Astra J vaihdekeppi jäätyy
Astra J vaihdekeppi jäätyy
Muutaman vuoden tauon jälkeen täällä tääs.
Anopin autossa jäätyy vaihdekeppi paikalleen. Viimeksi jäätyi kakkoselle.
Etänä yritän korjata ja vaihteistoöljyt on nyt vaihdettu, ei auttanut eli vika oltava vivustossa/vaijeristossa.
Autoa korjaamassa kaksi naista, joka hieman hankaloittaa hommaa.
Itse en ole autolla kuin pari kertaa ajanut mutta 1.6 ja 6 lovinen manuaali.
Onko tuossa vaihteensiirto toteutettu vaijerilla? Kuitenkin 2010vm ja 60tkm vain ajettu. Pääseekö rasvaamaan?
Alkaa itsellä onneks joululoma justiin niin pääsee ropaamaan.
Mahdollista että menis vielä goodwillinä takuuseen? Onko muilla kokemuksia.
Anopin autossa jäätyy vaihdekeppi paikalleen. Viimeksi jäätyi kakkoselle.
Etänä yritän korjata ja vaihteistoöljyt on nyt vaihdettu, ei auttanut eli vika oltava vivustossa/vaijeristossa.
Autoa korjaamassa kaksi naista, joka hieman hankaloittaa hommaa.
Itse en ole autolla kuin pari kertaa ajanut mutta 1.6 ja 6 lovinen manuaali.
Onko tuossa vaihteensiirto toteutettu vaijerilla? Kuitenkin 2010vm ja 60tkm vain ajettu. Pääseekö rasvaamaan?
Alkaa itsellä onneks joululoma justiin niin pääsee ropaamaan.
Mahdollista että menis vielä goodwillinä takuuseen? Onko muilla kokemuksia.
Re: Astra J vaihdekeppi jäätyy
Vaihteisto on M32-6 ja on vaijereilla. Ensimmäistä kertaa moisesta luen. Itsellä Vectrassa sama vaihteito ja vaihteensiirto. Toimii ongelmitta. Lähinnä tulis mieleen vaijerien jäätyminen läpivientiin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
aseöljyä tai jotain muuta mikä kestää pakkasta.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Jeps... aseöljy on hyvä ratkaisu... kestää muistaakseni -50 asteen lämpötilaa jäätymättä.Ari-S kirjoitti:aseöljyä tai jotain muuta mikä kestää pakkasta.
Juu aseöljyllä ajattelin vaijereita lähestyä.
Keskikonsolin purku ei vaan houkuttelis pakkasessa.
Keskikonsolin purku ei vaan houkuttelis pakkasessa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Auto käyntiin -> lämpimäksi -> lämppärit täysille huutamaan.
Jos vaikka itsekseen sulaisi auki?
Jos vaikka itsekseen sulaisi auki?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

Kun vika paikallistettu ja korjattu, niin kertokaa siitä täällä.
Kiinnostaa kovasti, miten Astra J-vaihdevaijeri voi jäätyä ? Käsijarruvaijerin jäätymisen autoissa ymmärrän, mutta vaihdevaijerin osalta en.. eihän se ole renkaiden heittämän vesi/loskasuihkun kohdalla & armoilla.
aloittaja kirjoitti "....Autoa korjaamassa kaksi naista, joka hieman hankaloittaa hommaa. Itse en ole autolla kuin pari kertaa ajanut mutta 1.6 ja 6 lovinen manuaali. "
eikös tuo 6-vaihteinen manuaalilaatikko ole vain bensakoneisissa 1.4Turbo 1.6Turbo, ja diesel-koneisissa 1.7turbo- ja 2.0Turbo-autoissa.
1.6-vapaastihengittävässä 5-vaihteinen laatikko....
Astra Sports Tourer Sport 1.6T 6MT, vm. 2012
Kiinnostaa kovasti, miten Astra J-vaihdevaijeri voi jäätyä ? Käsijarruvaijerin jäätymisen autoissa ymmärrän, mutta vaihdevaijerin osalta en.. eihän se ole renkaiden heittämän vesi/loskasuihkun kohdalla & armoilla.
aloittaja kirjoitti "....Autoa korjaamassa kaksi naista, joka hieman hankaloittaa hommaa. Itse en ole autolla kuin pari kertaa ajanut mutta 1.6 ja 6 lovinen manuaali. "
eikös tuo 6-vaihteinen manuaalilaatikko ole vain bensakoneisissa 1.4Turbo 1.6Turbo, ja diesel-koneisissa 1.7turbo- ja 2.0Turbo-autoissa.
1.6-vapaastihengittävässä 5-vaihteinen laatikko....
Astra Sports Tourer Sport 1.6T 6MT, vm. 2012
^onko tuota ees 1.6 vaparina olemassakaan, eikös ne kaikki ole turbo-koneita mitä J-astraan on laitettu?
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Vaijerit saattavat jäätyä siinä rintapellin läpiviennin kohdalla, moottoritilan puolella. Teoriassa. Muuta paikkaa en keksi. Jos siihen pääsee ylhäältä päin kosteutta tai pöllyävää lunta alhaalta päin voi kenties jäätyä.
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

juzze kirjoitti:^onko tuota ees 1.6 vaparina olemassakaan, eikös ne kaikki ole turbo-koneita mitä J-astraan on laitettu?
