astra 1.8 16v anturi v.95

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jomppadeee
'Agila'

astra 1.8 16v anturi v.95

Viesti Kirjoittaja jomppadeee »

Moi. minulla olisi tämmöinen ongelma. Moottorin vikavalo palaa ja tulee rajotin vastaan 4500rpm. Minulla tulee yksi piuha startin läheltä ja se on kolminapanen liitin. se ei ole kiinni missään. luulen että se johtuu siitä miks se toimii noin, mutta kun on yksi ongelma, en tiedä mihin se kuuluu laittaa kun en näe enkä oikein tiedä mihin se kuuluu, joten kysyisin apua. KIITOS!!!
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: astra 1.8 16v anturi v.95

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Oireet sopis nokka-akselin anturiin, sillä on kolminapainen liitinkin mutta sen pitäis mennä kyllä ihan jakopään kopan alle, joten oudolta kuulostaa tuo missä se liitin sulla on. Ellei sitten tuossa johdossa ole vielä matkan varrenlla jokin liitos, tai joku on niputtanut sen sinne asti. Googleta "C18XEL camshaft sensor" niin saat kuvia tuosta ... näet ainakin onko samanlainen liitin. Tosin sillä liittimellä ei välttämättä ole mitään tekemistä koko vian kanssa, aina näissä on johtosarjoissa ylimääräisiä liittimiä kaikenlaisia optioita varten.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
jomppadeee
'Agila'

Googletin tuolla hakusanalla ja piuha näyttäsi juuri sellaiselta mikä minulla on irti. En vain tiedä mihin se kolminapainen piuhan pää tulee kiinni. Ollaan vaihdettu siihen juuri vaihdelaatikko ja sen jälkeen huomattiin että oli piuha irti...
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Jos ei joku sitä ennen muista niin voisin huomenna kurkkia tuonne omani moottoritilaan.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Nokka-akselin anturin johdosta en äkkiseltään löytänyt liitoksia matkalta, mutta katsos onko sulla kaasuläpän asentoanturin piuha kiinni. Sillä on täysin samanlainen liitin, sijaitsee siellä kaasuläppäkotelon takana. Se jos on irti niin tipahtanee juurikin startin seutuville.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
jomppadeee
'Agila'

kyllä mulla toi kaasuläpän johto oli kiinni. Tämä irtonainen piuha alkaa suoraan koneesta sieltä startin lähettyviltä.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

No johan on. Ainoo mikä mulle tulis mieleen mikä edes vois olla jossakin siellä ja suoraan koneessa kii ois nakutustunnistin, mut kertokaa nyt sit joku viisaampi missä se on ja mihin tulee kii. Eipä juuri mitään muuta pitäis ees voida olla sillä puolella konetta, lähelläkään starttia.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin ja kannattais tietty ottaa ne vikakoodit ... ohjeet siihen löytyy esim tuolta http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.pdf
Yks vastaava liitin olis kampiakselin anturi, mutta mun ymmärryksen mukaan jos se on irti, kone ei edes käy. Sen johto lähtee jakopään nurkilta ja tulee kiinni ruiskun jakotukin yläpuolella menevän kaapelikotelon pohjaan, jakopään puolelle. Sekin tietysti voisi roikkua startin päällä. Mutta tosiaan, kun otat ne vikakoodit niin sehän kertoo sulle mitä anturia kone kaipaa, se helpottaa liittimenkin etsintää.

Saab 9-3 1.8i Arc '05
jomppadeee
'Agila'

Millä mä saan nuo vikakoodit luettua?
akuhil
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Sulla taitaa olla nakutuksen tunnistusanturi irti, sehän on siinä startin vieressä moottorissa kiinni ja liitin menee 3. ja 4. ruiskusuuttimen kohdalla olevaan liittimeen.
Vastaa Viestiin