Vectra C:n 150.000km:n huolto Virossa

Keskustelua Opeleista
J3000
'Kadett'
'Kadett'

Re: Vectra C:n 150.000km:n huolto Virossa

Viesti Kirjoittaja J3000 »

vos kirjoitti:Millä koneella autosi on?
Samalla XER koneella kuin tuo sinun sigun peli.
FinBastard
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

No ei helvetissä ole lauttaliput autolle noin kalliit! Itse maksoin tammikuussa yhteen suuntaan lauttalipusta eli auto + kuski 33 €!
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

http://www.opel.fi/owners/merkkihuoltpo.html
Opelin viiden tähden merkkihuollossa jakohihnan ja vesipumpun vaihto 399€. ;)
(1.8 c-vectra&signum)
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
vos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vos »

FinBastard kirjoitti:No ei helvetissä ole lauttaliput autolle noin kalliit! Itse maksoin tammikuussa yhteen suuntaan lauttalipusta eli auto + kuski 33 €!
Paljos maksaa meno-paluu?
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

J3000 kirjoitti:
B-Na kirjoitti:
m.k kirjoitti:No onhan tuo aika mittava säästö jos aletaan satasista puhumaan. Vois aivan hyvin ottaa vaikka emännän mukaan, ja olla hotellissa yön yli samalla reissulla? Samalla kun vielä tuo hieman tuliaisia niin säästö vaan kasvaa! Mutta jos ihan pelkästään autoa huollattaisin eli aamulla viroon, päivä jossain opel -liikkeen hikisessä kahviossa ja kiireellä kotiin, niin unohtasin koko jutun.

Ite kyllä tekisin niin että remmin vaihdattasin liikkeessä ja loput hommat ite, kun työkalut ja värkit löytyy ja talliinkin pääsee tarvittaessa. Säästää siinäkin rahaa, ja ei tartte maksaa kellekkään melkein satasta tunti tekemättömistä töistä. Tietääpähän ainakin mitä on tehty kun ite tekee...
Huolto Suomessa 900€
vs.
Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€
Tankki täyteen 80€
Hotelli 100€
Tuliaisjuomat 400€
Sekalaiset menot 200€

Sikahalpaa.
Nyt kyllä järki jäi matkasta tässä hommassa.

Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€

On käytännössä ainoat fiksut kulut mitä luettelet tossa. Okei, 50€ random menoihin päälle, mutta jos ostan lavoittain kaljaa se tuskin liittyy autohuollon kuluihin. Huoltoaika 5 tuntia joten yöksi en ole jäämässä ja pitää sitä täälläkin syödä.
Toi oli lähinnä mietintää ton m.k:n postauksen pohjalta. Huomannet lainauksesta.

Mutta jos on valmis istumaan laivassa 3h + satamassa venttailut sekä hikisessä Virolaisessa ooppelipajan kahviossa 5h käkkimiset niin sehän on varmasti tosi hyvä vaihtoehto. Itse kuitenkin mielummin jätän auton huoltoon, nappaan sijaisauton ilmaiseksi alle, kurvaan töihin tienaamaan ja työpäivän jälkeen lunastan auton huollosta ja painun ruokakaupan kautta kotiin. Elämä on liian lyhyt jne.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Gts03
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Gts03 »

B-Na kirjoitti:
J3000 kirjoitti:
B-Na kirjoitti:
m.k kirjoitti:No onhan tuo aika mittava säästö jos aletaan satasista puhumaan. Vois aivan hyvin ottaa vaikka emännän mukaan, ja olla hotellissa yön yli samalla reissulla? Samalla kun vielä tuo hieman tuliaisia niin säästö vaan kasvaa! Mutta jos ihan pelkästään autoa huollattaisin eli aamulla viroon, päivä jossain opel -liikkeen hikisessä kahviossa ja kiireellä kotiin, niin unohtasin koko jutun.

