V6 jakopää kysymys
V6 jakopää kysymys
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta kuiteskin. Minkä verran voi jakopää merkit olla pielessä että vaikuttaa tehoihin ja käyntiin? Tämä on vaan kysymys niille jotka tietää asiasta jotain... Voiko se vaikuttaa tyhjäkäyntiin silleen että sen tuntee hieman kun täristää rattiin?
Yrittänyt saada vastausta Pohjois-Helsingin autosta, mutta eivät vastaa sähköpostiin eikä saa puhelimella kiinni
Auto on Vectra b 2.6 v6 manuaali vaihteistolla
Yrittänyt saada vastausta Pohjois-Helsingin autosta, mutta eivät vastaa sähköpostiin eikä saa puhelimella kiinni
Auto on Vectra b 2.6 v6 manuaali vaihteistolla
Re: V6 jakopää kysymys
Esitän vastakysymys eli kuinka paljon ne on pielessä?
Empä muista sellasta tilannetta että ois ajotuksen korjauksella jotain saatu korjattua ja normi remmin vaihtojen yhteydessä ei oo tullu ajateltua muuttuko käynti jos on ollukki jonkin verran pielessä.
Empä muista sellasta tilannetta että ois ajotuksen korjauksella jotain saatu korjattua ja normi remmin vaihtojen yhteydessä ei oo tullu ajateltua muuttuko käynti jos on ollukki jonkin verran pielessä.
Kun en tiedä minkä verran se on pielessä? Mietin vaan että jos käytän sen merkkiliikkessä tarkistuksessa niin saa mielenrauhan siitä asiasta.. ois vaan kiva tietää mitä se maksaa 
Onko sulla jotain syytä olettaa että se jako olisi jonkun verran pielessä?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tämä oli vaan oletus siihen kun olen yrittänyt virittää tätä kulkupeliä jo viime keväästä, mutta tuloksetta. Tuo voisi olla ilmeisesti se yksi syy siihen etten saa lisätehoja ulos? Mutta en tietenkään ole täysin varma asiasta
Haluan vaan varmistua asiasta.. kunhan sais vastauksen Opel liikkestä
Haluan vaan varmistua asiasta.. kunhan sais vastauksen Opel liikkestä
itsellä x30xe liikkasi hieman tyhjäkäynnillä kun toinen lohko oli myöhäsellä hihna venynyt mutta tehot ei kylläkään muuttunut minnekkään
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Kyllä minulla ainakin yksi omega oli tehottoman tuntuinen kun oli jako pielessä. Hampaat oli oikein mutta ei vaan oltu säädetty kohdalleen. Piristyi kun vaihdoin itse hihnan. Jos epäilyttää ettei jako ole ok niin katso ainakin kopan alle, voi syödä hihnan poikki.
Miten sitä on viritetty ja miten olet todennut ettei teho nouse?Trinity kirjoitti:Tämä oli vaan oletus siihen kun olen yrittänyt virittää tätä kulkupeliä jo viime keväästä, mutta tuloksetta. Tuo voisi olla ilmeisesti se yksi syy siihen etten saa lisätehoja ulos? Mutta en tietenkään ole täysin varma asiasta![]()
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
no nykyajan säätyvillä venoilla olevista koneista ole tietoa mitä pielessä oleva jakopää vaikuttaa mutta 70 - 80 luvun tappikoneet sai jakopäällä säädettyä mieleisekseen
1 hammas jakopäästä aikaisemmalle = alavääntö paranee huomattavasti mutta yläkierrosksillä häviää n10- 20% tehoista. eli hyvä kaupunkiauto.
1 hammas jakopäätä myöhäisemmälle niin kone yläkierroksilla herkkä ja max kierrokset nousee = tehot nousee. alakierrokdilla taas kaikki väännööt katoaa eli liikennevaloista ei sitten lähetä kuin kierrokset 4t.....
1 hammas jakopäästä aikaisemmalle = alavääntö paranee huomattavasti mutta yläkierrosksillä häviää n10- 20% tehoista. eli hyvä kaupunkiauto.
1 hammas jakopäätä myöhäisemmälle niin kone yläkierroksilla herkkä ja max kierrokset nousee = tehot nousee. alakierrokdilla taas kaikki väännööt katoaa eli liikennevaloista ei sitten lähetä kuin kierrokset 4t.....
Jos jaksat lukea tuosta minun topikista mitä siihen on kaiken kaikkiaan tehty..Tuomas kirjoitti:Miten sitä on viritetty ja miten olet todennut ettei teho nouse?Trinity kirjoitti:Tämä oli vaan oletus siihen kun olen yrittänyt virittää tätä kulkupeliä jo viime keväästä, mutta tuloksetta. Tuo voisi olla ilmeisesti se yksi syy siihen etten saa lisätehoja ulos? Mutta en tietenkään ole täysin varma asiasta![]()
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=216385
Oho, siellähän oli parikin sivua 
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulla oli C25XE:ssä jako puoli hammasta pielessä, mutta Hämeenlinnan Länsi-Auton mielestä sillä ei ollut vaikutusta. Itse kyllä olen sitä mieltä, että sen jaon on oltava just eikä melkein.
Kummasti vaan hävisi hihnanvaihdon ja imusarjan alaosan vaihtamisen X30XE:n alaosaan jälkeen n. 30hv. Nämä sitten palautuivat 3,8bar pa-paineensäätimellä.
Olen suunnitellut, että vaihdan takaisin sen C25XE:n imusarjan alaosan, ja sitten taas penkkiin, niin näkee, mitä tuo alaosa on vaikuttanut.
Kummasti vaan hävisi hihnanvaihdon ja imusarjan alaosan vaihtamisen X30XE:n alaosaan jälkeen n. 30hv. Nämä sitten palautuivat 3,8bar pa-paineensäätimellä.
Olen suunnitellut, että vaihdan takaisin sen C25XE:n imusarjan alaosan, ja sitten taas penkkiin, niin näkee, mitä tuo alaosa on vaikuttanut.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Kiitos kommenteista..
Tänään sain Pohjois-Helsingin autosta yhden työnjohtajan kiinni puhelimella ja nyt varattiin aika ensiviikon keskiviikolle että saadaan asiaan varmuus
Toivottavasti Tuomakselle selvisi mitä on yritetty tehdä?
Tänään sain Pohjois-Helsingin autosta yhden työnjohtajan kiinni puhelimella ja nyt varattiin aika ensiviikon keskiviikolle että saadaan asiaan varmuus
Toivottavasti Tuomakselle selvisi mitä on yritetty tehdä?