B Corsa hyytyy

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
visitor-2000
'Agila'

B Corsa hyytyy

Viesti Kirjoittaja visitor-2000 »

Joulun alus viikolla kovilla pakkasilla Corsa (ei oma) jätti tielle monta kertaa. Auto toimitettiin alkuviikosta korjaamolle, jossa se seisoi pihalla perjantaihin asti. Olin jo laittanut vajaaseen tankkiin jäänestoainetta ja tankin täyteen bensaa. Ehkä liian myöhään. Sovittiin että vaihdetaan polttoainesuodatin, eikä tehdä muuta. Siellä auto pelasi ja kävi. Kilometrin päässä autohyytyi. 10 min seisontaa - käyntiin -3 km ajoa - hyytyi, 10 min käyntiin, hyytyi.
Auto hinaamalla kotiin ja talliin. Corsa on muistaakseni 98 malli, 3-pyttynen eco (karvalakkimalli), ajettu 65tkm huippukuntoinen. Ja aina tankattu kahdella kympillä. Naisen logiikka :roll: .
Epäilen että tankkiin muodostui kostean syksyn aikana paljon kosteutta, joka nyt kovilla pakkasilla otti ja teki temput. Vai onko tuossa muovitankki, meinaan että voiko noin suuri veden kondensoituminen edes olla mahdollista? Minä tyhjentäisin tankin perusteellisesti, ja jättäisn auton lämpöseen talliin. Ja vielä sopivasti lämpöpuhalinta tankin alle, ja korkki auki jotta vedet haihtuu pois. Ja uudet bensat sisään.

Vai onko olemassa jotain muuta mahdollista vikaa - helpompaa? Ei paljoa kiinnosta tehdä isompia remontteja, eikä edes mahdollista. Mutta työ lämmin talli löytyy, kunhan vaan saan corsan käyntiin. :banghead:
Hyviä vinkkejä vastaanotetaan.
SorsaB
'Senator'
'Senator'

Re: B Corsa hyytyy

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Minulla on täysin sama auto ja viime talvena tismalleen sama vika ja jäänestoa laitoin itsekin aluksi kun epäilin jäätymis ongelmaa, mutta ei auttanut. Luettiin vikakoodit ja vika oli kampiakselin asentotunnistimessa ja hyvin vahvasti nuo oireet sinun autossa viittaa samaan, varsinkin tuo, että ei toimi kuin 10 minuuttia kerrallaan. Tässä mallissa tuntuu aika yleinen vika olevan tuo asentotunnistimen hajoaminen.

Tuossa on minun autosta juttua, jossa oli sama vika: http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=217096
visitor-2000
'Agila'

Re: B Corsa hyytyy

Viesti Kirjoittaja visitor-2000 »

Kiitoksia erittäin hyvästä vinkistä. Eipä kannata turhaan tyhjätä tankkia
Vastaa Viestiin