Ite kyllä tekisin niin että remmin vaihdattasin liikkeessä ja loput hommat ite, kun työkalut ja värkit löytyy ja talliinkin pääsee tarvittaessa. Säästää siinäkin rahaa, ja ei tartte maksaa kellekkään melkein satasta tunti tekemättömistä töistä. Tietääpähän ainakin mitä on tehty kun ite tekee...
Huolto Suomessa 900€
vs.
Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€
Tankki täyteen 80€
Hotelli 100€
Tuliaisjuomat 400€
Sekalaiset menot 200€

Sikahalpaa.
Nyt kyllä järki jäi matkasta tässä hommassa.

Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€

On käytännössä ainoat fiksut kulut mitä luettelet tossa. Okei, 50€ random menoihin päälle, mutta jos ostan lavoittain kaljaa se tuskin liittyy autohuollon kuluihin. Huoltoaika 5 tuntia joten yöksi en ole jäämässä ja pitää sitä täälläkin syödä.
Toi oli lähinnä mietintää ton m.k:n postauksen pohjalta. Huomannet lainauksesta.

Mutta jos on valmis istumaan laivassa 3h + satamassa venttailut sekä hikisessä Virolaisessa ooppelipajan kahviossa 5h käkkimiset niin sehän on varmasti tosi hyvä vaihtoehto. Itse kuitenkin mielummin jätän auton huoltoon, nappaan sijaisauton ilmaiseksi alle, kurvaan töihin tienaamaan ja työpäivän jälkeen lunastan auton huollosta ja painun ruokakaupan kautta kotiin. Elämä on liian lyhyt jne.
Tosta on tosiaan jäänyt laskematta toi oman ajan käyttö kuitenkin se pitäs laskee tuntiliksa x2 tunnille vähintään, mut kannataako sitä autoo pitää ollenkaan jos pitää "50€" säästön takia mennä viroon asti huollataa :no: sit kun tuleekin joku reklamaatio homma sen huollon takia niin onkin mukava ottaa uus reissu viroon pahimassa tapauksessa trailerilla saa viedä auton sinne :lol:
J3000
'Kadett'
'Kadett'

Jengillä täällä tuntuu olevan pikkasen huono asenne tähän hommaan, tai sitten muuten vaan hissi ei ihan mee sinne ylimpään kerrokseen.
Gts03 kirjoitti:Tosta on tosiaan jäänyt laskematta toi oman ajan käyttö kuitenkin se pitäs laskee tuntiliksa x2 tunnille vähintään,

Kaikki meistä ei ole duunissa jossain varastossa duunareina jossa ollaan paikalla joka päivä 9-16 tai liksaa ei tule.
B-Na kirjoitti:Mutta jos on valmis istumaan laivassa 3h + satamassa venttailut sekä hikisessä Virolaisessa ooppelipajan kahviossa 5h käkkimiset niin sehän on varmasti tosi hyvä vaihtoehto. Itse kuitenkin mielummin jätän auton huoltoon, nappaan sijaisauton ilmaiseksi alle, kurvaan töihin tienaamaan ja työpäivän jälkeen lunastan auton huollosta ja painun ruokakaupan kautta kotiin. Elämä on liian lyhyt jne.
Joo sun ei kyllä missään nimessä kannata lähtee tommoselle reissulle. Mä ajattelin ottaa ton Viron lomareissuna, en oo vähään aikaan käynyt siellä. Aamulla auto huoltoon -> kaupungille pyörimään ja ihmettelmään -> iltapäivällä auton nouto ja kotiin.
vos kirjoitti: http://www.opel.fi/owners/merkkihuoltpo.html Opelin viiden tähden merkkihuollossa jakohihnan ja vesipumpun vaihto 399€. ;)
Tämä on järkevä postaus, pyydän tarjouksen myös tuolta...

Toinen järkevä asia mitä tässä on tuotu esiin on toi paska homma jos tulisi reklattavaa. Riski/hyöty suhteen arviointia.. Perus...

