vm 2003 c-vectra 2.2 dti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

vm 2003 c-vectra 2.2 dti

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Mimmonen laite tuo on? Ois mahdollisesti vaihto edessä ensi viikolla.

Autolla ajett ~220tkm
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: vm 2003 c-vectra 2.2 dti

Lähinnä tuo kone kiinnostaa kun aikaisemmin ei ole diisseliä ollut.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mulla on tommonen samanikäinen y22dtr koneella oleva sedan vectra eikä ihan heti tarkoitus ole luopua, kun on jo palikkaaki sen verta tullu tilailtua, et sen verran oon tykästyny tuohon :)

Joissakin ollut sen egr-venttiilin kanssa ongelmia(maksoikahan uusi jotain satasia), mut mun omaani ei oo vielä sille tehty ainakaan mitään, mut jos rupee oireileen niin vaihdetaan :)

Ajo-ominaisuudet verrattavissa B2 omegaan. Konehan on idioottivarma ketjukone, mulla on tällä hetkellä mittaris 350tkm eikä mitään probleemaa oo ollu edellisellä omistajalla eikä mulla, ainut osa mitä oli vaihdettu leimalle oli takajouset, kampi-akselinasentoanturi, sekä alapallot eteen eli ihan perus huoltoja joka autossa merkistä riippumatta.

Halpa huoltaa, ajaa ja ylläpitää, verot vuodessa kaikenkaikkiaan alle 600€ ja kulutus mulla ollut matka-ajossa karvan verran alle 6litraa sadalla. Ei kyllä tosin kaupunki veivaamiseskaa vie juuri mitään :o

Näis ei pitäisi olla enää yhtä herkkää pumppua ku niis vanhemmis 2.0 riisseleissä, mut tiedä sit 110% varmuudella, mut näin olen jostain lukenut ja moni kertonutkin tuota samaa.

Ruostetta noissaki saattaa olla takaluukun alareunas, kaarien reunois ,konepellin etureunassa tai jopa kattopellissä, riippuen kuinka kivisuihku on pessyt maalit pois josta alkanut kesiminen.

Omaani oon ruiskutellu tectyl ml:ää joka koloon mihin saanut, että pysyis mahdollisimman hyvänäpitkään vielä. Alustalle kans tarkoitus tehdä hoitoja ettei lahoa.

Perusvarma auto siis kaikenkaikkiaan.

Paukkuvat ovistopparitki voi olla häiritsevä tekijä, mutta niihinki on heleppo lääke eli joko topparin kääntö tai vingulla topparin kolojen huippuja loivemmaksi ni loppuu paukkeet.

Tässä nää mitä mulle tuli mieleen, toivottavasti oli apua ja jos joku mieltä askarruttaa vielä niin tähän vaan kysymystä perään niin yritetään jeesata oman tiedon mukaan sit.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kyllä se pumppu menee näistäkin.

Erona vain, että ei voi korjata niinkuin 2-litraisten, vaan joutuu ostamaan kokonaan uuden pumpun.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &p=1537929
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?p=887617

Itse kone on yksi Opelin lujimmista, joten kestää mekaanisesti sen mitä autokin.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

kiitoksia vastauksista! juuri tällaista tietoa halusinkin
Ilmeisesti näissä diisselikoneissa ei ole tuota samaa ketjukiristäjäongelmaa mitä esim z22se koneessa?
jarkkis
OCF Member 2021

Ei ole ketjuongelmia näissä 2.0 ja 2.2 diesel koneissa ollut.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Näyttäis noita polttoainepumppuja menneen vaihtoon näissä. Mikä siitä hommasta tekee niin kalliin? Yritin pumppuja etsiä ebaystä huonoin tuloksin. Vaihto tuskin on mitään rakettitiedettä.
jarkkis
OCF Member 2021

Korkeapainepumppuja on mennyt 2.2 bensakoneissa.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

tämä on kuitenkin eri asia kuin noissa bensakoneissa oleva direct koneiden korkeapainepumppu? Vai onko juurikin sama osa mutta eri mallinen kun eri kone?
jarkkis
OCF Member 2021

Ei näistä dieseleistä mun käsityksen mukaan oo menny korkeapainepumppuja.

Ainut on joillakin ollut tuo pumppuvika minkä ascona_c mainitsi.

Eli näitten 2.2 pumppuihin ei saa ostettua tarvikeliikkeistä sitä aivoboksia erikseen kuten 2.0 pumppuihin saa vaan pitää ostaa koko pumppu.

En tiedä sit minkämoinen tyyppivika tuo on, kun nois 2.0 piti olla kans pumppuvikaa ja mulla on nyt omegassa melekee 500tkm mittaris eikä oo todistettavasti tehty vielä pumppuremppaa. Arpapeliä kait noi pumput, joillaki kestää joillaki ei.

Onhan nois eri asemien naftoiski tietty eroja, osa voi olla kuivempaa ku toinen. Eipä noista sen tarkemmin osaa sanoa.
Vastaa Viestiin