Ilmeisimmin. en vaan tiedä mistä tuo vuotaa. kansi on kasattu uudella kannentiivisteellä + liimalla ja nokkakehto on liimalla kiinni kannessa. venttiilikopassa uus tiiviste..
imusarja kunnolla kiinni kera uuden tiivisteen kuin myös pakosarja ja kaikki letkut on kunnolla paikoillansa kuin myös norsunkärsä/IMM/putsari
Edit: täytyy vielä huomenna tsekkaa ettei vuoda tuolta jarrutehostimen alipaine putkesta vai mikä nyt onkaan joka menee tehostajalta imusarjaan
JNN kirjoitti:Minkäslaiset muutostyöt vaatii 20xe:n kampuran sovitus 20ne lohkoon? xe teräsveivit ja let/get männät tulossa, mutta ajatuksena olisi päällimmäisenä saada letin kytkin väliin. Ja myikö joku vielä niitä soviteholkkeja joilla sai etuvedon vauhtipyörän naitettua r25 akselille, vai pitääkö mennä ite teettämään satsi?
Tuolla siitä holkista juttua. Olen KWJ:lle viestiä pistänyt useampaa reittiä vaan ei ole kuulunut. Saattais olla tuolle holkille olla tarvetta itse kullakin...
sama juttu laittelin viestiä, mut taitaa aika harvoin käydä täällä. Itelläkin olis parille kappaleelle tarvetta. Vois sitä ehkä koitaa tuota kaksi painelaakeria peräkkäin menetelmää, oliskohan ollu 60/70 clubin puolella tuo vinkki, pitäs kuulemma saada pelaamaan ihan hyvin silläkin.
JNN kirjoitti:Minkäslaiset muutostyöt vaatii 20xe:n kampuran sovitus 20ne lohkoon? xe teräsveivit ja let/get männät tulossa, mutta ajatuksena olisi päällimmäisenä saada letin kytkin väliin.
Mikset laita niitä XE-veivejä kiinni siihen 20NE-kampuraan? Niin mä tein omassa motissa!
Tää oli ensin ajatus, mutta tuohon kävis se vähän isompipintainen vauhtipyörä ja sitten myös letin kytkin tms.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
JNN kirjoitti:Minkäslaiset muutostyöt vaatii 20xe:n kampuran sovitus 20ne lohkoon? xe teräsveivit ja let/get männät tulossa, mutta ajatuksena olisi päällimmäisenä saada letin kytkin väliin. Ja myikö joku vielä niitä soviteholkkeja joilla sai etuvedon vauhtipyörän naitettua r25 akselille, vai pitääkö mennä ite teettämään satsi?
Tuolla siitä holkista juttua. Olen KWJ:lle viestiä pistänyt useampaa reittiä vaan ei ole kuulunut. Saattais olla tuolle holkille olla tarvetta itse kullakin...
sama juttu laittelin viestiä, mut taitaa aika harvoin käydä täällä. Itelläkin olis parille kappaleelle tarvetta. Vois sitä ehkä koitaa tuota kaksi painelaakeria peräkkäin menetelmää, oliskohan ollu 60/70 clubin puolella tuo vinkki, pitäs kuulemma saada pelaamaan ihan hyvin silläkin.
Ite pistin 6070clubilla YV:tä sekä sähköpostiakin mutta ei ole mitään kuulunut eikä ole YV:t lähteny eteenpäin.
Joku jos tuommosen holkin vääntää niin vois kiinnostaa. Nykynen on parista laakerista kasattu koroke mutta varmempi se ois tuommonen oikeanlainen holkki...
JNN kirjoitti:Minkäslaiset muutostyöt vaatii 20xe:n kampuran sovitus 20ne lohkoon? xe teräsveivit ja let/get männät tulossa, mutta ajatuksena olisi päällimmäisenä saada letin kytkin väliin.
Mikset laita niitä XE-veivejä kiinni siihen 20NE-kampuraan? Niin mä tein omassa motissa!
Tää oli ensin ajatus, mutta tuohon kävis se vähän isompipintainen vauhtipyörä ja sitten myös letin kytkin tms.
Tuota... Ainakin kaikki tähän asti itellä olleet litteät ja potero 8 venttiilisten ja ecotekkien pyörät on ollu sovitettavissa noille xe/let kytkimille.