Näillä näkymin lopullinen hyöty ois siinä +300€, siis nyt oikeasti fiksusti laskettuna ( kommentit tyyliin: täs on joku 50€ hytöy ja vähä vaikeeta ja vähä sitä ja vähä tätä varmaan kaikki vähäknin järkevämmät jättää huomioimatta)
J3000
'Kadett'
'Kadett'

Pyydän tuon tarjouksen tuolta Opelin viiden tähden merkkihuollosta, mutta nyt jo kun tota hinnastoa katsoin tiedän että se kipuaa sinne mihin aikasempikin tarjous suomesta. Tässähän on siis koko 150k:n huolto ja etujarrupalat. Ei vain hihna ja vesipumppu.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

B-Na kirjoitti:

Huolto Suomessa 900€
vs.
Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€
Tankki täyteen 80€
Hotelli 100€
Tuliaisjuomat 400€
Sekalaiset menot 200€

Sikahalpaa.
Mutta ota huomioon että joskus on ihan kiva käydä tuulettumassa... Tarkotin nimenomaan sitä että ei tulis mieleenkään lähteä rahansäästön takia, vaikka parin satasen, istumaan johonkin kökköseen ooppelikorjaamoon ulkomaille asti. Sen sijaan, jos oot muutenki meinannu johonki lähteä, niin jos samalla reissulla säästää auton huollossa sen parisataa niin se on kaikki kotiinpäin. Tietty eri asia jos elämä on liian lyhyt muuhun kuin työntekoon ja kotiruuan syömiseen :wink:
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
FinBastard
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

vos kirjoitti:
FinBastard kirjoitti:No ei helvetissä ole lauttaliput autolle noin kalliit! Itse maksoin tammikuussa yhteen suuntaan lauttalipusta eli auto + kuski 33 €!
Paljos maksaa meno-paluu?
Tsekkaa vikingin ja tallinkin sivuilta. Jäseneksi kun liittyy niin lähtee vielä euroja pois.
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

J3000 kirjoitti:Jengillä täällä tuntuu olevan pikkasen huono asenne tähän hommaan, tai sitten muuten vaan hissi ei ihan mee sinne ylimpään kerrokseen.

Kaikki meistä ei ole duunissa jossain varastossa duunareina jossa ollaan paikalla joka päivä 9-16 tai liksaa ei tule.

Joo sun ei kyllä missään nimessä kannata lähtee tommoselle reissulle. Mä ajattelin ottaa ton Viron lomareissuna, en oo vähään aikaan käynyt siellä. Aamulla auto huoltoon -> kaupungille pyörimään ja ihmettelmään -> iltapäivällä auton nouto ja kotiin.
Ensinnäkin, solvauksiin asti meno on aina arvostettava piirre jotain vitun autohuoltoa koskevassa nettikeskustelussa.

Toisekseen, tosi kiva sulle ettei tarvi olla duunari varastossa. Sulla menee tosi hyvin. Sääli silti ettei sun oma aika ole minkään arvoista, vaikket duunari varastossa olekkaan.

Kolmanneksi, edelliseen liittyen, oletko varma ettei 50€ ole liikaa noin niinku lomareissulle päivän budjetiksi? Omat eväät luonnollisesti on mukana, sen ymmärrän. Jää enemmän aikaa ihmettelyyn, sitä riittää Tallinnassa tähän aikaan vuodesta.

Ps. Kuinka kauan sieltä Laihialta kestää ajaa Länsisatamaan?
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

m.k kirjoitti:Tietty eri asia jos elämä on liian lyhyt muuhun kuin työntekoon ja kotiruuan syömiseen :wink:
Lisää listaan tanhuaminen niin ollaan asian ytimessä.
J3000
'Kadett'
'Kadett'

B-Na kirjoitti:
J3000 kirjoitti:Jengillä täällä tuntuu olevan pikkasen huono asenne tähän hommaan, tai sitten muuten vaan hissi ei ihan mee sinne ylimpään kerrokseen.

Ensinnäkin, solvauksiin asti meno on aina arvostettava piirre jotain vitun autohuoltoa koskevassa nettikeskustelussa.

Toisekseen, tosi kiva sulle ettei tarvi olla duunari varastossa. Sulla menee tosi hyvin. Sääli silti ettei sun oma aika ole minkään arvoista, vaikket duunari varastossa olekkaan.

