Öljynvaihto synteettinen-mineraali

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
OPEL-D
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja OPEL-D »

Jos on käyttänyt synteettistä vaikka teboilin goldia mikä ei kai ole täyssynteettinen ja haluaa siirtyä mineraaliöljyyn niin onko moottoria ajettava pesuöljyn kanssa vai voiko suoraan vaihtaa. Kyseessä on 1.3ohc moottori johon on viime öljynvaihdon yhteyydessä laitettu teboilin gold 5w40 tavallisen teboilin tilalle. JOLLIN ON VARMAANKIN KOKEMUKSIA.
Joku kertoi että vaihdettuaan vanhaan koneeseen synyeettistä mineraalikäytön jälkeen niin tuli täystuho. MITEN TIIVISTEET JA STEFAT KESTÄVÄT SYNTEETTISTÄ VANHOISSA -80 LUVUN KONEISSA
OPEL-D
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja OPEL-D »

Joku on varmasti joutunut vaihtamaan öljyt huomattuaan että liian ohuet ja vanha kone eivät sovi kertokaa kokemuksistanne. Kaikki opelin koneet eivät toimi mobil 1 öljyllä vaikka kuinka sen halusimme. KERTOKAA!
weedee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja weedee »

Hohhoijaa...vai täystuho. No onhan näitä juttuja...täyssynteettinen voitelee paremmin kuin paksumpi mineraaliöljy. Mulla on -85 vuoden kadetti johon on pistetty alusta alkaen mineraaliöljyä...vaihoin nyt shellin ultra helix 5w-40 sisään ja erittäin hyvin pelittää. Olen 4 aikasempaan käytettyyn autooni laittanu synteettistä koneisiin sen jälkeen kun niihin on aikasemmin tyrkätty ties mitä venetervaa. Ja olen ajanut koneilla tuhansia kilometrejä eikä ole mitään vuotoja ilmaantunut.

Mun mielestä toi stefojen hajoaminen sen takia että laittaa synteettisistä mineraalin jälkeen on jossain taikauskon paikkeilla ennemmin kuin tosiasioiden.

Itseasiassa, harkitsin pitkään mitä öljyä laitan nyt sisään. ja tässä vinkki:

Jos koneessa ei pysy enään 5w-40 öljyt, niin laita Shellin Helix 15w-40. Netistä useista lähteistä luettua tietoa, että toi on hyvää ainetta kuluneisiin koneisiin. On varmasti muitakin hyviä, mutta tuo shellin öljy tuli monessa paikassa vastaan.
Vastaa Viestiin