C20NE savuttaa ja vuotaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

C20NE savuttaa ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

C20Ne ja Manta A (yllätys)

Starttasin tuossa töitten jälkeen ja plarailin vaihteita ja totesin että moottori starttaa ja laatikkokin taas toimii.

huomasin juttuja joita ei oo tuo kone ennen tehny. ainakaan tätä ensimmäistä vikaa ei oo tehny aikasemmin

pakosarjan alta nousee savua ja tyhjäkäynnillä röpöttää ikävästi. siellä ei kuitenkaan näy mitään mistä vois suoranaisesti johtua --> pakosarja hajalla ja molemmat ongelmat johtuu siitä?

Apukuskin puolelta pukkas reippaasti öljyä ulos. tarkkaan en tiedä mistä mutta ei öljypohjasta vaan jostain ylempää. lopetti valuttamisen heti kun moottorin sammutti.. --> liikaa öljyä koneessa ja pukkas sen ulos jostain ylivuotoletkusta?

aikassemmin ei oo noin tehny ja paikat on semmosia etten oo ees touhunnu mitään siihen viittaavaa mistä voisin olettaa johtuvan....
Nizuxiini
OCF Member 2019

Re: C20NE savuttaa ja vuotaa

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

Rizla^^ kirjoitti:C20Ne ja Manta A (yllätys)
pakosarjan alta nousee savua ja tyhjäkäynnillä röpöttää ikävästi. siellä ei kuitenkaan näy mitään mistä vois suoranaisesti johtua --> pakosarja hajalla ja molemmat ongelmat johtuu siitä?
Voinee savuttaa kylmänä jos ollut pihalla ja nää ilmat näi rajusti vaihdelleet. (tarkoitan että kone suhteellisen kostea ja sitte lämmetessään höyrynä lähtee vesi pois..
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Rizla^^ kirjoitti:Apukuskin puolelta pukkas reippaasti öljyä ulos. tarkkaan en tiedä mistä mutta ei öljypohjasta vaan jostain ylempää. lopetti valuttamisen heti kun moottorin sammutti.. --> liikaa öljyä koneessa ja pukkas sen ulos jostain ylivuotoletkusta?
Apukuskin puolelta? Eli imusarjan puolelta?

Mulla kerran kävi niin, et ku mulla oli 16SH-alakerta levällään, ja sit kasasin sen, niin unohdin kaapia pois öljypumpuntiivisteen jämät lohkosta... Öljypumpusta olin ne kyllä poistanut. Sitten sitä öljyä lensi kaaressa sieltä öljypumpun ja lohkon välistä... :bonk:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Nizuxiini kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:C20Ne ja Manta A (yllätys)
Voinee savuttaa kylmänä jos ollut pihalla ja nää ilmat näi rajusti vaihdelleet. (tarkoitan että kone suhteellisen kostea ja sitte lämmetessään höyrynä lähtee vesi pois..
Etkö sä tähän jo ollu ostamassa pakosarjaa ja etuputkea? :o
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Olin hommaamassa pakosarjaa.. nyt vaan savuttaa niin rankasti tuolta pakosarjan luota ettei aikasemmin oo savuttanu. ja haiskahtaaki nii pahalle...

Koitin uuden startin ja tutkia mistä öljy vuotaa mut nyt ei vuoda enään mistään.. musta tuntuu että oon lorotellu liikaa öljyä tonne ja pukkas ulos venttiilikopan ylitäyttöputken kautta (suunnilleen putken kohdilla oli öljyt maassa)... Mutta en oo varma.. tosin tuota vahvistas se että nyt ei enään tiputa edes tippoja ja ekan startin aikaan tuli about puoli litraa ulos...
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Oisko huohotin tukossa?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Siis onko se nykyinen pakosarja rikki eli halki, vai miksi olet ollut ostamassa sitä uutta?

Mikä on venttiilikopan ylitäyttöputki? :o Ei mulla omassa C20NE:ssä sellaista ole? Onko sulla kuvaa siitä?

