Z18XE moottorivikavalo ja käyntiongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
kosvill
'Kadett'
'Kadett'

Re: Z18XE moottorivikavalo ja käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kosvill »

Kokeilen alkuperäsellä puolapaketilla, jos se vika oiski nyt siinä ja nuo ecu vikakoodit vanhoja, mene ja tiedä. Olisiko minut kuulunut saada uuteen ecuun jokin ns. Turvakoodi jolla ecuun pääsee käsiksi. Jostain olen lukenut että sellaisen tarvisi :)
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Turvakoodi pitäis kyllä saada uuden ECUn mukana. Voihan ne vikakoodit tietty vanhoja olla... on joillakin ollut vikakoodeja muistissa ecunvaihdon jälkeen... siis jääneet sinne.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
kosvill
'Kadett'
'Kadett'

Pikkusen alkaa taas homma suoltaa jos noin tärkeä koodikin jää saamatta. Tuonhan tarviin jos haluan sen vakkarinki kytkeä takas päälle niin sanotusti. Täytyypä vielä katsoa hanskalokerosta kunhan töiltä ehtii.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Vakkarin kenties voi ohjelmoida ilman car passia , mutta ainakin avainten ohjelmointia varten se mielestäni pitää kyllä olla. Niille foorumilaisille, jotka ovat tilanneet uuden ecun ecuelectronicsilta on tullut uusi ecu, uusi transponderi, avaimien sirut ja car pass.
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Fentanyyli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Fentanyyli »

Minulla Vectra B 2001 moottorilla Z18XE. Antoi vikakoodit 0606 ja 1600. Tilasin ECUn Ecuelectronics'ilta ja kysyivät tarkasti onko abs, ilmastointi (autom), luistonesto, vakionopeudensäädin, varashälytin. Sanoivat ohjelmoivansa ECUn antamieni tietojen mukaan, eli ECUssa on valmiina toiminnot, jotka pitää ohjelmoinnilla aktivoida. Tuli mukana ajoneston keskusyksikkö ja 2 avaimen sirua.
Muutoin toimi hyvin, mutta toisella avaimella vain hetken ja sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Merkkiliikkeesä todettiin, että siru rikki. Ei voida ohjelmoida uudelleen. Sielläkin kyllä saatiin hetkeksi käymään, ehkä vajaa 10 sek, jonka jälkeen sammui ja vikakoodi 1614. Kun laittoi virrat päälle, niin elektroniikan vikavalo alkoi vilkkua ajoneston päälläolemisen merkiksi.
Seinäjoen Citymarketin pikasuutari huomasi ohjelmasta, että kyseiseen autoon vuosimalliin 2001 on kahta eri sirua. Hän asensi toimimattomaan avaimeen uuden sirun ja käväistiin parkkipaikalla ohjelmoimassa avain autoon hänen laitteellaan. Tällöin tarvittiin uutta ajonestimen turvakoodia, jonka olin saanut hilppeiden mukana ja auto käynnistyi heti.
Eli tarkista molempien avaimien sirut pinnalta. Mulla oli toimiva siru se, jossa oli KULLANVÄRISIN KIRJAIMIN kirjoitusta sirun päällä. Vanhassa toimimattomassa sirussa taas oli valkoisella tekstillä pienet merkinnät. Jos on erivärinen teksti siruissa, niin pyydä vaihtamaan vialliseen avaimeen samanlainen kuin toimivassa. Toki ajonestimen koodi tällöin tiedettävä (mulla ainakin oli nelimerkkinen ja kaikki numeroita)
kosvill
'Kadett'
'Kadett'

Ok. Kiitos vinkeistä, olen itse asiassa lukenut haun kautta sen sun tapauksen kokonaan, melko paljon yhtäläisyyksiä.
ihan valkosta teksiä noissa. Eri paikassa fiksattu muutenki. Eipä oo sammuttanu taas pariin päivään autoa. Tänään vaihdoin alkuperäis puolan takas, jos ei sillä/vikakoodien nollauksella lähde niin takas boksi huoltoon sit vaan.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Kuten fentanyyli kirjoittaa, ecu ohjelmoidaa auton varustuksen mukaan. Lisäksi se turvakoodi / car pass pitää olla auton omistajalla.
Suosittelen kyllä viemään auton takaisin sinne huoltoon. Molempien avaimien pitää toimia moitteetta ja pitäähän siinä olla vakkari ohjelmoituna siinä ecussa.
Toki on hyvä ne vikakoodit nollata.
Vastaa Viestiin