turbo calibran korkea kulutus
turbo calibran korkea kulutus
Olisiko kellään ideoita? Calibra c20let käy ja kukkuu hienosti, ongelmana on että keskikulutus yli 15l/100km, eikä tasa-ajossa tahdo mennä alle 12l millään. Tämä siis todettu ajotietokoneella..
mottiin on hiljattain vaihdettu männänrenkaat, kaikkii tiivisteet, kansiremppa tehty, turbo huollettu. Välijäähy on vaihdettu isompaan ja alkup. imunokka on vaihdettu xe:n nokkaan, ajoitukseen en ole vielä ehtinyt koskea, mutta tuskimpa nokan vaihto nostaa kulutusta monella litralla...?
Päästöt oli kohdillaan. Autogaugen seosmittari näyttää rikasta, tosin en tiedä millä skaalalla se näyttää, kapeakaistasena voi silti olla seos kohdillaan.
Polttoainetta voi kyllä kulkeutua öljytilaan, koska öljynmäärä ei tunnu laskevan, vaikka öljyä vuotaa jonninverran ulos.. lisäksi öljy haiskahti hieman bensalle.
Pa-paineen oon nyt pitäny 2,5bar eli sen ei pitäs vaikuttaa, hot start valvesta otin letkut irti, ei vaikutusta.
Huohotuksen pitäisi olla kunnossa. En keksi muutakuin että jostain syystä boksi pitää jatkuvasti ryyppyä päällä ja bensaa valuu männänrenkaiden ohi öljypohjaan.
mottiin on hiljattain vaihdettu männänrenkaat, kaikkii tiivisteet, kansiremppa tehty, turbo huollettu. Välijäähy on vaihdettu isompaan ja alkup. imunokka on vaihdettu xe:n nokkaan, ajoitukseen en ole vielä ehtinyt koskea, mutta tuskimpa nokan vaihto nostaa kulutusta monella litralla...?
Päästöt oli kohdillaan. Autogaugen seosmittari näyttää rikasta, tosin en tiedä millä skaalalla se näyttää, kapeakaistasena voi silti olla seos kohdillaan.
Polttoainetta voi kyllä kulkeutua öljytilaan, koska öljynmäärä ei tunnu laskevan, vaikka öljyä vuotaa jonninverran ulos.. lisäksi öljy haiskahti hieman bensalle.
Pa-paineen oon nyt pitäny 2,5bar eli sen ei pitäs vaikuttaa, hot start valvesta otin letkut irti, ei vaikutusta.
Huohotuksen pitäisi olla kunnossa. En keksi muutakuin että jostain syystä boksi pitää jatkuvasti ryyppyä päällä ja bensaa valuu männänrenkaiden ohi öljypohjaan.
Calibra C20XE -92
Calibra C20LET -92
Calibra C20NE automat -91 (varaosa-auto) myydään osia.
Calibra C20LET -92
Re: turbo calibran korkea kulutus
Missä kunnossa ja kuinka uusi lambda anturi on?
entäs lämpötila-anturi?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Sori unohtu mainita, lambda ja lt-anturit uusittu. Ja lambda on mallia bosch.
Calibra C20XE -92
Calibra C20LET -92
Calibra C20LET -92
Ok. Tsekkaa vielä lämpötila anturin liittimen kunto/johdot.
Voisivatko suuttimet vuotaa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuotavat suuttimet oireilisivat ehkä eniten lämpimällä/haalealla koneella käynnistäessä.Timonen kirjoitti:Voisivatko suuttimet vuotaa?
Matka-ajossa todennäköisesti pitäisi olla melkoisen holot, ennenkuin lisäisivät kulutusta oleellisesti.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Lt-anturin piuhatkin pitäs olla kunnossa. En myöskään usko suuttimen vuotoon, tosiaan käynnistyy ja toimii kylmänä/kuumana hienosti. Näkeekö jostain helposti ovatko suuttimet vakiot? Paljonko kulutuksen noilla muutoksilla pitäisi olla? Muuttuuko paljoa mihinkään tasa-ajossa vakioon verratuna?
Calibra C20XE -92
Calibra C20LET -92
Calibra C20LET -92
Paljonko sulla on kierrokset tyhjäkäynnillä? Ja mitä ajotietokone näyttää tyhjäkäynnillä kulutukseksi litraa/tunti?(lämpösellä koneella siis)
Jos "ryyppy" jääny päälle lämpösellä koneella niin pitäs olla ringit mun käsittääkseni 1300 pintaan.
Onko tuo ajossa vieny sit mielestäsi paljon bensaa vai ajotietokoneestako oot niin kattonu et on huimia lukemat. Noihin ajotietokoneisiinkaa ei liikaa kannata luottaa.
Mulla piristetty let vei tasases matka-ajos 7.5litraa/100km ajotietsikan mukaan, mut het ku anto leipää enempi niin kulutus kasvo roimasti.
Jos "ryyppy" jääny päälle lämpösellä koneella niin pitäs olla ringit mun käsittääkseni 1300 pintaan.
Onko tuo ajossa vieny sit mielestäsi paljon bensaa vai ajotietokoneestako oot niin kattonu et on huimia lukemat. Noihin ajotietokoneisiinkaa ei liikaa kannata luottaa.
Mulla piristetty let vei tasases matka-ajos 7.5litraa/100km ajotietsikan mukaan, mut het ku anto leipää enempi niin kulutus kasvo roimasti.
Joo ajotietokonet ei paljoo muuten kannata tuijotel, mut pistää vaan silmään ettei se tahdo mennä oikeen missään tilantees alle kympin, paitsi alamäes.
Oon ajanu sisäänajoo nyt 600km, viimeks tankkasin tasan 12l litraa ja sillä pääs matka-ajoo luokkaa 100km tai hiukan alle.
En oon tosiaan kyseisellä laitteella ennen ajellu niin ei oo oikeen taustaa mihin verrata kulutusta. 16v vapari menee sekalaises ajos kymppiin, eikä siin oo ajotietokonet.
Tyhjäkäynti kuumana on luokkaa 1000 1/min ja kulutukseks näyttää 1,1-1,3 l/h. Kylmänä näyttäs vievän 1,8-2,2 l/h. Lukemist vois vähän arvella ettei ryyppy olis päällä.
Oon ajanu sisäänajoo nyt 600km, viimeks tankkasin tasan 12l litraa ja sillä pääs matka-ajoo luokkaa 100km tai hiukan alle.
En oon tosiaan kyseisellä laitteella ennen ajellu niin ei oo oikeen taustaa mihin verrata kulutusta. 16v vapari menee sekalaises ajos kymppiin, eikä siin oo ajotietokonet.
Tyhjäkäynti kuumana on luokkaa 1000 1/min ja kulutukseks näyttää 1,1-1,3 l/h. Kylmänä näyttäs vievän 1,8-2,2 l/h. Lukemist vois vähän arvella ettei ryyppy olis päällä.
Calibra C20XE -92
Calibra C20LET -92
Calibra C20LET -92
Juu ei ryyppy ainakaa sit jää päälle. Kuulostais noi ajotietsikan lukemat tyhjäkäynnillä normaalilta missä yleensä ittelläki toimivis vekottimis on ollunna.MKr kirjoitti:Joo ajotietokonet ei paljoo muuten kannata tuijotel, mut pistää vaan silmään ettei se tahdo mennä oikeen missään tilantees alle kympin, paitsi alamäes.