreloi kuin niihin pariin kiinalaiseen joita mulla on ollut. Normaali käytössä ei varmastikaan huomaa ennekuin täytyy peura/hirvi väistöliike saada oikenemaan takaisin omalle kaistalle. Silloinhan kuski taitaa kuitenkin vaikuttaa enemmän.
Tuolla threadwear numerolla ei tosiaan tee mitään jos vertaa eri merkkien renkaita.
Tuolla threadwear numerolla ei tosiaan tee mitään jos vertaa eri merkkien renkaita.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Nojuu.
Kun 500heppaa on alla niin joskus-harvoin-välillä tulee kuitenkin kisailtua jonkun kanssa niin pitää vaan muistaa että jos se uus bmw+pirellit pystyy ajaan 140 jyrkästä mutkasta niin välttämättä sama ei onnistu sir. rotallan kumiseoksella =D
Kun 500heppaa on alla niin joskus-harvoin-välillä tulee kuitenkin kisailtua jonkun kanssa niin pitää vaan muistaa että jos se uus bmw+pirellit pystyy ajaan 140 jyrkästä mutkasta niin välttämättä sama ei onnistu sir. rotallan kumiseoksella =D
- 2slow4motion
- 'Diplomat'

- Viesti:
No jo oli purkautuminen mileStaralta,
Kaikki autoon laitettu raha on turhaa, mutta ilman sitä meillä ei olis noin hienoja laitteita kuin vectraTBO:lla.
Itseltä kans ääni halppiskumeille sarja nankangei ollu ittellä ei valittamista ja muijan autossa on parasta aikaa menossa nankang kummiloiset ja hyvin pelaa.
calibraan valikoitui Milestonet
Yllättävän hiljaset on nekin sen suurempaa analyysia en tee vielä koska vähät on kilometrit kyseisillä renkailla vielä.
vectraTBO Asenne kohdallaan ja törkeen hieno vecculi!
Kaikki autoon laitettu raha on turhaa, mutta ilman sitä meillä ei olis noin hienoja laitteita kuin vectraTBO:lla.
Itseltä kans ääni halppiskumeille sarja nankangei ollu ittellä ei valittamista ja muijan autossa on parasta aikaa menossa nankang kummiloiset ja hyvin pelaa.
calibraan valikoitui Milestonet
vectraTBO Asenne kohdallaan ja törkeen hieno vecculi!
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Mä en vaan koskaan kisaa yleisessä liikenteessäadix kirjoitti:Nojuu.
Kiitokset vaan palautteesta2slow4motion kirjoitti:vectraTBO Asenne kohdallaan ja törkeen hieno vecculi!
............
Auto on tosiaan ollu "seisonnassa" jostain elokuun puolivälistä saakka. Syy tähän on se että pakosarja lähti malliksi KKD Motorsportille koska siellä oli jo keväällä tarkoitus teettää uusi jaettu pulssisarja mutta ylimääräisen moottorijumpan ja Saksanreissun vuoksi varattu aika meni sivusuun. Kallella on melko pitkät jonot noihin sarjoihin mutta eilen sarjan saatuani ei voi kuin todeta että ei ihmekään että töitä riittää koska työnjälki on todella laadukasta. Mun piti viedä ensin koko auto KKD:lle mutta kuljetusongelmien vuoksi päädyin viemään vain vanhan sarjan malliksi. Muutaman muutoksen siihen pyysin:
-Ahtimen laippaa 5-10mm keulaan päin koska ahdin otti jo kiinni lohkon yhteen kiinnikepaikkaan josta tosin vinguttelin pois tavaraa että ei ihan kiinni ollut.
-Joka putkeen nippa pakolämpöjä varten.
-Pakopaineen mittausta varten nipat kollektoriin molemmin puolin.
Ja tässä on sitten lopputulos:
Vanha VS uusi:

Pakolämpönipat:

Koesovituksessa:

Sarja sopi hienosti paikoilleen ja ahdin siirtyi pyydetyn verran eteenpäin. Hukkaportinputkea joutui pidentämään jaetun pesän/kahden putken vaatiman tilan vuoksi ja tämän johdosta vanhaa poistoputkea pitää hiukan muuttaa.
Olen tässä myös haalinut vähän tarvikkeita talven pimeitä tunteja varten.
Uudet penkit koesovituksessa:

