Pientä nykimistä laturin vaihdon jälkeen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ShamRain
'Agila'

Pientä nykimistä laturin vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja ShamRain »

Tervehdys!

Autostani sanoi vähän aikaa sitten laturi itsensä irti, joten uusi piti hankki ja vaihdon suoritti ammattilainen.

Kaksi tai kolme päivää (en nyt muista tarkalleen) vaihdon jälkeen autoon ilmaantui ongelma - kun ajelen suurin piirtein pintakaasulla ja alan sitten hiukan kovemmin kiihdyttämään, niin auto hiukan nykäisee kerran tai pari ja alkaa sitten vasta kunnolla kiihtymään. Nykäisy ei ole mikään "kengurumainen" vaan aika pieni mutta kuitenkin selkeästi huomattavissa. Se ei tee sitä kuitenkaan koko aikaa enkä ole huomannut eroa kylmän ja lämpimän koneen välillä.

Olen miettinyt olisiko sellainen mahdollista, että en olisi muka vain aikaisemmin kiinnittänyt nykimiseen huomiota mutta siihen en kyllä millään usko kuitenkaan (auto on ollut minulla jo viime kesästä asti). Olen myös yrittänyt muistella nykikö auto viime vuonna lämpimien kelien aikaan mutta en muista, että se olisi niin tehnyt.

En väitä, että nykiminen johtuisi juuri laturin vaihdosta mutta siksi kyselenkin, että mikä autossa mahdollisesti voisi olla vikana? Sen verran sain tänään itse aikaseksi, että vaihdoin ilmanputsarin koska vanha oli aika p**kainen. Tein lyhyen "koeajon" mutta ei se nykiminen ainakaan kokonaan hävinnyt.

Auto on siis Opel Astra 2.0i Sporty-F-Caravan vuosimallia 1997
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Pientä nykimistä laturin vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Joutuikos tuossa ottamaan norsunkärsän irti laturia vaihdettaessa?
Olisko tullut huonosti kiinni tai murtunut jostain kohdasta? (vuotaa ilmaa? Pitää taivutella käsissään, että löytyy murtuma)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
ShamRain
'Agila'

Re: Pientä nykimistä laturin vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja ShamRain »

Joutui ottamaan irti mutta pitäisi olla kunnolla kiinni. Tänään nimittäin hiukan testailin niitten putkien kiinnityksiä mutta murtumia en kyllä etsinyt. Pitääpä huomenna sitten etsiskellä niitä kun on enemmän aikaa.

Kiitoksia!
Vastaa Viestiin