Vectra C jyrisee kiihdyttäessä
Vectra C jyrisee kiihdyttäessä
Mikähän voisi olla vikana, kun 2.0t Vectra jyrisee/tärisee kun lähtee kiihdyttämään alle 2000 kierroksen? Korkeammilla kierroksilla jyrinä on pienempää tai ei ole ollenkaan. Kylmänä jyrisee enemmän kuin jonkun matkan ajon jälkeen. Ongelma alkoi heti madalluksen jälkeen. Voiko vetoakselin kulman muutos aiheuttaa tuon jyrinän? Autolla ajettu 120tkm, joten tuskin kaksoismassavauhtipyörä on vielä menossa tai laatikko?
Re: Vectra C jyrisee kiihdyttäessä
kyllähän tosta ekakna mieleen tulisi juuri toi vetarin jyrinä, mutta kilsoja on kyllä aika vähän. olikohan se nyt tää 2.0 kone missä ovat vetareita päikseen vaihelleet ni on loppunu tärinät.
mulla ittellä alko kans madalluksen jälkeen pitämään omituista ääntä. jotain tärinän/ jyrinän / jumputuksen väliltä joka sittemmin korjaantu laakerin vaihtamisella.
laakeri kun oli ehtoopuolella niin jäykempi jousitus ja matala rengas vaan välitti sen jyrinän paremmin kajuuttaan
mulla ittellä alko kans madalluksen jälkeen pitämään omituista ääntä. jotain tärinän/ jyrinän / jumputuksen väliltä joka sittemmin korjaantu laakerin vaihtamisella.
laakeri kun oli ehtoopuolella niin jäykempi jousitus ja matala rengas vaan välitti sen jyrinän paremmin kajuuttaan
Re: Vectra C jyrisee kiihdyttäessä
Itse asiassa epäilen laakeri vikaa, mutta ei käyny mielessä että tuo jyrinä vois johtua siitä. Pitänee vaihtaa tuo laakeri, kun absiakin herjaa välillä todennäköisesti samasta kulmasta.