Mitä tarkoitat käytännössä tuolla sovituksella? Kun muistissa olisi että tuon 20ne kytkin olisi 216mm ja 20xe/let 228mm halkaisijaltaan, niin millä sitä kitkapintaa vauhtipyörästä kasvatetaan? Vai olenko nyt ihan hakoteillä
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Omassa ne koneessa vein vauhtipyörän koneistamolle ja se sorvattiin ~230mm et kytkinlevy sopisi.
edit. omasta topicista kopsattu "Vauhtipyörää sorvattiin että mahtuu 228mm kytkin(235mm) ja levypinnasta otettiin 1mm pois ja asetelman kiinnitys kohdasta 1,5mm pois."
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Ilmeisimmin. en vaan tiedä mistä tuo vuotaa. kansi on kasattu uudella kannentiivisteellä + liimalla ja nokkakehto on liimalla kiinni kannessa. venttiilikopassa uus tiiviste..
imusarja kunnolla kiinni kera uuden tiivisteen kuin myös pakosarja ja kaikki letkut on kunnolla paikoillansa kuin myös norsunkärsä/IMM/putsari
Edit: täytyy vielä huomenna tsekkaa ettei vuoda tuolta jarrutehostimen alipaine putkesta vai mikä nyt onkaan joka menee tehostajalta imusarjaan
lisäystä tuuohon että jos on vaihde päällä niin ei reagoi kaasuun ollenkaan. vapaalla kyllä kiertää ihan ongelmitta rajottimeen asti.
tuo bensankierrätysventttiili vai mikä mötikkä se on joka on imusarjan alla johon tulee 2-napainen liitin ja siitä lähtee kaks letkua. mihin nämä letkut kuuluis tulla? ne ei oo ainakaan tuossa 18E imusarjan kans ollu missään kiinni....
tuo bensankierrätysventttiili vai mikä mötikkä se on joka on imusarjan alla johon tulee 2-napainen liitin ja siitä lähtee kaks letkua. mihin nämä letkut kuuluis tulla? ne ei oo ainakaan tuossa 18E imusarjan kans ollu missään kiinni....
Olikohan sen nimi joku alipainesäädin...? Liittimen puoleinen letku tulee kaasuläppäkotelon alapinnalla läpän jälkeen olevaan natsaan. Toinen menee ilmeisesti aktiivihiili suodattimelle lokarin sisälle, mutta en tiedä onko tässä sun vehkeessä sitä ollenkaan?
Ei varmaan vaikuta moottorin toimintaan kunhan liitin on paikallaan ja läpän jälkeinen natsa vähintäänkin tukittu, ettei vedä ilmaa...
eli nippa joka on kaasuläpän kohdilla ja osottaa suoraan alaspäin niin siihen pitäis tulla jos ymmärsin oikein?
se siis tukkoon ja tuon säätimen letkut takasin auton alle (ei ole tuota hiilisuodatinta tässä vehkeessä)
sitte kaasuläpän kohdalla on kaks nippaa alekkain. tai kolme oikeestaan mut ylimpään tulee tuo tyhjäkäyntimoottorin putki ja sit on kaks pienempää sen alla. toinen menee venttiilikoppaan huohotukseen ja toinen menee ilmeisesti termostaattikotelolle? mulla ei vaan termostaattikotelolla ole paikaa tuolla letkulle nii riittääkö että sen tukkiipi kans?
Rizla^^ kirjoitti:eli nippa joka on kaasuläpän kohdilla ja osottaa suoraan alaspäin niin siihen pitäis tulla jos ymmärsin oikein?
se siis tukkoon ja tuon säätimen letkut takasin auton alle (ei ole tuota hiilisuodatinta tässä vehkeessä)
sitte kaasuläpän kohdalla on kaks nippaa alekkain. tai kolme oikeestaan mut ylimpään tulee tuo tyhjäkäyntimoottorin putki ja sit on kaks pienempää sen alla. toinen menee venttiilikoppaan huohotukseen ja toinen menee ilmeisesti termostaattikotelolle? mulla ei vaan termostaattikotelolla ole paikaa tuolla letkulle nii riittääkö että sen tukkiipi kans?
Joo ala-natsa läpän jälkeen tukkoon siinä on muuten imuvuoto!
Huohotin-natsan alapuolella saman suuntainen natsa ja sen alapuolella alaspäin sojotava natsa ovat vesikierron natsoja. Eivät vaikuta ajoon. (Ilmeiseti idea ettei läppä jäädy talvella) Niitä ei oo pakko tukkia.
Onko porukka laittanu liimaa lohkon ja kannen välii? Siis kansipahvin lisäks...
Korjaamokirjaa luin ja siellä ei ollu mainittu että tarttis olla tai en ainakaa huomannu mutta sitte googlettelin ja oli jossain jotkut puhuneet että on liimaillu ainakin osittain tms.??