hajoaako 1.6 OHC kone jos jakohihna poikkee?
Eihän nuo osat sinällään tosiaan suuremmin köyhdytä... soon sitten eri asia taasen, vaihdatko itse, vaiko vaihtaako joku firma.
Kyllä se suurempi lukema joka tapauksessa on se v*****skäyrän kohoumaprosentti, kun polle pysähtyy tienposkeen klo 22.30 syysiltana 'keskellä ei niin mitään'.
Nm. '2x Ascon jakohihnan hampaat mystisesti kadottanut'
<font size=-1>[ This Message was edited by: hirvari on 2003-12-18 03:24 ]</font>
Kyllä se suurempi lukema joka tapauksessa on se v*****skäyrän kohoumaprosentti, kun polle pysähtyy tienposkeen klo 22.30 syysiltana 'keskellä ei niin mitään'.
Nm. '2x Ascon jakohihnan hampaat mystisesti kadottanut'
<font size=-1>[ This Message was edited by: hirvari on 2003-12-18 03:24 ]</font>
Vuotaako vesipumppu, vai miksi se tarvitsee vaihtaa? Hihna maksaa reilu 9 euroa, joten eikai hihnanvaihto nyt rahasta voi olla kiinni? Olettaen että vaihdat itse, tai edes tunnet jonkun joka voi asiassa auttaa. Nyt vaan vaihtamaan, 30 asteen pakkasessa ku hihna poikkeaa nii taatusti ahdistaa.On 2003-12-16 22:00, weedee wrote:
Ahaa....ooukkei..no ei kun lisää hanaa sitten vaan. =) Ajattelin vain, kun rahatilanne ei oikein antais myöten asennuttaa uutta hihnaa + vesipumppuu..
ooppelin 1.8 kone on ainoo minun tietääkseni missä yltää ottaa venat kiinni mäntiin jos hihna menee poikki, mut kannattaa se hihna vaihtaa jos sillä on ajettu vaihtovälin verran. vituttaa se aamulla kun menee hihna poikki, kun on lähös jonnekkin ja ois viel kiirekkin.On 2003-12-16 19:04, weedee wrote:
Sanoivat tiepalvelusta, että opelin vanhat koneet eivät pauku jos jakohihna menisikin. Mitenkä on?
nykyinen oopeli omega b caravan 2.5td
entiset ooppelit kadett c coupe -76, kadett e -84, kadett e -88,
manta b -78, ascona b -76, vectra a -90, kadett d -83
entiset ooppelit kadett c coupe -76, kadett e -84, kadett e -88,
manta b -78, ascona b -76, vectra a -90, kadett d -83
Huh mikä vastausvyöry! =) Joo..siis en tiedä kuka sen hihnan on vaihtanu viimeksi, mutta entisen omistajan mukaan "sillä ajaa vielä 60000km. Juu juu, äskettäin vaihettu." Vesipumppu ei vuoda, mutta se hihna on jostain syystä siirtyny n. 5mm nokkapyörän päältä tyhjän päälle ja hihnassa on tasaisin 10 hampaan välein koloja...ilmeisesti joku kivi päässyt sinne hihnan ja rattaan väliin tai jotain...
Perkules...itse en viittis vaihtaa ja korjaamolla sanoivat että jos tuon oman hihnan, niin pelkästään sen vaihto ilman vesipumpun vaihtoa 60€ !! Jos tiiätte halvemman mestan nii kertokaa
Perkules...itse en viittis vaihtaa ja korjaamolla sanoivat että jos tuon oman hihnan, niin pelkästään sen vaihto ilman vesipumpun vaihtoa 60€ !! Jos tiiätte halvemman mestan nii kertokaa
vähän yli neljäkymppiä osat ja 80 egeä työt. pari tuntia oli menny. muuten ois ollu ehkä nopeampi remontti mut ei ollu saanu vectraa nosturilleOn 2003-12-18 10:58, Azzyyr wrote:
Paljon tuli vecun remontille kokonaishintaa?
Oon tässä vähän miettinyt, että yritänkö ajella kevääseen asti ja vaihdan kesän lämpösillä itse, vai vienkö korjaamolle ja vaihdatan samantien...
oli pakko vaihtaa se vesipumppu ku alko pitään jo niin pahaa ääntä. oli ihan paskana.
Ei taida 1.8E koneessakaan osua venat mäntiin, vaikka n.2mm laskettu, ei tarttenu muuta kuin laittaa uus hihna ja jatkaa ajoa.On 2003-12-18 17:10, Juheksi wrote:
18E moottorissa taittaa tosiaan venttiili ja mäntä kohdata, mut ei muistaakseni C18NZ:ssa.
16v koneissa yleensä täystuho kun hihna katkeaa.
Muistelisin, et myöskään 2.0 8V koneissa ei tuollainen rikko ole mahdollista, kun männän ollessa YKK:ssa ja venttiilien täysin auki, väliin jäisi väh. 1mm varaa (tietty jos on rajumpi virinokka suurella nostolla, voi olla eri juttu).
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa