jouduin luomaan uuden)
Koitan tässä nyt itseäni hieman sivistää Opel dieselien suhteen (olen näistä pihalla kuin tamponin naru).
Ostin tuossa vajaa viikko sitten B omegan (-98) 2.0 turbodiesel koneella.
Hieman tutustuttuani tähän diesel osastoon mieleeni juolahti joitain kysymyksiä joihin luonnollisesti toivon vastauksia, vaikka ne tyhmiltä
saattavat kuullostaakkin
Eli tätä mun 1998 omegaa nyt varmaan sanotaan DTI omegaksi...kun olen välillä kuullu kirjainyhdistelmän DTH
Hepoja moiseen on ilmeisesti ilmoitettu 100kappaletta? Ilmeisesti tämä kone on älytty rakentaa jakoketjulla?
Pumppu tuntuu olevan näissä heikko kohta, eli onko se nyt tämä VP44 malliltaan?
CTDI dieselit ovat sitten ilmeisesti niin uusia että niitä on esim. C vectrassa jne....?
Mikäs muuten sitten on tämä 2.2 litrainen diesel josta puhutaan? (ilmeisesti näitäkään ei B omenassa ole?)
Itsellä on nyt ollut mielessä että hieman huollan tuota 325tkm ajettua moottoriani. Foorumia selanneena mietiskelin tuossa josko
putsailisi sen imusarjan, tulppaisi EGR:rän ja laittelisi sen vastuksen sinne liittimeen... Sitten pitäisi varmaankin vesipumppu vaihtaa
koska nestettä hieman katoaa johonkin suuntaan (en kyllä ole vielä tarkemmin tutkinut että minne). Lämmöt eivät myöskään juuri oikeastaan
nouse, eli termarin saa myös laittaa uuden (se olikin kallis mutta täältä löytyi onneksi siihenkin ratkaisu
Juu, ja ne paluuletkut ja t-kappaleet laitan myöskin, sekä tietysti PÖ-suodattimen saisi vaihtaa.
Mitä öljyä suosittelisitte koneeseen?? 5w-40??? ja montako litraa toi vetää öljyä suodattimen vaihon kera?
ja ai niin... Miten tuntuu että tässä 2.0 DTI:ssä on todella heikko alavääntö... olen onnistunut jopa sammuttamaan omegan pariin kertaan liikkeelle lähtiessäni vaikka tätä ennen on ollut omistuksessa vain pensa autoja
Kiitos nyt näistä jos vaivaudutte vastaamaan... kyselen sitten lisää jos jotain tulee mieleeni