Astra G:n kolina
Etupäästä kuuluu pieni kolahdus kummaltakin puolelta kun ajaa esim. pienestä montusta/töyssystä. Iskarit ja jouset pitäisivät olla ihan kunnossa, koska ne on vaihdettu kesällä, joten olisiko syy kallistuksenvakaajan kuluneessa puslassa vai täytyykö ruveta heti ostamaan koko pusla sarja. Kokemuksia kyseisestä vaivasta?
Auto on Astra G -98 ajettu 130tkm.
Auto on Astra G -98 ajettu 130tkm.
Hei
Omassa Astrassa kolisee samoin kuoppaan ajettaessa. Kallistuksen vakaimen pystytankojen pallopäät molemmilla puolilla ovat väljät. En ole vielä vaihtanut uusia tankoja, mutta oletan kolinan johtuvan näistä väljistä pystytankojen pallopäistä. Näyttävät olevan muovia, eli kestoikä on lyhyt varsinkin kun on kysymys opelista.
Aimo
Omassa Astrassa kolisee samoin kuoppaan ajettaessa. Kallistuksen vakaimen pystytankojen pallopäät molemmilla puolilla ovat väljät. En ole vielä vaihtanut uusia tankoja, mutta oletan kolinan johtuvan näistä väljistä pystytankojen pallopäistä. Näyttävät olevan muovia, eli kestoikä on lyhyt varsinkin kun on kysymys opelista.
Aimo
Mulla kuuluu kans samaa kolinaa, mutta mulla on vaihdettu ne pystytangot kesällä alustan mukana tulleisiin rautaisiin tankoihin ja aattelisi ettei ne vielä olisi väljistyneet. Kävin katsastamassa auton ja käskin samalla tarkistaa et mikä sielä etupäässä kolisee mut ei ne mitään väljyyttä sieltä löytäneet. Voisko vika olla iskarin yläpääs olevas "laakeris"?
Kallistuksenvakaajan (etu) kumipuslat, jotka ovat korissa kiinni, ovat kuivuneet. Kuulin vinkin, että jarrunestettä kumipuslien ja vakaajan väliin pienellä ruiskulla tms laitteella, niin kitinä on veks. Ei vaarallinen ääni.On 2003-12-22 09:11, jonni13 wrote:
Mulla ei oikeastaan kolise vaan pitää pahalta kuulostavan nitinän/rääkäisyn. Ihan pienissä kuppissa sitä ei huomaa, mutta lähinnä hidastetöyssyissä ne nitisee aika hyvin!
Mikäs voisi olla vikana? Vai onko vaan "rasvan puutetta"? Auto on -01 Astra sport caravan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Mika on 2003-12-22 11:44 ]</font>
Mulla on E Rekordissa sama vika. Kallistuksen vakaajan pystytangoissa ei väljää, iskarin yläpään laakerissa ei väljää, pyörän laakerissa ei väljää, ohjauksen nivelissä ei väljää????hmmm....
Naapurin ukko oli törmännyt Volvossaan sellaiseen vikaan, että kun se oli hommannut EI ALKUPERÄISET iskarit, ne oli ollut muutamia millejä liian lyhyet joten iskari oli päässyt "elämään" iskariputken sisällä, joka oli aiheuttanut kolauksen, mutta aina ULOSJOUSTON yhteydessä! Onko teillä ollut näin? Minulla Rekordissa vika on näin, eli ostanen uutet iskarit...
Naapurin ukko oli törmännyt Volvossaan sellaiseen vikaan, että kun se oli hommannut EI ALKUPERÄISET iskarit, ne oli ollut muutamia millejä liian lyhyet joten iskari oli päässyt "elämään" iskariputken sisällä, joka oli aiheuttanut kolauksen, mutta aina ULOSJOUSTON yhteydessä! Onko teillä ollut näin? Minulla Rekordissa vika on näin, eli ostanen uutet iskarit...
Inkku A tiisseli