Neuvoja otetaan vastaan! =) Calibra vai Vectra?
-
juzatheman
- 'Senator'

-
*Opelitytteli*
- 'Agila'
-
Tappisladi
- 'Kadett'

no, vanha auto on vanha auto, ja opel on opel, mutta kyllä oon positiivisesti yllättynyt calibroitteni luotettavuuteen. mulla oli 16 venanen pari vuotta ja mitään isoja vikoja siinä ei koskaan ollut. kulutusosat oli ainoat joita joutui vaihtamaan, tosin kaikissahan niitä menee. 
viime kesänä oli yhtenä päivänä erityisen kiva lähteä ajelemaan calibralla, kun faija jäi kotipihalle kiroilemaan, kun meidän tuliterä S60 2.4T ei lähtenytkään käyntiin kun oli perskele uudessa autossa käynnistyksenesto mennyt jo paskaks.
Ja nyt on ollut alla muutaman kuukauden turbo calibra, jolla oon ajanut 10 000 huoletonta kilometriä.
Suosittelen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2003-12-18 15:35 ]</font>
viime kesänä oli yhtenä päivänä erityisen kiva lähteä ajelemaan calibralla, kun faija jäi kotipihalle kiroilemaan, kun meidän tuliterä S60 2.4T ei lähtenytkään käyntiin kun oli perskele uudessa autossa käynnistyksenesto mennyt jo paskaks.
Ja nyt on ollut alla muutaman kuukauden turbo calibra, jolla oon ajanut 10 000 huoletonta kilometriä.
Suosittelen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2003-12-18 15:35 ]</font>
Mitä tulee tuohon kommenttiin 16v-Calibrojen moottoriongelmista, kannattaa ottaa huomioon sekin, että Calibroissa on ollut kahta täysin erilaista 16-venttiilistä moottoria, joten niitä ei voi yleistää samaan lauseeseen. Ja varsinkin uudempi Ecotec-moottori on tutumpi muiden Opel-mallien konepellin alta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-12-19 18:22 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2003-12-19 18:22 ]</font>
-
puuhapete81
- 'Senator'

Nuo 16V koneen ongelmat on vähän liioiteltuja. Se että kun se jollekin sattuu jokin probleemi, niin sitä ruvetaan paisuttelemaan jutun edetessä. Ja on niitä ongelmia muissakin merkeissä kuin Opeleissa. Esim Ford Focus on auto jota en ostaisi missään tapauksessa, nimenomaan sähköisten vikojen takia.
Mitä enemmän autoihin tulee elektroniikkaa, sitä epävarmemmiksi ne muuttuu. Tämä on minun mielipide.
BTW, olen itse ajanut 20XE/C20LET koneilla nyt noin 40 000km ilman suurempia ongelmia. Jos joku haluaa ostaa traktorin niin siihen on monta hyvää vaihtoehtoa Samaran ja Massikan välillä. Ennemmin vaikka työnnän Calibraa joka viidenkilometrin välein.
Mitä enemmän autoihin tulee elektroniikkaa, sitä epävarmemmiksi ne muuttuu. Tämä on minun mielipide.
BTW, olen itse ajanut 20XE/C20LET koneilla nyt noin 40 000km ilman suurempia ongelmia. Jos joku haluaa ostaa traktorin niin siihen on monta hyvää vaihtoehtoa Samaran ja Massikan välillä. Ennemmin vaikka työnnän Calibraa joka viidenkilometrin välein.
Täällä on n. 100 000 km C20XE/C20LET-koneilla, näistä yksilöistä C20XE on ollut sangen ongelmavapaa (suurin osa kilsoista siis tällä), C20LET taas ei. Ja onhan sitä Calibraa työntämäänkin päästy.On 2003-12-19 18:42, puuhapete81 wrote:
BTW, olen itse ajanut 20XE/C20LET koneilla nyt noin 40 000km ilman suurempia ongelmia.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
TranceSami
- 'Senator'

