Terve kaikille..
Elikkäs tässä on jo pitemmän aikaa vaivannut sellainen vika että ajossa voi yhtä äkkiä alkaa nykimään ja moottorin vikavalo syttyy ja auto sammuu. Hetken starttaamisen jälkeen lähteen käyntiin mutta vika voi jäädä palamaan. Niin ja kyseinen auto on Opel Vectra b 2.0 16v. Eli eiköhän tuo vikapaikka nyt ole oikea? Sitten hain siihen uuden anturin motonetistä joka oli tarvikemalli ja merkki topran. Vaihdoin sen autoon, mutta sen jälkeen vikavalo paloi koko ajan. Luulin että osa on rikki ja vein sen takaisin ja otin toisen samanlaisen mukaan. Mutta sama homma silläkin! Eli mikä ihme on homman nimi? Onko noissa topranin antureissa ollut muilla ongelmaa?
X20XEV nokka-akselin anturi ongelma.
Re: X20XEV nokka-akselin anturi ongelma.
ei kyllä tule äkkiä mieleen että jollain ois topranin nokka-anturi toiminut.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Siis nekö ei oikeesti toimi kellää?
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Ei, Topranin halpa anturi ei toimi.
Usko pois, sen tietävät myös Motonetin myyjät jotka ihan tietäen myyväty tuota Topranin paskaa ja esittävät hölmistynyttä kun sitä tuodaan takaisin vaihdettavaksi.
Vie anturi takaisin motonettiin, pyydä rahat takasin tai hyvityskuitti. Osta jotain muuta. (Itse ostin tuolla anturista saadulla hyvityskuitilla Dremelin poran)
Sen jälkeen soitat automuoville ja tilaat alkuperäisen anturin hieman päältä satasen hintaan. Tulee nopsaan postissa ja varmasti toimii.
Mulla tosiaan tuolla motonetin paskalla jäi Omega tienposkeen ja sielä poskessa piti vaihtaa vanha rikkinäinen anturi takasin paikalleen, että autolla edes pääsi kotiin asti.
Usko pois, sen tietävät myös Motonetin myyjät jotka ihan tietäen myyväty tuota Topranin paskaa ja esittävät hölmistynyttä kun sitä tuodaan takaisin vaihdettavaksi.
Vie anturi takaisin motonettiin, pyydä rahat takasin tai hyvityskuitti. Osta jotain muuta. (Itse ostin tuolla anturista saadulla hyvityskuitilla Dremelin poran)
Sen jälkeen soitat automuoville ja tilaat alkuperäisen anturin hieman päältä satasen hintaan. Tulee nopsaan postissa ja varmasti toimii.
Mulla tosiaan tuolla motonetin paskalla jäi Omega tienposkeen ja sielä poskessa piti vaihtaa vanha rikkinäinen anturi takasin paikalleen, että autolla edes pääsi kotiin asti.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
täältä myös ääni alkuperäisosalle. ei ongelmaa ole ollut sen kanssa.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kannattaa myös johto ja liitin tarkistaa näissä ollut jonkin verran ongelmia. Itse tilasin eurotuonnilta orkkista vastaavan uudella johdolla makso jotain 80 posteineen ja hyvin on toiminut. En muista oliko ihan orkkis mutta ainakin ilmoittavat anturin tiedoissa että orkkista vastaava tai ihan sama kuin orkkis paitsi paketti puuttuu.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Itse painin kyseisen ongelman kans 3viikkoo ja vika tosiaakin löytyi tietokoneboxista siällä joku piirilevyn juotos juttu. Boxi korjattiin vaasassa vektroniksilla.