Mitkä syylärit käy omega b autoon?

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
torsen
'Senator'
'Senator'

Mitkä syylärit käy omega b autoon?

Viesti Kirjoittaja torsen »

Eli auto omega b 2.0 16v automaatti ilman ilmastointia ja siinä on tuon näköinen syyläri ulkomuodoltaan nyt paikoillaan.
http://www.varaosat24.com/img/pics/0205/0202601.jpg
Käykö siihen jonkun muun koneellisen automaatti omegan syyläri vai pitääkö olla juurikin noilla pitkillä korvakkeilla?
Käviskö esim tämä:
http://www.ebay.de/itm/Wasserkuhler-Kuh ... 231abd98ef

Tuo alempi siis tuollainen koko leveä versio, mutta nykyinen on ilmeisesti muuten samanlainen kuin tuo.Paitsi tuossa on vain leveämpi tuo syyläri osa verrattaessa nykyiseen.

Noita syylärin muoviosia ei varmaan saa korjattua jos on hius halkeama niissä?
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Re: Mitkä syylärit käy omega b autoon?

Viesti Kirjoittaja Wlle »

torsen kirjoitti:Noita syylärin muoviosia ei varmaan saa korjattua jos on hius halkeama niissä?
Hankala niitä on saaha piettämään, vaiha vaan se syyläri. Tuosta sopivuudesta en tiedä.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
jusa_^
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

Kyllä käy toi pidempi malli. Mulla oli tossa omassa aiemmin tuo lyhyt ja kesäl laitoin ton pidemmän mallin syylärin paikalleen.
C Vectra 2.0t GTS
torsen
'Senator'
'Senator'

jusa_^ kirjoitti:Kyllä käy toi pidempi malli. Mulla oli tossa omassa aiemmin tuo lyhyt ja kesäl laitoin ton pidemmän mallin syylärin paikalleen.
Käykö tuo lyhyemmän syylärin tuuletin myös tuohon leveään malliin?Vai pitääkö hankkia juuri tuolle pitkälle käyvä versio?
jusa_^
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jusa_^ »

En kyl muista yhtää. Mulla on evomallin tuuletin :lollis: Mulla kyl on yks leveen syylärin tuuletin tuol tallis
C Vectra 2.0t GTS
torsen
'Senator'
'Senator'

Minkä verran tuolta laatikon jäähdyttimestä tulee vaihteistoöljyä kun syylärin vaihtaa?Eli tarviiko lisätä vai ei?Jos tarvii lisätä niin onnistuu varmaan parhaiten silleen että laittaa sen ala putken kiinni ja ylhäältä valuttaa putkella sen syylärin osan täyteen?Vai pitääkö lisätä laatikon päästä?
Kobbel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

torsen kirjoitti: Noita syylärin muoviosia ei varmaan saa korjattua jos on hius halkeama niissä?
Itse olen ainakin tähän asti onnistuneesti korjannut kahdesta Omenasta tuomoisen hiushalkeaman tälläisellä Loctite Hybrid Glue liimalla. Toinen korjattu kohta vuosi sitten ja toisesta korjasin juuri kuukausi sitten. Molemmissa Omegoissa oli halkeamat siinä ylävesiletkun juuressa n.3cm pitkiä, joista molemmista alkoi suihkuamaan nestettä koneen päälle, kun kertyi painetta järjestelmään. Ihan pieni hionta ja sitten tuota liimaa päälle vain. Kannattaa antaa kunnolla kuivua lämpöisessä ja vähintään sen 24h.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
torsen
'Senator'
'Senator'

Tänään tuli asennettua tuollainen saksasta tilattu leveän mallin omega b syyläri.
Vaihdoin samalla kaikki irti otetut klemmarit alkuperäisiin opel osiin.
Vanha jäähdytysneste oli maukkaan väristä liejua. :)
Uutta nestettä meni joku 6-7 litraa.Joten ihan kaikki ei tainnut tulla vielä ulos.Vaihdan alavesi letkun vielä uuden kun tulee opel liikkeeseen.Niin eikähän sitten ole aika hyvin jo puhdasta nestettä.

Syyläri istui hyvin paikalleen ja ei ollut sen osalta ongelmia.
Pitää katsoa tuota vanhaa syyläriä vielä jos kokeilisi ihan mielenkiinnosta korjata sen jos kerta pitää tuollaisella liimalla.Olisi ainakin vara syyläri jos joskus tarvitsee.
Vastaa Viestiin