Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli kuinka testataan B-Omegasta (-96, 2.0 8v (X20SE) manuaali) ilmamassamittari. . Kokeilin op-comilla katsoa maffin arvoja, mutta näyttää vaan jonkun 0,6 v tyhjäkäynnillä ja kierroksilla sama homma.. Sanoo Aif-fuel ratioksi koko ajan rich..
Yleismittarilla mittasin nastasta 1 ilmamassamittarista ohmit ja nollaa näytti?? Ja kone käynnissä nastasta 4 eli löytynyt jännitettä nastan 4 ja rungon väliltä ollenkaan? Vai onko tää ohje väärin? http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?p=1306542
Onko ohjearvoja tohon ilmamassamittariin kellään ja miten oikesti mitataan? Kaikki ohjeet mitä oon löytänyt on x20xev koneiseen omegaan...
Kertoi joo. Mutta eihän se kerro mulla ainakaan kuin sen arvon sillä hetkellä. Ei ollut mitään kuvaa mitä sen pitäisi olla tossa moottorissa. Kiitos .. Eli kai se kunnossa on kun 0,6v antaa maf arvoksi tyhjäkäynnillä.
Liekkö normaalia että koko ajan näyttää air/fuel ratioksi rich? Ja vetää siis kylmänä huonosti, nykii. Lisäksi puutuu totaalisesti lämpimällä ilmalla. Mistä siis seuraavaksi vikaa etsimään? Tulpat ja ecun lämpöanturi uusittu jo..
Ok. Mulla näyttää koko ajan rikasta, myös ajossa.. Oli kylmä taikka lämmin kone, niin ja lambda uusittu vuosi sitten myös. Lämmötkin karkaa aikalailla 100c asteeseen jos ulkolämpö yli 20 helposti. Varsinkin kaupunkiajossa ongelmaa kun lämmöt nousee niin ei jaksa oikein edes paikaltaan lähteä, tilapäisenä helpotuksena olen eco napilla ilmastoinnin pois kytkenyt. Tuntuu että jaksaa ilman sitä vetää 100x paremmin.. Ja talvella toimii hyvin siis kylmällä kanssa.. missähän lie vika?