jakoremppaa omegaan!!??
jakoremppaa omegaan!!??
mikä on jakoremmin väihtoväli?? omega 2.0 bensa automaatti vm. 96-97. ja mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa?
Re: jakoremppaa omegaan!!??
noh.. ku näitä on kaks!! 8 tappinen ja 16..
40tkm tais olla suositus /4vuotta 16tappisessa ... 8 tappinen on vapaasti pyöriävä siintä tais olla 60tkm suosistus
kiristin(jos ei ole tietoa koska vaihdettu) ja vesipumppu (samoin yleensä kestää vähintää 2 vaihtoväliä)3
haku toiminolla löytyy kyllä oikeat tiedot voi olla et mulla on muistis vikaa
kiristin(jos ei ole tietoa koska vaihdettu) ja vesipumppu (samoin yleensä kestää vähintää 2 vaihtoväliä)3
haku toiminolla löytyy kyllä oikeat tiedot voi olla et mulla on muistis vikaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
60tkm se vaihtoväli on noihin molempin venttiilimääristä riippumatta.
Kaikkiin opeleihin mitä oon omistanu oon pitäny vaihtovälinä tuota 60tkm/4vuotta.
Ja kaikki hilut siinä samalla vaihtaa mitä jakopäällä pyörii vesipumpusta lähtien.
Opel merkkihuollossa maksoi merkkiosilla jakopäänremppa alle 300€ omegaan ja vectraan joten ei kannata tuohon hintaan itte näppejään sotkia
Kaikkiin opeleihin mitä oon omistanu oon pitäny vaihtovälinä tuota 60tkm/4vuotta.
Ja kaikki hilut siinä samalla vaihtaa mitä jakopäällä pyörii vesipumpusta lähtien.
Opel merkkihuollossa maksoi merkkiosilla jakopäänremppa alle 300€ omegaan ja vectraan joten ei kannata tuohon hintaan itte näppejään sotkia
kiitos näistä avuista.. ja hinnoista täällä päin suomea nii voi kertoo kahella... (Kittilä) ja miten vaikea on vaihtaa toi pikselihelvetti tuossa koelaudasta?
- Arikippari
- 'Kadett'

Pikselihelvetillä tarkoitat varmaan ajotietokoneen tai (kuten minulla) radio/lämpötilanäyttöä. Sen vaihtaminen ei ole ihan helppo juttu - joudut purkamaan jonkun verran etupaneelin komponentteja (mm. tuuletuskanavien ritilät, valokatkaisijan) ennen kuin pystyt irrottamaan mittariston (ks. Haynes 11-32 luku). Mutta vaihto onnistuu myös itse, jos ottaa rauhallisesti. Itse komponentin löytäminen ei ole välttämättä helppoa/halpaa, koska näyttö on Siemensin valmistama erikoisnäyttö (sain erään maahantuojan viimeisen kappaleen aika edukkaasti pari vuotta sitten).
Vaihda samalla myös mittariston kolme taustavaloa, jotka ovat (aina) vanhoista palaneet loppuun tai himmeät. Näkyy mittarit vielä syyspimeälläkin.
Itse vaihtaisin jakohihnan ja sen pyörät nopeammin kuin nuo mittariston komponentit..
Minusta kannattaa vaihtaa samalla vesipumppu (n. 20 e), kun jakopää on auki. Tarvikepumppujen laakerit kuluvat vähän sattumanvaraisesti- jotkut kestävät kauemmin, jotkut vähän vähemmän. Olen ajanut oman vesipumppuni kahdesti loppuun, mikä saattaa vaarantaa koneen. 
Vaihda samalla myös mittariston kolme taustavaloa, jotka ovat (aina) vanhoista palaneet loppuun tai himmeät. Näkyy mittarit vielä syyspimeälläkin.
Itse vaihtaisin jakohihnan ja sen pyörät nopeammin kuin nuo mittariston komponentit..
Opel Omega -97 X20XEV - "pikku puuhalla hyvää kyytiä"