Toki jos sä oot ylitäyttänyt öljyllä koneen, niin varmasti jostain ampuu sen ulos! Kaverin poika aikoinaan osti Sierran ja vaihto siihen öljyt. Kaatoi koko 4litran kannun koneeseen ja ihmetteli, ku kone heitti öljyt pihalle venakopasta. Poika ei ollut laskenut vanhoja öljyjä ulos ollenkaan, eli koneessa oli 2 kertaa enemmän öljyä, kuin olis saanut olla...

Kai sinä olit laskenut vanhat öljyt pois?

Ja ennen kaikkea: paljonko tuohon koneeseen nyt menee öljyä, kun siinä on takavetoisen öljypohja? Edit: Ja paljonko sä olet siis sinne sitä öljyä laittanut?

Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Paha sanoa paljo sinne uppoaa kun osaa näissä vanhoissakin öljypohja olla just sellanen mitä sinne on tehty... 4 litran tietämillä itellä kyllä ollu yleensä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Timonen kirjoitti:Siis onko se nykyinen pakosarja rikki eli halki, vai miksi olet ollut ostamassa sitä uutta?

Mikä on venttiilikopan ylitäyttöputki? :o Ei mulla omassa C20NE:ssä sellaista ole? Onko sulla kuvaa siitä?

Toki jos sä oot ylitäyttänyt öljyllä koneen, niin varmasti jostain ampuu sen ulos! Kaverin poika aikoinaan osti Sierran ja vaihto siihen öljyt. Kaatoi koko 4litran kannun koneeseen ja ihmetteli, ku kone heitti öljyt pihalle venakopasta. Poika ei ollut laskenut vanhoja öljyjä ulos ollenkaan, eli koneessa oli 2 kertaa enemmän öljyä, kuin olis saanut olla...

Kai sinä olit laskenut vanhat öljyt pois?

Ja ennen kaikkea: paljonko tuohon koneeseen nyt menee öljyä, kun siinä on takavetoisen öljypohja?
Siis venttiilikopan päältä lähtee putki joka menee apparin kylkee pitkin auton alle.

tuossa kuva josta näkyy ko. putki joka lähtee oikealle auton allepäin... https://www.google.fi/search?hl=fi&q=C2 ... 392%3B1044

kahtoin tikusta että öljyä on aika vähäse ja lisäsin ku ajattelin että se sit kestäis ajaa seuraavaan paikkaan öljyn + suodattimen vaihtoon mutta kahtoin tikkua ilmeisesti väärin ja täytin lisää vaikka oli "täynnä"... en varmaks osaa sanoo mitä oon ajatellu, missävälissä ja miks...
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Mulla toi letku tulee öljytikun viereen kiinni. Sehän on huohotusletku kampikampikammiosta (öljypohjasta) venttiilikoppaan.

Eikö sulla lähde mitään huohotusletkua alakerrasta?

Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Timonen kirjoitti:Mulla toi letku tulee öljytikun viereen kiinni. Sehän on huohotusletku kampikampikammiosta (öljypohjasta) venttiilikoppaan.

mulla tuo menee auton alle eikä oo kiinni missään.. ei oo aikasemminkaan ollu missään kiinni...
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Rizla^^ kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Mulla toi letku tulee öljytikun viereen kiinni. Sehän on huohotusletku kampikampikammiosta (öljypohjasta) venttiilikoppaan.

mulla tuo menee auton alle eikä oo kiinni missään.. ei oo aikasemminkaan ollu missään kiinni...
Outoa?

Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Timonen kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:

Outoa?
Sanos muuta? mitähän muuta yllättävää tuolta löytyy jos alkaa oikeen tutkimaan.. Jos nyt kesän kestäis kun syksyllä se nostetaan ylös ja käydään läpi (tai vaihetaan ttakas Cihhiin
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Niin siis jos siinä on venakopan päältä huohotus poistettu imusarjasta ja pistetty letku jonnekkin eikä oo mitään huohotuspurkkia kuten tapana tehä?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Sämä kirjoitti:Niin siis jos siinä on venakopan päältä huohotus poistettu imusarjasta ja pistetty letku jonnekkin eikä oo mitään huohotuspurkkia kuten tapana tehä?
Jep, tuohan se voi olla, eli silloin se kampikammionhuohotus tulee jotain muuta kautta! Tuossa kuvassa en vaan nähnyt, et venakoppaan tulis muita huohotusletkuja? :D

Vastaa Viestiin