No ei ne nyt ihan siloset vielä ole ja kyllä ne uusiutuu heti kun on sakkorajalla. Sadekelillä kyllä olen ajellut rauhallisemmin kuin kuivalla olin sitten yksin tai lasten kanssa eli minä ajan aina kelin ja omien ajotaitojeni mukaan. Lisäksi en oleta omien ajotaitojeni olevan keskivertokuskia parempiaWoody kirjoitti:Paskoja renkaita ja laittaa vielä siloset taakse. Lapset kyytiin ja turvallisia kilometrejä vesisateessaseeklima kirjoitti:...Jos vaikka loppukesään pääsis ilman uusintaa.
Hiekkalaatikkokeskustelu
Re: Hiekkalaatikko keskustelu
Kuhan kokeilin että lähteekö ääntäseeklima kirjoitti:No ei ne nyt ihan siloset vielä ole ja kyllä ne uusiutuu heti kun on sakkorajalla. Sadekelillä kyllä olen ajellut rauhallisemmin kuin kuivalla olin sitten yksin tai lasten kanssa eli minä ajan aina kelin ja omien ajotaitojeni mukaan. Lisäksi en oleta omien ajotaitojeni olevan keskivertokuskia parempiaWoody kirjoitti:Paskoja renkaita ja laittaa vielä siloset taakse. Lapset kyytiin ja turvallisia kilometrejä vesisateessaseeklima kirjoitti:...Jos vaikka loppukesään pääsis ilman uusintaa.
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ota hinnan lisäkis joku muukin valintakriteeri, esim. kestävyys. Suosittelen Toyoa, hinta-kestävyyssuhde enemmän kuin kohdallaan (kuudes kesä alkamassa omilla ja 4-5mm pintaa jokaisessa!). Seuraaviksi renkaiksi tulossa samanlaiset.seeklima kirjoitti:Seuraavissakin renkaissa se hinta tulee olemaan yksi tärkeimmistä kriteereistä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Ei paljon itkettäny laittaa 2kpl "parhaita renkaita mitä rahalla saa" töineen päivineen hintaan 215euroa. Mukava taas ajaa pullakumeilla:195/60r15 
Niin ja kulutus oli äskeisellä rauhallisella maakunta matkailulla 6.05l/100km. Ei viimekesäsillä falkeneilla ollu alle 7 kulutuksiin paljon asiaa..
Niin ja kulutus oli äskeisellä rauhallisella maakunta matkailulla 6.05l/100km. Ei viimekesäsillä falkeneilla ollu alle 7 kulutuksiin paljon asiaa..
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Sunnuntaina pitäisi käydä hakemassa kierros pyöriä, pari tonnia ajetut Nokian i3:t Alfan aluilla, kumit Vectraan ja alut 156:n talvikumeille.
Kellään kokemusta i3:sta?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mahtoivatko olla erikokoiset?juzze kirjoitti:Ei viimekesäsillä falkeneilla ollu alle 7 kulutuksiin paljon asiaa..
toki, oli 2tuumaa isommalla keskireiällä. Silti samoilla vanteilla samankokoisilla nankangeillakin kulutus oli alle 7 maantiellä. Nuo falkenit ei ollu todellakaan sitä mitä renkaiden edullisuudelta hain. Isompi kulutus+kesässä kulu ihan perkeleesti. Kunnon kumeilla ois kesässä maksanu hintansa takas noihin verrattuna. Mutta kukin tyylillää, ainahan se halvinta kannattee ostaa, varsinki jos on pitempi aikasesta hankinnasta kyse..Simo kirjoitti:Mahtoivatko olla erikokoiset?juzze kirjoitti:Ei viimekesäsillä falkeneilla ollu alle 7 kulutuksiin paljon asiaa..
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Halvinta ei kannata ostaa oikeastaan koskaan. Useimmiten kannattaa ostaa keskihintaista hyväksi todettua.
Tai sitten ostatkin ne kalliimmat, mutta kestävämmät, esim. Michelin Energy Saver+. Kalliiks tulee ne halvatkin, jos ne joutuu joka kesä uusimaanseeklima kirjoitti:Seuraavissakin renkaissa se hinta tulee olemaan yksi tärkeimmistä kriteereistä.
On mulla ollut useammat Energyt ja energy saverit, kestää sen saman noin kaksi kesää kuin muutkin renkaat. Silläpä en mielellään kalliimmasta päästä enää osta kun yhtä tiheään saa uusia ostaa. Enkä minä niitä ihan halvimpiakaan ole ostanut, nämä nykyisetkin on kappaleelta 20-30€ kalliimmat kuin ne ihan halvimmat.Zafira kirjoitti:Tai sitten ostatkin ne kalliimmat, mutta kestävämmät, esim. Michelin Energy Saver+. Kalliiks tulee ne halvatkin, jos ne joutuu joka kesä uusimaanseeklima kirjoitti:Seuraavissakin renkaissa se hinta tulee olemaan yksi tärkeimmistä kriteereistä.
Jos ei olis rahasta kiinni, niin olis aina sieltä kalliimmasta päästä. Jos nyt kattelen renkaita hintaluokassa n.400€/kierros, niin ne "merkkirenkaat" on sen 600-700€/kierros. Kestossa mun käytössä ei ole parhaimpien ja huonoimpien välillä samoilla ajomäärillä eroa kuin joku kuukausi.
Ei ne nyt ihan niiin kalliita ole. esim. Camskilliltä Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 -huippukumit alle 450e postikuluineenseeklima kirjoitti: Jos ei olis rahasta kiinni, niin olis aina sieltä kalliimmasta päästä. Jos nyt kattelen renkaita hintaluokassa n.400€/kierros, niin ne "merkkirenkaat" on sen 600-700€
Energy saveria ei näköjään Zafiran koossa saakkaan.
+ siihen päälle n. 100€ rengastyöt...Zafira kirjoitti:Ei ne nyt ihan niiin kalliita ole. esim. Camskilliltä Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 -huippukumit alle 450e postikuluineenseeklima kirjoitti: Jos ei olis rahasta kiinni, niin olis aina sieltä kalliimmasta päästä. Jos nyt kattelen renkaita hintaluokassa n.400€/kierros, niin ne "merkkirenkaat" on sen 600-700€
Energy saveria ei näköjään Zafiran koossa saakkaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Kuka hullu niistä ny moisia summia maksaa.Timonen kirjoitti:+ siihen päälle n. 100€ rengastyöt...
Edelliset renkaat oli i3:set. Ihan toimivat renkaat olivat kelillä kuin kelillä ja päällysteellä. Tyytyväinen olin niihinTuomas kirjoitti:Sunnuntaina pitäisi käydä hakemassa kierros pyöriä, pari tonnia ajetut Nokian i3:t Alfan aluilla, kumit Vectraan ja alut 156:n talvikumeille.
Honda Accord CL7 K20A6
No, kerkes joku hakemaan ne kumit nenän edestä, tinkimättä ja kiireellä oli ne ostanut 
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B