Tartteis taas jeesiä Omega 2.5 Caravan -97 KÄYNNISTYSONGELMI

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
obanet1
'Kadett'
'Kadett'

Tartteis taas jeesiä Omega 2.5 Caravan -97 KÄYNNISTYSONGELMI

Viesti Kirjoittaja obanet1 »

Nyt "kevään tullen" tänään teki kuukauden sisällä kolmannen kerran saman tempun että jakso kyllä sahata aikansa muttei luvannutkaan kunnes hyyty, ja joutu soittaan apuvirtaa (eli akku kai kunnossa?) Sitten 10-15 min apuvirrassa kiinni välillä aina koittaen startata lopulta yskäs muutaman kerran, ja sit lähti ku palmun alta... Mistähän päästä kannattais moista vikaa lähteä metsästään? Tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja tai jotain bensapuolella??? Auto on kyllä joutunut viimeaikoina aika kovalle "noetukselle" eli pelkkää lyhyttä ajoo ja kylmäkäynnistyksiä...
ja kaiketi öljytkin pitäis vaihtaa? Tullu noin vuos ja 15 000 km viime vaihdosta, mutta mitkä öljyt? Moottori ainakin, mutta kuis laataikko? (automaatti) ja perä? Entäs minkälaatuiset? Autolla ajettu kaikenkaikkiaan 250 000+ Muuten siisti niin sisältä kuin ulkoakin ruosteeton, ja löytyy madallussarjaa (koni sport) 8x alut jne jne
obanet1
'Kadett'
'Kadett'

Re: Tartteis taas jeesiä Omega 2.5 Caravan -97 KÄYNNISTYSONG

Niin siis kyseessä V6 24V
nall3
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nall3 »

Alustasarja ja ruosteettomuus tuskin vaikuttaa käyntiin lähtöön mutta suodattimet ja sähköosat vaihtamalla uskoisin että vika korjaantuu. Varaosapuodissa kun käyt niin ne näkee kirjasta mitkä öljyt olis hyvät.
Ei kannata opelia, ne ruostuu ja on ihan paskoja muutenkin :roll: :yawn:
obanet1
'Kadett'
'Kadett'

No en mä nyt sitä aatellukkaan et ne vaikuttais? Lähinnä sitä että mitä kannattaapi tohon ropposeen sijoittaa!!! Jäteöljyllä toi parhaiten varmaan futais, mut onx hajuu vaihtoväleistä??? Koska jos paan sinne huippuöljyt jokaväliin ja vaihdan kaikki sähköosat niin mulla on 3 kertaa hintansa veroinen auto! (ei pidä ottaa kaikkee niin sanatarkasti!)
Ja siitä sähköosien vaihdosta: niitä on siellä v****n paljon niinkun alkup. viestissä meinasin, niin mistähän kannattas oikeesti lähtee liikkeelle???En kai mä koko sähkösettii vaihda??? Mun mielestä tää on keskustelupalsta missä opeliksin omaavat jeesaavat toisiaan eikä mikään kettuilu-unioni!
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Kannattavuushan on susta itsestäsi kiinni, mut mä oon vaihtanut moottoriöljyt sekä suodattimen n. 10tkm välein. Täyssynteettisillä öljyillä. 5W-40.
Vaihdelaatikkoon ja perään alkuperäisöljyt. Tuskin niitäkään on ikinä vaihdettu, eikä niiden vaihtaminen todellakaan tee huonoa! :D

Antaako se mitään vikakoodeja? Oletko tarkistanut eli lukenut vikakoodit?
Oletko mitannut sytytysvirran ja/tai akun kunnon?

Apuvirranoton jälkeen oletko ladannut erillisellä akkulaturilla akun täyteen? Auton oma laturi ei sitä tee.

Jos et tiedä, milloin koneeseen (X25XE) on viimeksi vaihdettu sytytystulpat, niin vaihda ne. Samalla mittaat tulpanjohtojen vastukset ja tarvittaessa uusit tulpanjohdot.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
obanet1
'Kadett'
'Kadett'

Moottori ja peräöljyt (lisäaineineen) on vaihdettu 10-15 000 km sitten (ja kuulemma laatikkkoonkin , siitä vaan ei ole papereita) Tulpat ja johdot aattelin vaihtaa moottoriöljyjen kera...
Vikakoodeja ei anna minkäänlaisia. Akun uskoisin olevan kunnossa ja ihmettelen jos ei auton oma laturi pidä siitä huolta? Mutta kiitoksia neuvoista, mulla vaan hankala kun ei oo paikkaa missä laittaa eli pitää laitattaa...
hukka
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja hukka »

jos ei lupaa edes ja eikä vikakoodeja niin yksi mahdollisuus olisi kampuran tunnistin joka toimii silloin kun häntä huvittaa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
obanet1
'Kadett'
'Kadett'

Mahtaneeko olla kallis/vaikee vaihtaa???
hukka
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja hukka »

ehkä toi en ole varma koska on olemassa kahtaliitintä (ovaali ja suorakaide).

10-9170
Nimike
YKK-anturi Opel-V6 kampiaks
Hinta
47.90 €

itse anturi sijaitsee öljynsuodattimen vieressä (yhdellä pultilla kiinni) ja liitin jossain kuskin puolella imusarjan takana/sivulla. helppo vaihtaa jos saa auton ylös ja vetää johdon eritavalla (alun perin kulkee muistaakseni jotenkin pakosarjan välistä).

tarvike ei toiminut kylläkään itsellä kuin vuoden ja noin 30tkm (alku peräisellä oli monin kertainen hinta)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Vastaa Viestiin