Kolmanneksi, edelliseen liittyen, oletko varma ettei 50€ ole liikaa noin niinku lomareissulle päivän budjetiksi? Omat eväät luonnollisesti on mukana, sen ymmärrän. Jää enemmän aikaa ihmettelyyn, sitä riittää Tallinnassa tähän aikaan vuodesta.

Ps. Kuinka kauan sieltä Laihialta kestää ajaa Länsisatamaan?
Solvaus on aika vahva sana. Mä en tiedä miks sä edes olet tässä topikissa avautumassa mitään? Vai ajattelitko etten itse osaa laskea kuluja niin sun täytyy olla täällä kertomassa kuinka mulle jää 50€ erotusta käydä huollattamassa auto toisessa maassa?

En mä tiedä hyvin menemisestä yhtään mitään, mutta oman ajan sisällytys tähän laskelmaan ei selvätikkään ole kaikille sama asia.

Tallinnassa maksaa muutaman ruokalajin päivällinen raflassa 20€, eli tällä "lomareissulla" ruokaan ym ei paljoa yli 50€ rahaa mene tommosiin. Ja kuten jo sanoin että jos sitä sun kertomaa 200€:n kaljakuormaa alkaa ronttaamaan se ei kuulu autohuollon kuluihin. Tietenkään, sitähän olis ihan idiootti jos niin ajattelis. Vai, jos sä käyt suomessa huollattamassa autos ja matkalla käyt ostamassa ittelles uuden takin lasketko sä sen sun autohuollon kuluks?

Mä ajan tohon länsisatamaan himasta 2 minuuttia...

Siis ihan oikeasti, 2 vaihtoehtoa mun mielestä. Joko osa porukasta on jotain autokorjaajia, jolloin mä ymmärrän ton asenteen ja pienen ärtymyksen tämmösiin asioihin, tai toinen vaihtoehto on vaan se että joidenkin vaan pitää koittaa pätee asioissa joilla ei oo mitään merkitystä itselle.
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin, en mä ole tietääkseni avautunut mistään. Kuten aiemmin kerroin, mun kohdalla auton huollattaminen on helppoa ja yksinkertaista.

Tällaisessa suht avoimessa yhteisössä on mahdollista kertoa omia mielipiteitään pidit sinä niistä tai et. Alunperinhän mä kommentoin m.k:n postausta, en sun.

Jos haluat perustella itsellesi auton huollon Eestissä maailman fiksuimpana ja parhaana säästökohteena, niin anna palaa. Loppupeleissä se, mitä viivan alle jää ei silti oo mun mielestä vaivan arvoista. Omalla työpanoksella ja kilpailutuksella voi Suomessa päästä samoihin summiin. Ja jää raha kotimaahan.

Mutta mene, kokeile ja kerro meille rehellisesti miten meni.
J3000
'Kadett'
'Kadett'

Kyllä sä olet sun viisauksia kertonut täällä, siis suoraan sanoen jauhanut täyttä paskaa.
Huolto Suomessa 900€
vs.
Huolto Eestissä 500€
Lauttaliput 150€
Tankki täyteen 80€
Hotelli 100€
Tuliaisjuomat 400€
Sekalaiset menot 200€

Sikahalpaa.
Tossa, aivan v*tun typerä kommentti, pelkkää provosointia.
Jos haluat perustella itsellesi auton huollon Eestissä maailman fiksuimpana ja parhaana säästökohteena, niin anna palaa.
Ja taas, "maailman fiksuin ja paras säästökohde"? Mitä, missä mä olen tommosta puhunut?

Eikä mulla muutenkaan ole mitään tarvetta perustella yhtään mitään. Kunhan kyselen onko kukaan täällä huoltanut autoaan virossa. Ja jos autoni siellä huollan, totta kai siitä tänne kirjotan totuudenmukaisesti. Ei mulla ole mitään tarvetta saada huollon tekemistä Virossa näyttämään paremmalta kuin se on, toisin kuin joillakin tuntuu olevan tarve saada se näyttämään jotenkin tuhoon tuomitulta idealta keksimällä ties mitä juttuja...
Vastaa Viestiin