t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"MYYTY!

Esittele Opel-projektisi tai autosi
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Hihhei ja silleen, taas tehty pieni muotosta remonttia. Tarkotus oli tehdä muutamia huolto hommia:
-Etupään laskeminen samalle tasalle kuin takapää (10mm)
-Iskarien yläpäänlaakerien vaihto
-Apulaitteen kiristimen ja hihnan vaihto

Hommathan lähti menepää päin skutsia heti alkuun. Toisen puole iskari irti ja vetarin sisäpuoli irti lootasta :banghead: Normaalisti öljyt lattialle ja sitä rataa. Rupesin asiaa tutkimaan enemmän, niin molemmilta puolilta oli sisäpään suojakumit rikki. No ei muutakun vetarit ja iskarit molemmilta puolilta irti.
Samalla kun huomasin, että auto jää yöks pukkien päälle niin päätin siinä välissä sitten maalata ne jarrusatula.
lähtötilanne
Kuva

Sellaset niistä tuli
Kuva

Tuli sitte kokeiltua samalla mahtuisko taakse ne 3mm biltsikan speiserit.
EI MAHU :arque:
Kuva

Kiristimen vaihtokaan ei menny niinkun elokuvissa. Räikkälenkki kiristimen pulttiin ja auki päin. Opelin fiksu suunnittelija oli laittanut n. 50mm väliin 60mm pultin. No räikkälenkki jäi jumiin ja pultti ei irronnyt. Tunnin verran hinkkasin sahan terällä pulttia poikki, että sain lenkin pois välistä. No mutta vielä eilisen päivän nimissä sain sen vaihettua.

Aamulla sitte vetareiden kimppuun ja kyyti oli n.1,5h myöhässä!!!! Uuden suojakumit ja välähti sellanen ajatus jos vaihtais puolelta toiselle. Kaverinkaa mittailtiin ja ne oli samanmittaset. Eli ristiin kasaus ja loppu nypyttäminenki mikä aijemmin oli.
Alustankanssa meniki sitte n.3h kikkaillessa. Apujousista otin muutamankierroksen pois, että sai sen 10mm pois. Sinnekkään ei mahtunut minkään kokoisi speicereitä väliin vaan aina vaan raapi joka paikkaan. Nyt laskettuna kun kääntää ja ajaa monttuun niin silloin raapii, mutta muuten ei. Pitää miettiä mitä ton keulankaa tekee vai nostaako koko autoa sitten vähän.
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Toi muuten on joku murphyn laki toi räikkälenkki ilman suunnanvaihtoa ja liian pieni väli, mulla kävi b vectran kanssa ihan samanlailla
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuosta parempaa kuvaa tämän hetken tilanteesta:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Tässähän alkaa kateus iskemään. 8)
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Mä oon tässä miettiny, et pitäis saada kesän aikana kaikki foorumin faceliftatut C Vectrat vierekkäin :D Vaikka johonkin tapahtumaan, mitä näitä nyt on ainaki minä, Nilemma ja Jartsa. Muitakin on, muttei ne pidä niin kovaa ääntä täällä että tietäis ketä!
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Faceliftatut Ry:n kokoontumisajot. "Ei tänne s**tana ketään tuu. Ruvetaanko kaksin alotteleen?" :D
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Komias kuosis vectra kyllä on 8)
jun3s
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jun3s »

tässä kastuu ihan jo miehelläki housut... :D
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8

"Kun C kiinnostaa"
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

jun3s kirjoitti:tässä kastuu ihan jo miehelläki housut... :D
oho. joku roti kumminki :lol:
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

Todella hieno! Nam.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt taas ooppeli kyllä teki jotain juttuja... Ensin tuli vikakoodi 1609 ja joku saman tyylinen (molemmat oli not present)
No 5km ajoa ja nyt anto sitte 0145, sitä en oo päässy vielä kattomaa, että poistuuko poistamalla. Voiko olla, että noilla koodeilla on joku yhteinen vian aiheuttaja?

E: oli viiminenkin not present. Pitää kokeilla onko siellä virtaa tarpeeksi, jos laturi ei lataa tarpeeksi.
E2: nyt se anto jo koodin 0134 ja not present :lol:
E3: nyt taulussa loistaa n. 50km jälkeen 0135 :lol:
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt on vikakoodit pysyneet pois! Tänään sitte kävin nostamassa alustaa n. 4cm kantsastukseen ja huomasin, että jostain oli tullut öljyä...
Pikainen tarkastus ja molemmista raidetankojen sisäpäistä :banghead: Hammastanko siis ilmeisesti sanonut itsensä irti. Huomenna katsastus ja katsoa mitä se inssi tuumaa siihen.
Tuli ostettua tossa joku aika sitten aika kauheassa kunnossa olevat TSW:t talvivanteiksi. Oli niin halvat, että pakko oli ostaa. Vanteissa oli reilusti naarmua ,"hapettumaa" ja pinttynyttä likaa myyjän mukaan. Etuset 18" 8" et40 tulee spacerilla et20. Takaset 9" et40 ja spacerilla tulee olemaan et25.
Kuva

Myyjää ei kiinnostanut kiillottaa, niin myi halvalla. Pineline lancen läpi pari kertaa ja pesusienellä hankaus. Siihen päälle nopea silaus Motherssin Mag&Aluminia käsin päälle ja aikaa meni n. 1h yhteen vanteeseen:
Kuva

Sovitus kuvia, edessä siis näissä et20 ja takana et20. Takaa joutuu ottamaan sen 5mm pois. Kumeiksi suunnittelin 215-40 ja 225-40.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tossa ne suunnilleen tulee olemaan talvikorkeudessa. Navasta kaareen oli n.340mm.
jAuuso
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jAuuso »

Pariin otteeseen nähty livenä, oikeastaan tuuloksessa ihastuin, lahdessa rakastuin, mä haluun tän koska onhan tää nyt pirun siisti :love:
ps. Talvivanteista lähtee propsit!
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

jAuuso kirjoitti:Pariin otteeseen nähty livenä, oikeastaan tuuloksessa ihastuin, lahdessa rakastuin, mä haluun tän koska onhan tää nyt pirun siisti :love:
ps. Talvivanteista lähtee propsit!
Oli hyvin lähellä, etten pistäny tätä myyntiin. Nyt kun tuon ohjainlaitteen joutuu luultavammin vaihtamaan, niin rahaa on menny huoltoihin taas sen verran että eipä ole enää kannattavaa.
Apuja olen yrittänyt kysellä vähän joka puolelta, että saisi ebaysta tulemaan uuden. Ei ole vaan asia edennyt vielä mihinkään, kun ei huvittaisi suomesta ostaa +600e hintasta ohjainlaitetta :banghead:
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Ot/Suunsoittoa..

Onneks meillä on ooppelit joitaa on halpa huoltaa/ylläpitää.. :worship: Eikös nää ole niitä ns.pikkuvikoja?

:lollis:

Ja aiheeseen, perkeleen komeet kiekot tässä on.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Vastaa Viestiin