Se 2.5 V6 Calikka olis aika jees peli. Kuitenkin suht yleinen ja ei niin kallis pidettävä vrt. 4WD turbo johon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Muuten asiasta kymmenenteen... tässä olis aika nätit kiekot Calikkaan, 18" ja kevyt 45mm madallus... http://www.wheelenhancement.com/CayBBSRXII.htmOn 2003-11-07 13:17, *Opelitytteli* wrote:
Toi Calibra kyllä pitkäaikanen "ihastus" on kyllä ollut, mutta sitten siihen rinnalle tulu Vekkuli ja Mantaakin on ollut suunnitteilla, mutta kun se menee sitten jo aika vanhaksi...Ja jos jotain hajoaa ei mitn tietoa mistä meiltäpäin varapalikkaa saa. Nykyisen auton "Varaosamaailma" löytyy aikalailla naapurista=)Kiva kun jakselette tota informaatiota jaella..Mutta sitten mä jatkan näitä omia pohdintoja kun tämä tytteli tahtoisi sellaista 2.5 V6 Calibabaa.. Taikka tää Turbo 4WD..
Suomenhinnoilla ne maksaa aika kohtalaisesti, että paljonko olisi saksasta tuotuna tollanen?Tietoa?Itse en meinaan kehtaa lähteä kyselemään noista tuontiauto liikkeistä..Hehe..
Tuohon kommenttiin en voi olla puuttumatta, Turbo 4x4 on kallis ylläpidettävä, niinkuin monet muutkin vähänkin eksoottisempaa tekniikkaa sisältävät nopeat autot. Mutta autona Turbo on yksi upeimmista ja nopeimmista Opeleista ikinä. Viritettynä nopeampi kuin moni "varsinainen" urheiluauto. Muut Calibrat ovat hyvännäköisiä bulevardisportteja, halvempia ylläpitää, eivät niin herkkiä vioille, mutta myös paljon tylsempiä ja hitaampia.On 2003-12-22 03:22, sik wrote:
ei niin kallis pidettävä vrt. 4WD turbo johon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
Edullista hyvännäköistä käyttöautoa hakevalle Turbo-Calibra ei ole oikea valinta, mutta nopeaa urheilumallia hakevalle se voi olla hyvä valinta. Ja minulla on kyllä kokemusta siitä, mikä kaikki voi Turbo-Calibrassa mennä pieleen. Samat kommentit koskevat myös Lotus Omegaa, Lancia Integralea ym. ja muita nopeita autoja. Ylläpito ON kalliimpaa kuin perusmallien.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mulla ei oo aikaa seisottaa autoa korjaamolla. Ajoa tulee 35tkm vuoteen ja joskus on lähdettävä oli keli kun keli.
Kävin tutustumassa yhteen 4WD turboon joka oli pirun siisti, alle 100 tkm ajettu tuontiauto. Tunexin sivuilla oli juttua tosta opelin nelivetotekniikasta, niin tulin siihen tulokseen ettei sovellu mulle käyttöautoksi. Se V6 saattas olla ihan asiallinen peli.
Kävin tutustumassa yhteen 4WD turboon joka oli pirun siisti, alle 100 tkm ajettu tuontiauto. Tunexin sivuilla oli juttua tosta opelin nelivetotekniikasta, niin tulin siihen tulokseen ettei sovellu mulle käyttöautoksi. Se V6 saattas olla ihan asiallinen peli.
Calibra_46: mulla oli just vastaavanlainen tilanne tosin isän volvo oli vaan toi 2.0 16V SE joku -99 malli kyllä sitä vitutti kun mä vielä vähän piruilin siinä vieressä;)
yllättävän luotettava tuo 16v versio siis ihan talvellakin auto lämpee nopeasti ja sähköt pelaa niinku pitää mun calicalla on nyt ajettu jotain 94tkm ja kyllä se vielä tuntuu ns. uudenkarhealta ja tosi hyvät ajo-ominaisuudet vaikka siinä onkin vielä vakio alusta tosi näppärä auto ajaa vaikka onki aika isokorinen
yllättävän luotettava tuo 16v versio siis ihan talvellakin auto lämpee nopeasti ja sähköt pelaa niinku pitää mun calicalla on nyt ajettu jotain 94tkm ja kyllä se vielä tuntuu ns. uudenkarhealta ja tosi hyvät ajo-ominaisuudet vaikka siinä onkin vielä vakio alusta tosi näppärä auto ajaa vaikka onki aika isokorinen
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
No siinä se ero onkin, hakeeko käyttöautoa vai harrasteautoa. Minulla on käyttöauto erikseen. Kyllä Calibrallakin varmaan ajellaan sitten taas kesällä jos/kun se on kunnossa, mutta tarkoitus on, että sen voi aina laittaa paloiksi, koska oma liikkuminen ei ole siitä kiinni.On 2003-12-23 04:33, sik wrote:
Mulla ei oo aikaa seisottaa autoa korjaamolla. Ajoa tulee 35tkm vuoteen ja joskus on lähdettävä oli keli kun keli.
Eihän tuolla periaatteella, että autolla ajetaan 35 tkm vuodessa ja sen on aina lähdettävä oli keli kuin keli, voi mitään harrasteautoa ostaakaan. Ne on ne käyttöautot sitten erikseen, ja lisäksi käyttö/harrasteautot, mutta aina täytyy tehdä kompromisseja ja valintoja. Ei videoprojektorillakaan tv-uutisia katsota, vaan elokuvia, joten ei harrasteautollakaan joka päivä ajeta.