Forte käsittely / ostetaan aine (Suomessa 35-45eur/purkki--ulkomailta n 18eur) kaadetaan lämpimän moottorin öljyn joukkoon , käytetään korotetulla tyhjäkäynti kierroksilla n 1500rpm about 45 minuuttia välillä voi hieman kierrättää enempi - EI SAA AJAA , öljyt ja suodatin vaihdetaan .
Toiset käyttää löpöä samaan tarkoitukseen /ketjuista löytyy juttua .
Yleensä olen onnistunut tuolla mutta nyt mulla ei auttanut 8 tappiseen Omegaan jotenka mulla on sen padan edellinen omistaja pilannut liian pitkään ajetuilla tai huonoilla öljyillä .
Mulla oli joskus omalaatuinen vika 1.6 Asconan koneessa , käynnistyksen jälkeen jäi juurikin yx nostaja naputtamaan ja aivan sama kuinka pitkään ajoi tai kuinka paljon anto kierrosta , naputus jatkui mutta jos heti sammutti ja starttas uusix niin naputus hävis .
Teetpä putsauksen tai et vaihda kuitenkin nuo öljyt ja suodatin uusiin , taitavat olla jo aika kuraa .
Seppo
Vectra ja venttiilien säätö
- sepse
- OCF Member 2023

Re: Vectra ja venttiilien säätö
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6