Astra -00 Dti häiriövalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Hei, onko tietoa mikä on hajonnut kun kylmänä keltainen moottorin häiriövalo palaa jonkun aikaa ja sammuu kun antaa kierroksia. Samoin se syttyy ja tehot/kierrokset putoaa n.3800 rpm max, vika tulee kun kiihdyttää isolla vaihteella. Vian saa pois kun sammuuttaa ja käynnistää uudelleen. Sanoivat Opelilla vian ehkä olevan alipainepumpussa tai jossain alipainesäätimessä.

Onko muilla samoja kokemuksia. Laittakaa viestiä.

Edit: löysin alta viestin jossa pyydettiin tarkistamaan turbon putket välij.-imusarja.

Nyt auto taas kunnossa. Hain Länsiautosta uuden ilmamäärämittarin ja kadoksissa olleet tehot ja väännöt tulivat takaisin, hinta 159,21 euroa. Itse asiassa koneessa oli kaksi eri vikaa, tuo aamulla palava valo tuli viallisesta hehkusta 22,45 euroa, vaihdoin itse kun Opelin pikahuollossa ei ollut sopivaa hylsyä!
Aivan tuntuu kuin tehoja olisi tullut lisää kun vertaa siihen mitä tuossa on uutenakaan ollut, auto on ollut minulla uudesta saakka.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mha on 2003-11-25 13:29 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mha on 2003-11-27 08:12 ]</font>
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Editoin viestiä, nostin ylös kun näitä ongelmia näyttää muillakin olevan.
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Nyt sitten termarikin tuli vaihdettua. Käyntilämpö nousee aika nopeasti ja pysyy hyvin mittarin mukaan n.88 asteessa.
Eihän tuo Dti kovin nopsaan lämpöä nosta mutta edellisellä termostaatilla ei noussut kuin n. 70 asteeseen kun oli ajanut 40 km.
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Vaihdoin paluuputket, olivat märkiä. Kai ne sitten oli viallisia kun nyt käynnistyy vaikka seisoo pari päivää. Vaihto vei 25 min. Kannattaa käyttää ohutta teroitettua meisseliä vanhojen putkien poistoon. Sillä kun halkaisee ensin niin ei katkea sinne ahtaaseen paikkaa.
Vastaa Viestiin