Männän etäisyys kannesta/palotilan muoto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Volkkarijermu
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

Joku sanoo sitä, joku sanoo tätä... joten kysytään täältä: siis mikä on paras ratkaisu, plaanata lohkon tasoa niin, että mäntien ja kannen väli YKK:ssa on n.0,6mm, vai jättää sinne väliä n. 1mm tai jokin muu mitta, mikä? Onko tasalakinen mäntä paras ratkaisu vai pitäisikö männässä olla pientä kuppimaisuutta, jonka takia palotila olisi enemmän pyöreän mallinen? Onko hyötyä ottaa kannesta sieltä tulpan takaa ainetta pois, jolloin tulppa ikään kuin on keskemmällä palotilaa?

Ja sellanen vielä, että jos täytyy valita nokka-akseli näistä merkeistä, niin minkä valitsisin: Schrick, Crane, Cat, Kent, joku muu mikä?? Millä merkillä on virittäjien keskuudessa paras maine :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2003-12-04 21:36 ]</font>
KADETT GT/E
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

mä oon käsittänyt että crane cams -> cat cams. Mutta tottakai mä oon väärässä, mä oon tumppu!
JV-76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JV-76 »

No eihän tollaseen kukaan voi vastata..sehän on täysin kone kohtainen..ja riippuu siitä..mitä muuta sille koneelle tehdään/mihin käyttöön se tulee!
Volkkarijermu
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

OK, keskitytääs sit vaan tähän kysymykseen :smile: Miten ton kannen tulpan takaa sitä alumiinia tarttis rassata pois? Sillai niinku, että tulppa tulis ikäänkuin keskemmälle palotilaa? Kuinka syvältä? Kuinka laajalta alueelta? Tässä kuvaa havainnollistamaan, kuva on otettu sylinterikannesta ylhäältä päin, ikäänkuin toljotetaan kannen palotilaa. Se musta täplä on tulppa. Toivottavasti saatte selvää... http://www.kolumbus.fi/markusko/kansiasiaa.GIF
JV-76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JV-76 »

mihin käyttöön tää tulee?mitä muuta on tehty?mikä kone?tehojen suhteenhan tästä toimenpiteestä ei ole juuri mitään hyötyä..
MarkoP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja MarkoP »

mä voin pistää muutaman kuvan maililla miten toi homma kannattaa suorittaa.

marko.pirkonen@skanska.fi
Regno
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Regno »

Kohta 1.
Onko koneessasi palotila männissä vai kannessa eli onko monttu männät?

Kohta 2.
Tulpan kierteitä EI saa jättää paljaaksi koska mahdollinen karsta pilaa kierteet ensin tulpasta ja sitä vaihdettaessa kannesta. Lisäksi tulppa luovuttaa lämpöä kanteen tehokkaammin jos on jäljellä ainetta johon sitä luovuttaa.

Sulat tulpat

Kaveri huollatti pösönsä eräässä liikkeesä jossa vaihdettiin huolimattomuutta oikean lämpöiset, mutta 8mm liian pitkät tulpat..

<font size=-1>[ This Message was edited by: Regno on 2003-12-12 14:54 ]</font>
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

oikean lämpöiset, mutta 8mm liian pitkät tulpat..
tuttu homma. ilmeisesti edellinen omistaja oli kanssa vaihtanut asconaan tulpat. onneksi ei ollut käynyt kuitenkaan mitään :eek:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Vastaa Viestiin