c20let kulutus
-
calibratur
- 'Kapitän'

c20let kulutus
Elikkäs rupesin tässä kyselemään että paljonko teidän letti koneet vie bensaa kun omassa ajotietokone näyttää 10.5l/100km ja jostain luin että pikkusen päälle 8 veisi. Eli mikä tuota kulutusta nostaa noin korkealle, virityksiä en ole tehnyt muutakun isomman välijäähdyttimen vaihtanu ja pikkuisen isommat ahtoputket onkohan moottorin lämmöillä vaikutusta kun mittarin mukaan ei nouse kun pikkusen vajaaseen 90asteeseen ja termostaatti on ihan uusi, mikä vika tuossa mahtaa olla? Kertokaa kun en itse tajua.
Re: c20let kulutus
Kyllä tuo aika korkealta kuulostaa. Minulla on vienyt jotain 8-9 litran paikkeilla normiajossa, maantiellä matka-ajossa alle 8. Alle kympin kuitenkin kaupungissakin. Noin ainakin muistaakseni... siitä on jonkun aikaa kun viimeksi olen autolla ajanut... Minulla myös iso välijäähy ja isot ahtoputket.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Kannattaa varmaan testata ja laskea itse paljon se kulutus on.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
-
calibratur
- 'Kapitän'

Nii Se varmaan täytyy laskea mut kyllä luulen että aika hyvin pitää kutinsa kun tuntuu että jatkuvasti saa olla tankkaamassa. Mikä kumma vois vaikuttaa että kulutus nousee,joku anturi kenties???
Kaasujalkahan se kulutusta kasvattaa... Eihän tässä tullut missään ilmi, millaisesta ajosta on kyse... 
-
calibratur
- 'Kapitän'

No ihan normaalia ajoa omasta mielestä ku tuntuu soppa maistuvan Nii ei tuota tule polettua nilkka suorana. Lähinnä
olisin halunnu tietää mitkä asiat itse moottorissa vaikuttaa kulutuksen nousuun?
olisin halunnu tietää mitkä asiat itse moottorissa vaikuttaa kulutuksen nousuun?
-
sedan c18xe
- 'Senator'

mulla ajotietokone näyttää sekalaisessa ajossa reilu 9l/100km
talvella nousee kulutus heti jos ei roikassa pidä.
eiköhän ne lambda, ilmamassamittari tai ruiskun lämpöanturi oo ainakin ne jotka vois nostaa kulutusta
jos joku niistä ois viallinen, mutta sillon varmaa päästöissäkin ois häikkää.
talvella nousee kulutus heti jos ei roikassa pidä.
eiköhän ne lambda, ilmamassamittari tai ruiskun lämpöanturi oo ainakin ne jotka vois nostaa kulutusta
jos joku niistä ois viallinen, mutta sillon varmaa päästöissäkin ois häikkää.
Mitä bensaa olet käyttänyt?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
calibratur
- 'Kapitän'

-
calibratur
- 'Kapitän'

Lukasin tuosta vikakoodit kun rupes tuossa Yks päivä palamaan merkkivalo ja tämmönen koodi tuli
13 oxygen sensor/ no change in voltage/open Circuit eli tarkattaako tämä nyt että lambda on kaput
vai onko edes lambda tuo oxygen sensor ja jos Nii kannattaa ostaa vaan bossilaista osaa? Ja käykö vaparin lambda?
13 oxygen sensor/ no change in voltage/open Circuit eli tarkattaako tämä nyt että lambda on kaput
vai onko edes lambda tuo oxygen sensor ja jos Nii kannattaa ostaa vaan bossilaista osaa? Ja käykö vaparin lambda?