Liukukiskot halusin säilyttää, kuskin penkin korkeudensäätö kuitenkin poistui painonsäästön vuoksi koska mulla on penkki aina ala-asennossa:

Painon säästöä tuli huimat 4kg/penkki
Jäähdytystäkin ajattelin vähän parantaa joten ensin mietityn Griffinin tilalle löytyi TX Autosportilta Calibra/Vectra Turboon tarkoitettu alusyyläri 50mm kennolla(kiitokset teukka77:lle vinkistä) joka on bolt-on ja hintaa oli vain parikymppiä enemmän kuin Griffinillä joka olisi tarvinnut monta muutosta. Lisäksi otin tollasen slim line flektin mutta kattoo nyt tuleeko se käyttöön vai ei:

Ostoskoriin tarttui myös orkkisbensanpaineensäätimen tilalle sulkulaippa, se kun on ylimääräinen:

Pakolämpöjä koitetaan seurata tollasella Pro Caterin nelikanavaisella mittarilla:

Lisäksi KKD:ltä tarttui matkaan tollasta putkea ja se ei ole tulossa pakoputkeksi

Vanhaa pakosarjaa irroittaessani huomasin että keväällä vaihdettu uusi ohjuri sylkee öljyä pakosarjaan aika mukavasti

Moottorin purun lisäksi myös vaihdelaatikko pitää avata, se kolisee tyhjäkäynnillä ja kun kytkimen painaa pohjaan ääni katoaa? Lisäksi se vuotaa öljyä lohkojen saumasta.
Eli hommaa riittää, tavoitteena on kuitenkin ensi kesänä ajaa kelloa vastaan jossain. Viime kesä meni cruisaillessa ja mittariin kertyi 4500km eli ihan kivasti. Mennyt kesä on hyvä päättää pariin hyvään kuvaan Kouvola Midnight Cruisingeista(omat otokset kun meni ihan plörinäksi):

Kuva: Impedanz

Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Juu, ihan kiva pakosarja
Ai taas koneen purkuun, sehän sujunee jo vartissa
Paskaan Ooppeliin on hyvä laittaa kaikki rahansa tosissaan, koska järkevästi sijoitettuna ne ei tuottas kun tylsän elämän.
"pidä lippu korkeella" sano prätkähiiri.
Ai taas koneen purkuun, sehän sujunee jo vartissa
Paskaan Ooppeliin on hyvä laittaa kaikki rahansa tosissaan, koska järkevästi sijoitettuna ne ei tuottas kun tylsän elämän.
"pidä lippu korkeella" sano prätkähiiri.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Kiitos palautteesta!
Joo eiköhän toi koneen purku tule jo ihan takaraivosta
Tässä nyt on vähän muutakin purettu pikkuhiljaa, toivottavasti nekin tulee jostain muistin syöväreistä takaraivoon viimeistään kasausvaiheessa
Tämän hetkinen tilanne:

Konehuone tyhjätty, ohjelmassa maalaus yksiväriseksi. Sudittelin tulipellin mustaksi joskus kun sitä hitsatessa syttyi palamaan se äänieriste jonka sitten poistin kokonaan:

Sisällä myös melko tyhjää

Pääkaaren malli väännetty 2" pakoputkesta:

Tarviskohan tota "ensi kesäksi ajoon" suunnitelmaa vähän muuttaa? No eikai vielä tässä vaiheessa luovuteta
Joo eiköhän toi koneen purku tule jo ihan takaraivosta
Tässä nyt on vähän muutakin purettu pikkuhiljaa, toivottavasti nekin tulee jostain muistin syöväreistä takaraivoon viimeistään kasausvaiheessa
Tämän hetkinen tilanne:

Konehuone tyhjätty, ohjelmassa maalaus yksiväriseksi. Sudittelin tulipellin mustaksi joskus kun sitä hitsatessa syttyi palamaan se äänieriste jonka sitten poistin kokonaan:

Sisällä myös melko tyhjää

Pääkaaren malli väännetty 2" pakoputkesta:

Tarviskohan tota "ensi kesäksi ajoon" suunnitelmaa vähän muuttaa? No eikai vielä tässä vaiheessa luovuteta
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92