Asconan hankinta
Kävin tänään katsomassa -77 Asconaa talviautoksi, mutta muutama asia mietityttää. Kuinkahan lämmin tälläinen vanha Ascona on kovilla pakkasilla? Tarkeneeko ajella? Ja kuinka helposti lähtee käyntiin pakkasilla ilman lämmitystä. Auto on alunperin diesel, mutta muutoskatsastettu -89 vuonna 2.0 bensakoneelle. Moottoriin kuulemma vaihdettu viime kesänä venttiilin nostimet. Vaihteisto pitää pientä ääntä 1,2 ja 3 vaihteilla, mutta toinen laatikko tulee mukaan. Maali kukkii vähän toisen takapyöränkaaren kohdalta. Muuten maalipinta on hyvä ja kromipuskuritkin kiiltää. Hintaa autolla on 300 euroa, mutta onko tämä sen arvoinen talviauto? Lähinnä kaikki käyttökokemukset kiinnostaa, mutta muitakin vinkkejä saa antaa tulevalle Opelistille..
Mulla on basco 2.0 S eli kaasari vuosimallia -80. Kaasarina oli alunperin Varajet 2 kulutus oli talvella n.20litraa/100km, koska ko. kaasarin automaatti-imu ym. olivat vähän niin ja näin. Käyntiin kyllä lähti koulun pihasta 30 asteen pakkasellakin kuin palmun lähiympäristöstä
. Ainakin minun yksilössäni alkuperäinen puhallin on aika tehoton ja auto on talvella kylmä. Varmasti 300 euron arvoinen lelu, jos kaikki suunnilleen toimii.
Keli ku keli, niin sutenööri se v*tut välittää
-
kumimuumi
- OCF Member

mulla tulee nyt kuumaa ilmaa kun vaihdoin termarin, mutta puhallin on epäilyttävän vaisu. eipä silti enää tarvi paleltua pakkasilla.
saattaa olla asconan lattiat sisäpuolelta järkyttävässä kunnossa, vaikka massat näyttäisi kuinka hyvältä. jos ei uskalla katsoa maton alle, niin onhan siinä kiva talviauto tuohon hintaan
..eli mullahan on alla 1979 ascona ilmeisesti ´84-mallisen mantan ruiskukoneella.

'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-12-19 13:19 ]</font>
saattaa olla asconan lattiat sisäpuolelta järkyttävässä kunnossa, vaikka massat näyttäisi kuinka hyvältä. jos ei uskalla katsoa maton alle, niin onhan siinä kiva talviauto tuohon hintaan
..eli mullahan on alla 1979 ascona ilmeisesti ´84-mallisen mantan ruiskukoneella.

'79 Cona 'SR'
Don't drink water - Fish fuck in it.
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-12-19 13:19 ]</font>
Ja jos mahdollista niin kannattaa kattoa, missä kunnossa etuakselisto on (rengas irti), ettei käy niinku mulle et sitä sitten kauniit keväiset päivät vaihdellaan ja jos ei löydy diisselin akselistoo tilalle niin se siitä löydöstä, mulla onneks löyty puolivahingossa
Eikä minun autoni ole ainut esimerkki kyseisestä homevauriosta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Amppa on 2003-12-19 14:24 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Amppa on 2003-12-19 14:24 ]</font>
Kannattaa kokeilla tökkii jollai vähän takapalkkeja...saattaa olla semmosta paperii että huh! lokarin ja renkaan välistä väähän tökkii ni sen jo tunteet onko siellä pehmeetä!
Mut älä pelästy jos vähän jotai löytyy ton hintasesta autosta...ei mikää hirvee ihme ois!
Mut kiva talvipeli varmasti, vaik vähän syöpää oiski...!
Mut älä pelästy jos vähän jotai löytyy ton hintasesta autosta...ei mikää hirvee ihme ois!
Mut kiva talvipeli varmasti, vaik vähän syöpää oiski...!
Puhallin puhaltaa riittävästi eikä moottori pidä ääntä. Päivällä kun ajoin autolla niin peitin koko syylärin pahvilla, mutta ei auttanut yhtään. Kone ei edes nostanut lämpöjä yhtään enempää mittarin mukaan. Ainakin lämmön säätövaijeri on oikein säädetty. Onkohan tässä rakennettava koko lämmityslaite uudestaan, kun ei jatkuvasti jaksaisi raapata laseja jäästä...
-
kumimuumi
- OCF Member

en ole tehnyt kennolle mitään. mulla ainakin taitaapi olla lämppärin vaijerit irti kuoristaan. laitat lämppärin vivun punaselle ja konehuoneen puolelta käännät lämppärin hanasta niin että se työnää vähemmän kylmää (ehkä jopa lämmintä) ilmaa sisään. mulla ainakin tulee lämmintä kun laitoin 92*C termarin, puhallus vaan on epäilyttävän vaisu.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Tänään putsasin koko lämppärin ja pesin kennon, mutta eipä juuri ollut vaikutusta. Kennokin oli puoliksi peittynyt koivunlehdistä. Lämmön säätövaijeri on säädetty oikein. Onko jäähdytysjärjestelmän ilmauksen kanssa käytettävä jotain kikkoja, vai riittääkö nesteen lisäily paisuntasäiliöön?
Ja toinen ongelma on ryyppy. Tai oikeastaan sen puuttuminen. Joskus tässä on ollut automaattiryyppy, mutta se on poistettu käytöstä. Konetta on yllättävän hankala saada käyntiin kylmänä ilman ryyppyä. Eikös näihin ole saatavilla jotain automaattiryypyn korvaussarjoja? Tietääkö joku?
Ja toinen ongelma on ryyppy. Tai oikeastaan sen puuttuminen. Joskus tässä on ollut automaattiryyppy, mutta se on poistettu käytöstä. Konetta on yllättävän hankala saada käyntiin kylmänä ilman ryyppyä. Eikös näihin ole saatavilla jotain automaattiryypyn korvaussarjoja? Tietääkö joku?