x20xev nykäisy 1500rpm

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

x20xev nykäisy 1500rpm

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

mistäs voisi johtua omegan selvä nykäisy juuri 1500rpm:n kohdalla? Vikavalo ei pala vian ollessa aktiivinen. joskus käynnistettäessä syttyi vikavalo mutta se johtuu nokka-akselin anturin johdosta jossa on hankauma. Vika on todella ajoittainen viimeksi teki viime kesänä kun oli tarvike ilmamassa mittari käytössä. Nyt vika ilmaantunut taas omalla ilmamassamittarilla. muita oireita ei ole kuin tuossa 1500rpm kohdalla
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: x20xev nykäisy 1500rpm

Vika oli poissa tänne asti mutta palasi taas entistä ehompana. Muuten samat oireet mutta välillä nykäisy on isompi. Voiko toisinaan aaltoileva tyhjäkäynti aiheuttaa tämän vai onko sekin vain yksi oire muiden joukossa.
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Mulla on tullu vectraan vastaava ominaisuus, nykäsee siinä 2000rpm jälkeen mutta ei kuitenkaan joka kiihdytyksessä. Kerro jos keksit mistä johtuu. -(z)-
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

egr-venttiili temppuilee?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Joo vahvasti vaikuttaa jumittavalta EGR venttiililtä. Kokeilkaa napata egr piuha irti ja katsokaa auttaako. Se sytyttää tod näk vikavalon kun irrotatte piuhan mutta näette toimiiko paremmin. Jos toimii niin sitten EGR vaihtoon tai puhdistukseen.

edit: Kuva
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Mulla joskus korjaantui muistaakseni tulppien ja puolan vaihdolla.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
keku79
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja keku79 »

heitä egr sinne missä ruoho ei kasva.. mul ainaki on sen jälkeen pelannu hienosti..
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

keku79 kirjoitti:heitä egr sinne missä ruoho ei kasva.. mul ainaki on sen jälkeen pelannu hienosti..
ei minulla ainakaan konehuoneessa ruohoa kasva... milläs konstilla se on helpoin poistaa tuo egr. eikös ventiili aukea alipaineella mutta sähköllä ohjattuna. siis jos tukkisi vain sen alipaine linjan niin ei pitäis enää aueta. piuhan irroitus voi olla kokeilu mielessä pitkä veteistä odottelua kun välillä tosiaan toimii kuukausia ilman yhtään oiretta.
DEAD
OCF Member
OCF Member

pyörittää vain varovasti kiinni sen muovisen ruuvin mikä on siinä "kotelon"kannessa mihin menee nuo letkut. Helposti korkkaa se ruuvi joten varovasti ja perään voi laittaa vaikka tipan silikoonia niin ei aukena ruuvi itekseen.
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Sportive kirjoitti:Mulla on tullu vectraan vastaava ominaisuus, nykäsee siinä 2000rpm jälkeen mutta ei kuitenkaan joka kiihdytyksessä. Kerro jos keksit mistä johtuu. -(z)-
Tänään oli sen verran intoa että aloin tutkimaan ja nopeasti selvisi mistä johtuu. Puolanpäästä oli kaksi tulpanjohdon liitintä hapettunut, ihme että kävi vielä kaikilla pytyillä. Varastosta löytyi vielä vähän ehjempi puola ja tulpanjohdot, nyt ei nyvi ja käy muutenkin paremmin tyhjäkäynnillä. :thumbsup:
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Sportive kirjoitti:
Sportive kirjoitti:Mulla on tullu vectraan vastaava ominaisuus, nykäsee siinä 2000rpm jälkeen mutta ei kuitenkaan joka kiihdytyksessä. Kerro jos keksit mistä johtuu. -(z)-
Tänään oli sen verran intoa että aloin tutkimaan ja nopeasti selvisi mistä johtuu. Puolanpäästä oli kaksi tulpanjohdon liitintä hapettunut, ihme että kävi vielä kaikilla pytyillä. Varastosta löytyi vielä vähän ehjempi puola ja tulpanjohdot, nyt ei nyvi ja käy muutenkin paremmin tyhjäkäynnillä. :thumbsup:
miekin epäilin tuota puolaa mutta minä olen jo 20tkm ajanut ja silloin tällöin tekee nykäisyn eli luulis että se olis jo pahentunut. kansiremontin aikaan tulpat oli kaikki saman väriset.

Kuva
tuon päälläkö sen ruuvin pitäisi olla vai pitäisikö tuota purkaa ennen kuin ruuvi löytyy? vaihtoehto 2. tietysti että minä olen ihan väärää osaa tutkimassa?
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

voi olla että vika minullakin on sytkä puolella. tuleekos huonosti toimivasta puolasta vikakoodia? Simtec 56.0/56.1 vikakoodi luettelossa ei taida olla puolalle vikakoodia mutta minulla taitaa koodit ollakin muodossa Simtec 56.5 joista löytyy ainakin kaksi vikakoodia puolalle. olenko jyvällä asiasta?
miten arvokas lienee puola jos ei motonetistä osta?
pitää ensin vaihtaa tulpanjohdot ja tulpat jos se niillä vaikka selviäisi hyvinkin.
DEAD
OCF Member
OCF Member

Eurotuonnilla orkkis oli vuosi sitten N.80e posteineen. Ja jos puolan vaihtaa niin sitten uudet johdota kanssa taisi boschit olla jotai 35e
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

johtuukohan se tuo tyhjäkäynnin humpailukin puolasta tai kipinästä yleensä?
Arikippari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Arikippari »

Itselläni oli vastaava vika 5 v sitten - joka johtui todellakin rikkoutuneesta puolasta. Eli puola ja sytytysjohdot vaihtoon kuten edellä todettu.

Puolan rikkoutumisen syynä oli minulla kuitenkin vuotava venttiilikopan tiiviste, jota ei merkkihuollossa huomattu. Eli: Jos tulpissa tai niiden reissä on öljyä, niin vaihda ihmeessä tuo kopan tiiviste ja sen kiristysruuvien o-renkaat samalla. Muuten vika uusiutuu, koska öljy menee tulpan ja sen johdon väliin.

Tyhjäkäynnin epätasaisuus tuskin aiheutuu tästä. Etsisin siihen ensin syytä huohottimen letkuista ja tyhjäkäyntisäätimestä. Yksi vika kerrallaan kuntoon :peukku:
Opel Omega -97 X20XEV - "pikku puuhalla hyvää kyytiä"
Vastaa Viestiin