On mielenkiintoinen homma, siksi omani on vaihtamattaAri-S kirjoitti:joo jos kiristää liikaa niin se kulahtaa vielä nopeemmin... yleensähän siihen keskialueelle kuluu se välys.
ite vaihan nyt viel ton alustan ja tukivarret ja säädätän kulmat ni kattoo onko millanen sit vai pitääkö oikeesti alkaa vaihtamaan tota.. vaikuttaa mielenkiintoselta hommalta kone paikoillaan
Omegan ohjauksessa väljää. vika löytyi viimein.
Re: Omegan ohjauksessa väljää.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Juu löytyy niitä,kcl kirjoitti:
Kysyhän foorumilaisilta Omegan-purkajilta mihin hintaan löytyisiMuistelen joskus tiedustelleeni simpukkaa ja ihan eri hintaan oli tarjolla kuin varaosahaussa...
Onneksi on tuollanen vajaakokonen moottori, niin tulee melkeen tuijottamalla simpukka pois autosta! (oletus + haynesin oppaasta vakoiltua)kcl kirjoitti: On mielenkiintoinen homma, siksi omani on vaihtamatta![]()
![]()
TIS:stä katselin tehtaan näkemystä vaihdosta, vaikutti siltä että helpompi sietää vikaa kuin vaihtaa. Jarrutehostin pois, ilmastoinnin putket pois, tehostajan öljysäiliö pois, purkamista siis riittää. Muutenhan se on melkoisen suoraviivaista, tarkkana vaan sen kanssa että rattiakselin merkit menee kohdalleen simpukan merkkien kanssa.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Itse tilasin foorumin myydään palstalta simpukan hintaan 100e. vaihto onnistuu kun ottaa pakoputken pois. mahtuu tulemaan alakautta ja uutta paikalleen laittaessa on hyvä olla kaksi ''asentajaa'' 
ei tarvitse purkaa ilmastoinnista mitään eikä jarrutehostajaa
Tuohan oli hyvä uutinen! Ei muuta kuin itsellekin simpukkaa tilaukseen ja vaihtohommiin. Omassani on kummallinen "musta kohta" vasemmalle kääntäessä, vähän niinkuin "jumii", tottakai satunnaisesti ettei liian helpolla pääse diagnoosin suhteen, mutta aina ja vain ja ainoastaan vasemmalle. Öljyä on vaihdettu, säätöä kokeiltu löysätä ja kiristää tuloksetta.L.ossi kirjoitti:Itse tilasin foorumin myydään palstalta simpukan hintaan 100e. vaihto onnistuu kun ottaa pakoputken pois. mahtuu tulemaan alakautta ja uutta paikalleen laittaessa on hyvä olla kaksi ''asentajaa''
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
juu ei todellakaan tarvi niin paljon purkaa kun TIS ehdottaa.. mut silti melko mukava muljata paikoillee
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
olikos jollain jotain virallista ohjetta ton simpukan kiristykseen?? ja onko muuten mitään toivoa että vm 98 simpukka kävis vm-00 omegaan?? molemmissa näyttäs joku sähkömööpeli olevan kiinni... pitäs saada välykset hittoon ni sais kulmat kohalleen...
tohon itse simpukan varteen ei taida välyksiä tulla?? ja taitaa sen varren irrotus olla melko mielenkiintonen?
tohon itse simpukan varteen ei taida välyksiä tulla?? ja taitaa sen varren irrotus olla melko mielenkiintonen?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
se on joku servotronic tai joku sellainen se musta.en usko että siihen kääntövarteen välystä tulee. en ole ainakaan itse koskaan moista havainnut.
toi kiristäminen on mielestäni vähän turhaa kun se ohjaus vaan alkaa palauttaa tosi huonosti.
toi kiristäminen on mielestäni vähän turhaa kun se ohjaus vaan alkaa palauttaa tosi huonosti.
kyl mulla katos välys ja tuntus vielä palauttavankin hyvin.
juu servotronicia hain ja näyttäs puuttuvan tosta -00 mallista
juu servotronicia hain ja näyttäs puuttuvan tosta -00 mallista
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Noh vissiin sait toimii, ite kirrasin silleen että keskellä ei ole välystä ja testasin ettei ohjaus jäykisty missään kohtaa (oli keskitanko irti)Ari-S kirjoitti:olikos jollain jotain virallista ohjetta ton simpukan kiristykseen?? ja onko muuten mitään toivoa että vm 98 simpukka kävis vm-00 omegaan?? molemmissa näyttäs joku sähkömööpeli olevan kiinni... pitäs saada välykset hittoon ni sais kulmat kohalleen...
Vaihtelin tuossa par päivää sitte keskitangon ja molemmat radarit, pikkasen muutuu auto
joutuu vaa vielä pajottaa kertaalleen, unohtu ottaa alapallot samalla matkaan ja eikös toisessa ole välystä pikkasen
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
on toi ihan jees nyt.. pitäs viel viedä kulmien säätöönkin.. pitää viel kaverin kaa tutkia onko siel väljää enää.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Nyt loytyi vika ohjauksesta. keskitanko oli kuskinpuolen nivelestä väljä vaikka se ei tuntunut renkaita käännellessä nosturilla. ei kyllä tuntunut rikkinäiseltä vaikka irrotin sen ja sitä tutkin.
Vika alkoi selvitä kun kuskin puolen renkaasta hävisi kulutuspinta. hetken päästä pyöränlaakeri alkoi ääntää voimakkaasti ja tukivarren taaempi uusi pusla hajosi. nämä vaihtamalla ei vika vielä kadonnut mutta vaihtamalla keskitanko(joka ei vaikuta rikkinäiseltä) uuteen vika poistui kokonaan.
Vika alkoi selvitä kun kuskin puolen renkaasta hävisi kulutuspinta. hetken päästä pyöränlaakeri alkoi ääntää voimakkaasti ja tukivarren taaempi uusi pusla hajosi. nämä vaihtamalla ei vika vielä kadonnut mutta vaihtamalla keskitanko(joka ei vaikuta rikkinäiseltä) uuteen vika poistui kokonaan.
Re: Omegan ohjauksessa väljää. vika löytyi viimein.
joo siitä on pirun vaikee huomata niitä välyksiä.. eipäs toi tullu mieleen...
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- putkikardaani
- 'Diplomat'

nii ekalla sivulla taisin mainita että siinä se vika on. yllättävää eikö totta
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
niinpä taisit mainita. on mennyt viesti ohi silmien tai sitten olen todennut osan ehjäksi kun en siitä väljää löytänyt.
ite oon vetäny sen vaa aina kiinni tunteella eikä ole paukkunut...
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline