flekti ei lähe pyörimään

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

flekti ei lähe pyörimään

Viesti Kirjoittaja kapekr »

opel omega mv6 3.0 kun auton sammuttaa ni ei lähe flekti pyörimään mistäs lähtisi vikaa etsimään.Ja lämmötki o tuon takia ruennu nouseen
Realsanta
OCF Member 2016

Re: flekti ei lähe pyörimään

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

flektin anturista jos sulake on ehjä

putsata liitintä ekana ja ruiskuttaa vaikka wd-40 tai vastaavaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

misä se sulake o?ja minkä kokonen....
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

ei auttanu crc kun ruiskutin anturiin.missä se sulake on tuolle flektille
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

eli sulake on ehjä jos se on konehuoneen puolella tuo 50 ampeerinen sulake..tietäskö kukaan mikä tuolla flektillä on ku se ei pyöri
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

koittelin tuota flektiä suoraan akulta niin lähti pyörimään...ja yks päivä lähti yhen kerran iha normisti puhaltamaan ku sammutti auton...eli kyseessä visiin kosketus häikkä.mut missä eikö kellään oo ollu vastaanvan laista vikoo...olen heilutellut flektin johtoja eikä tapahu mitään ja sulaikkeita oon kansakki heilutellu mutta flekti ei vaan pyöri :banghead:
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ei noissa omissakaan ole lähteny pyörimään kuin erittäin harvoin kun auton sammuttaa.. mitä se lämpömittari nyt sit näyttää
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
ahkio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ahkio »

Eiks se ole kutakuinkin niin että flektin anturi on syylarin alareunassa (no joissain, mutta syylarissa kuitenkin), koska puhallin nimenomaan jäähdyttaa ilmavirralla jäähdyttäjässä olevaa nestettä. Vastaavasti moottorin kupeessa on moottorin lämpömittarin anturi. Lukemat eivät siis ole samasta "kimpaleesta" vaan jäähdytysjärjestelmän eri "reunoilta". Käsittääkseni flektin EI VÄLTTÄMÄTTÄ TARVITSE lähteä pyörimään kun auton sammuttaa, tosin aika usein esimerkiksi kaupukiajelun päätteeksi se niin tekee. Auton ollessa sammuksissa flektin pyöriminen ei juurikaan jäähdytä itse moottoria, mitä nyt ilmavirta vähän pyyhkii motin kupeita, koska vesipumppu ei pyöri eikä siirrä jäähdyttimestä viileää nestettä moottoriin ja kuumaa nestettä jäähdyttimeen viilenemään. Eli ei sen flektin välttämättä tarvitsekkaan lähteä pyörimään kun auto sammuu, ja lämpömittarin totuus on lämpömittarin totuus. Anturi vian tutkiminen vaatisi varmaankin anturin irroittamisen, yleismittarin, lämpömittarin +100ast C saakka ja kattilallisen vettä jossa anturia alkaa keittää samalla vahtien lämpömittaria ja yleismittaria että milloin kytkee.
Epäselvää ulosantia, vaan toivottavasti saitte jotain tolkkua ---minun mielipiteestäni--- ko asiasta.
kapekr
'Admiral'
'Admiral'

jaa eli turhaan oon murehtinu...kiitosta teille
Vastaa Viestiin