Astra J-mallin varustetasoissa Life ja Enjoy, saatavissa noita vapaastihenkäileviä koneita; Life-varustetason malliin 1.4 ja 1.6 litran koneet. Enjoy-varustetason malliin 1.6litran kone.
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... tml#engine
Dodiin nyt pääsin kokeilemaan itse keppiä aamupakkasella.
Jäässähän se, ei lähtenyt vaihde päältä. Hetken houkuttelun jälkeen lähti liikenteeseen ja toimii normaalisti.
Laatikon päältä, vaijeireiden pintaan lukkosulaa ja aseöljyä ja kepin heiluttelua.
Nyt kahtena aamuna kuulemma toiminut, hyvä näin. Ilmeisesti ne vaijereiden stefat päästäneet hieman kosteutta sisään ja jäätyy sen vuoksi.
Pääasia että tuli kuntoon, harmi että ylihintaan vaihtoivat laatikkoöljyn. 115e öljynvaihto josta työ 80e.
Onhan se kuitenkin vartin homma ja tunti laskutettu, melkein tekisi mieli mennä kysymään että mistä ohjeaika on vedetty.
Jäässähän se, ei lähtenyt vaihde päältä. Hetken houkuttelun jälkeen lähti liikenteeseen ja toimii normaalisti.
Laatikon päältä, vaijeireiden pintaan lukkosulaa ja aseöljyä ja kepin heiluttelua.
Nyt kahtena aamuna kuulemma toiminut, hyvä näin. Ilmeisesti ne vaijereiden stefat päästäneet hieman kosteutta sisään ja jäätyy sen vuoksi.
Pääasia että tuli kuntoon, harmi että ylihintaan vaihtoivat laatikkoöljyn. 115e öljynvaihto josta työ 80e.
Onhan se kuitenkin vartin homma ja tunti laskutettu, melkein tekisi mieli mennä kysymään että mistä ohjeaika on vedetty.
Hyvä, että vika löytyi ja vaihteensiirto noinkin helpolla kuntoon tuli 
Tuli heti mieleen Lohjan PP-Auto ja kappas vaan, Lohjaltahan sinä...Jay_S kirjoitti:...harmi että ylihintaan vaihtoivat laatikkoöljyn. 115e öljynvaihto josta työ 80e.
Eikös tällainen ongelma kuulu takuuseen?
Ps. Näistä työajan huijauksista olen ollut heidän toimitusjohtajaan, laatuvastaavaan ja jopa GM Finlandiin yhteydessä, tuloksetta. Kannattaa välttää kyseistä huoltoa, vaihtoehtojakin on.
Opel E-Corsa Cosmo Premium B10XFT 12/2015
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
Tosiaan jos itse olisin ollut asialla niin en olisi tuota maksanut.
Itse asentajana myös toiminut ja keväällä inssin paperit kädessä korjaamopuolen linjalta niin osaisin noita lakipykäliäkin työntää sekaan.
Takuuhan tuossa on juuri mennyt umpeen minun ymmärryksen mukaan mutta tuon kyllä pitäisi mennä goodwillin piiriin.
PP-auto vaan osaa käyttää naisten tietämättömyyden hyväksi tässä tilanteessa kun eivät multa edes kysyneet kun auton sinne veivät.
Hinta-arviotakaan eivät olleet kysyneet niin aika heikko alkaa vaatimaan mitään sen kummempaa enää.
Itse aikanaan kerran PP-auton huoltoa käyttäneenä kuitenkin olen ihan tyytyväinen kun tietää omat oikeutensa ja osaa pitää niistä kiinni.
Kerrankin voi sanoa että noista lakikursseista mitä koulun puolesta joutuu käymään niin on ollut hyötyä
Itse asentajana myös toiminut ja keväällä inssin paperit kädessä korjaamopuolen linjalta niin osaisin noita lakipykäliäkin työntää sekaan.
Takuuhan tuossa on juuri mennyt umpeen minun ymmärryksen mukaan mutta tuon kyllä pitäisi mennä goodwillin piiriin.
PP-auto vaan osaa käyttää naisten tietämättömyyden hyväksi tässä tilanteessa kun eivät multa edes kysyneet kun auton sinne veivät.
Hinta-arviotakaan eivät olleet kysyneet niin aika heikko alkaa vaatimaan mitään sen kummempaa enää.
Itse aikanaan kerran PP-auton huoltoa käyttäneenä kuitenkin olen ihan tyytyväinen kun tietää omat oikeutensa ja osaa pitää niistä kiinni.
Kerrankin voi sanoa että noista lakikursseista mitä koulun puolesta joutuu käymään niin on ollut hyötyä
Kiitoksia valaisevasta viestistä. Jotenkin luulin että vain turboja mutta olihan siellä joku vapari 1.4:kin.SportsTourer1.6T kirjoitti:juzze kirjoitti:^onko tuota ees 1.6 vaparina olemassakaan, eikös ne kaikki ole turbo-koneita mitä J-astraan on laitettu?
Astra J-mallin varustetasoissa Life ja Enjoy, saatavissa noita vapaastihenkäileviä koneita; Life-varustetason malliin 1.4 ja 1.6 litran koneet. Enjoy-varustetason malliin 1.6litran kone.
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... tml#engine
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T