astra f 1.6i -92 ei starttaa
astra f 1.6i -92 ei starttaa
eli ei mitää tapahdu vaikka vääntää virta-avaimesta. valot kyllä syttyy mittaristoon. tehny satunnaisesti tätä välillä voi toimia kauanki ettei oireile mutta nyt taas ku yritin lähteä nii ei sano mitään.. eli starttimoottori ei edes pyöri. kerran pyörähti ja kuulosti niinku olis jääny "jumiin" ei kuulu edes naksahdusta ku vääntää avaimesta.. ennemminki tehny tuon "jumiin jäämisen" mutta hetken päästä ku on koittanu uudestaan niin on lähteny käyntiin
Re: astra f 1.6i -92 ei starttaa
Joko itse startti syypää, tai moottorin maadoitus, tai startin plus-kaapeli. Kaksi jälkimmäistä on helppo kokeilla apukäynnistyskaapeleilla. Maadoitus on helppo, sen kun vedät akun navasta moottoriin, vaikka nostokorvakkeeseen kiinni, ehkä toinen kaapeli vielä maadoittamaan koria ja kokeilet. Plussa on vähän vaativampi, koska oikosulun vaara on aika ilmeinen. Joten pluspuolelle tekis melkein sen millä pääsin eroon itse samasta ongelmasta - akusta johto irti, startin perästä kaapelikengät (kengäT, koska laturista tulee johto tuon saman mutterin alle) irti ja puhdistat ne, pieni teräsharja tai pala hiomapaperia on esim oivallinen tuohon. Jonkinlainen vaseliini olis kanssa ihan hyvä suoja noille kaapelikengille, mutta kokeile nyt ensin puhdistaa. Ja jos ei näistä mikään auta niin sitten kannattanee epäillä itse starttia.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 1.8i Arc '05
joo lykättiin se kaverin kans tuos käymään ja nyt taas lähtee startista käymään normaalisti 
Samaa se teki mullakin ... kun se kontakti on huono, jonkun sopivan moottorin liikkeen tai värinän jälkeen se taas toimii - kunnes sitten taas joku kerta se ei toimi.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Saab 9-3 1.8i Arc '05