Onko porukoilla kokemusta... Kyseessä on B mallin Corsa Gsi johon olen vaihtanut Astra Gsi tekniikan. Jostakin syystä corsa sytyttää hyvin mielellään moottorihäiriömerkkivalon jonka syyksi ilmenee nopeustiedon puuttuminen, tämä on tapahtunut jo useita kertoja. Häiriö tuli viimeksi launtaina 6.3 kun olin Dynossa mittaamassa tehoja autosta, samoin mielestäni vikavalo syttyy jääradalla piikkirenkailla ajaessa vasemmanjalan jarrua käytettäessä käännöksissä. elikkä siis kysymys... vertaako ECU nopeustunnistetietoa nopeusmittarilta ja ABS jarruilta, elikkä voiko jos takapyörät eivät pyöri, mutta etupyörät pyörivät.. vikavalo syttyä tästä syystä. Tarkoitus olisi katsastaa auto lähiaikoina, olen siihen rakentanut turvakaaret ja varustanut sparcon Evo kuppi-istuimilla sekä kuusipistevöillä, mutta katsastan sen vakio turvavöille. Auto on tosi maukkaan tuntoinen leikkikalu varsinkin asfaltilla.
Toinen kysymys.. Onko tiedossa/myynnissä vikakoodin lukijaa joka VARMASTI lukee vikatiedot 10 pinnisestä pistokkeesta ja silla saa kuitattua häiriöt pois. Auto siis on Corsa B Gsi vuosimalli 1994 johon on vaihdettu Astra Gsi tekniikka vuosimalli 1997, paikallisessa Opelin huoltoliikkeessä kyllä pystyvät tiedon lukemaan ja poistamaan. Moottori on X2.0XEV
Opel Corsa B moottorin vikavalo
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Re: Opel Corsa B moottorin vikavalo
Op-com näyttää valikoissaan B Sorsan normaalit moottorit ja X20XEV -koneisen F Astran.
F Astran tiedoilla kone pitänee lukea, mutta 10 pinniselle pistokkeelle tarvitset adapterin väliin.
Op-com tulee 16 pinnisellä palikalla, mutta listassa on myös 10 pinnisiä malleja.
F Astran tiedoilla kone pitänee lukea, mutta 10 pinniselle pistokkeelle tarvitset adapterin väliin.
Op-com tulee 16 pinnisellä palikalla, mutta listassa on myös 10 pinnisiä malleja.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Onkohan kenelläkään kokemusta noista Op comin tuotteista toimiiko niillä nuo vanhemmat, Elekma näyttäs myyvän noita tuotteita myöskin monenhintaisia.. laadusta ei tietoa
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
'98 F Astra on vanhin mitä olen itse op-comilla kokeillut ja toimi nätisti.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4