xe:n öljypohjan tiiviste

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jezze rs
OCF Member 2016

xe:n öljypohjan tiiviste

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ei osunut hausta sopivaa. Mites tuon täyttö. Löysin yhden propun kyljestä hanttarin puolen vetari lähdön vierestä. Onko oikea proppu ja varmaan reijän tasalle? Sopiiko f18 koneen laatikonpohjan tiiviste kun esim motonetistä ei löytynyt f20 laatikkoa (xe:n perästä).

Kysymys 2

Onko jollain tietoa mitä tuollainen alkuperäinen maksaa. Siis sellainen jossa on mukana se loiskelevy tai vastaava. Motonetistä hain ne molemmille puolille tulevat tiivisteet ja enhän mä niitä saa pitämään. Itse asiassa se tuli hieman yllätyksenä että vanha oli vulkanoitu siihen rautaan, luulin että oli vaan liimattu noiden perusteella. Ei siis käynyt mielessäkään käydä kysymässä alkuperäistä ennen.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: F20 öljyn täyttö

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Sieltä vetarin vierestä löytyy se tarkistusreikä ja siihen reiän tasolle täytetään. Täyttö on helpompaa huohottimen kautta, löytyy siirtäjäkotelon päältä, muovihattu ja mutterikanta, sen kun ruuvaat irti niin löytyy täyttöreikä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: xe:n öljypohjan tiiviste

Viesti Kirjoittaja TJT »

Öljypohjan alkuperäinen tiivistyshän tapahtuu tosiaan loiskelevyn molemmin puolin tulevilla korkkitiivisteillä. Todennäköisesti tuohon koneeseen on laitettu X20XEV:n loiskelevy, johon on vulkanoitu kumitiiviste ja näinollen kannattaa samanlainen hommata tilalle. Sen kanssa et varmasti saa korkkitiivisteitä pelaamaan.

Jokunen vuosi sitten automuovista kävin itse XEV:n loiskelevyn ostamassa ja silloin hinta oli 35€.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
jezze rs
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Jaa vai näin on. En mä niitä tiivisteitä siihen lisäksi lyönyt vaan kaiversin pois sen vulkanoidun. Tiedä sitten tuliko hyvä. Tai ei kai kun ei vissiin pidä. Eipä käynyt mielessäkään että olisi jokin eri tiiviste.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Noitten korkkitiivisteitten kanssa puljaaminen on muutenkin melko hanurista. Toiset väittävät, että liottamalla yön yli öljyssä ne saa pitäviksi. Toiset laittavat tiivisteliimaa molemmin puolin.
Itse mielummin joko laitan sen XEV:n kumitiivisteellisen loiskelevyn, tai sitten korvaan koko tiivisteet tarkoitukseen sopivalla tiivistemassalla.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Minä oon tapellu kans tuon öljypohjan kanssa. Eka laitoin ne korkkitiivisteet ja tiivisteliimaa molemminpuolin, piti ehkä puoli vuotta ja alkoi vuotamaan.
Sitten kävin ostamassa XEV koneen öpohjantiivisteen, jossa siis tulee se loiskelevy johon vulkanoitu ne tiivisteet. Ei vuoda enään eikä varmasti tule vuotamaan.
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Vastaa Viestiin