En oo muuten ikinä hitsannu. Yläastella sitä teknisissä töissä olisi pitänyt opetella, mutta minä jäin jotenkin välistä.TJT kirjoitti:Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukeeJuha_1 kirjoitti:Muuten hitsaamisesta sen verran, että oli se paikka miten hyvä tahansa, ei sitä osaa vaikka kuinka sitä reikää paikkaa vaan siihen tulee vaan reikä reijän viereen. Siis en ole kokeillut, mutta olen lukenut ja nähnyt telkkarissa.
Itsellä on tuollainen motonetistä ostettu deca:n täytelankakone. Maksoi vissiin 170€. Edellisen kerran olin hitsannut joskus vuonna -98 amiksessa ja sen jälkeen en ole hitsuuvehkeisiin koskenutkaan.
Siitä huolimatta tuolla vekottimella onnistuu peltien liimaaminen yhteen vallan mainiosti. Tuossa kun ei muita säätöjä ole kuin langansyöttö ja virralle on vain kaksi asentoa.
Ihan parin minuutin kokeilulla saa kädetönkin säädöt siihen malliin, että saa kelvollista jälkeä aikaiseksi.
Eri asia sitten, jos lähetään jotain alumiinia hitsailemaan tai laivan runkoja. Sitten on parempi olla sitä tietotaitoa jo hippaisen reilummin
Vein sitten sinne korjaamolle auton. Sain vielä sitten ilmaiseksi sieltä laina auton korjauksen ajaksi. Tosi hyvä palvelu.
Jos nyt sitten jotain negatiivistä oikein hakemalla hakee, huomasin 35 kilometrin ajon jälkeen, että kyseisen auton leima on loppunut kesäkuussa. Soitin sitten sinne korjaamolle ja siellä todettiin, että jaa sehän onkin ihan unohtunut katsastaa. Mutta me maksetaan kyllä mahdolliset sakot.....