Vectra C vilkku ei palauta
Vectra C vilkku ei palauta
Vuosimallia 2002 olevassa C vectrassa vilkku ei palauta. Vikakoodeja ei ole, mikään merkkivalo ei pala mittaristossa eikä autossa ole EPSsää.
Merkkiliike veikkasi CIM-moduuli vikaa jolle antoi hinnan 750€ korjattuna. Saako noita korjautettua edullisemmin jossain muualla?
Kun olen näitä keskusteluja selaillut, niin jostain löyty, että tässä mallissa ratinasentotunnistin ei olisi CIM-moduulissa. Voiko pitää paikkaansa? Jos ei ole, niin millainen homma se sitten olisi?
Merkkiliike veikkasi CIM-moduuli vikaa jolle antoi hinnan 750€ korjattuna. Saako noita korjautettua edullisemmin jossain muualla?
Kun olen näitä keskusteluja selaillut, niin jostain löyty, että tässä mallissa ratinasentotunnistin ei olisi CIM-moduulissa. Voiko pitää paikkaansa? Jos ei ole, niin millainen homma se sitten olisi?
Re: Vectra C vilkku ei palauta
Varasin itelle just ajan cim modulin vaihtoon, modulin hinta apaut 275. Vilkku ei palauta, ratti ja ajovakautus valot palaa.
...edelliseen lisäyksenä siis mulla 2.2 2004 mallin farkku. Ajonvakautus on mutta ei mitään kääntyviä valoja yms.
Mistä tuohon hintaan saa CIM-modulin?hynni kirjoitti:Varasin itelle just ajan cim modulin vaihtoon, modulin hinta apaut 275. Vilkku ei palauta, ratti ja ajovakautus valot palaa.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Metro auto espoo koskelo tuon hinnan anti. Ilmeisesti niitä on erilaisia ja mun autossa on "yksinkertaisin".
Minun autossa oli samanlainen vika talvella. Ensin syttyy sutimisenestonvalo, sitten ohjaustehostimen valo ja samalla vilkku lakkaa palauttamasta. Vika oli vanhassa akussa joka ei pätkä ajossa ehtiny latautua riittävästi.hynni kirjoitti: Vilkku ei palauta, ratti ja ajovakautus valot palaa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Näinhän se on että noita CIM -moduuleita on kahta eri mallia ja toinen on todella kin paljon halvempi. Aloittajalla on tosiaan samanvuotinen malli kun mullakin ja siihen valitettavasti maksaa maltaita.
mutta kannattaa ensin kokeilla noita akun mittauksia ym., koska olen huomannut että Metro-autossa yleensä korjataan (vaihdetaan osia) mututuntumalla (kokemusta on).
mutta kannattaa ensin kokeilla noita akun mittauksia ym., koska olen huomannut että Metro-autossa yleensä korjataan (vaihdetaan osia) mututuntumalla (kokemusta on).
Insignia Sports Tourer -21
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
Hieman kesti mittailla mutta akku näytti olevan kunnossa. Akun jännite 12.9V ja käydessä jännite 14.1V. Täytynee varmaan uusia se CIM vaikka kiusaus oliski jättää se vilkku käsin palautettavaksi...
Oletkos ottanut sitä vilkun viiksee irti ja kattonut niitä kosketuspintoja missä kunnossa ne ovat jotkin täällä ovat korjanneet noita vikoja. Haulla löytyy varmasti tietoa enemmän..
Insignia Sports Tourer -21
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
En ole irrottanut viiksee, koska käsittääkseni tässä mallissa on palautus elektroninen ja CIMin takana. Ennestään mulla ollut kyllä A ja B mallin vectroja joissa vika olikin itse viiksessä.
Nostan tämän ketjun nyt uusiksi esille kun nyt saa yli 10v opeleiden varaosiin -30%, jolloin saisin ton cimin vaihdettua noin 550€. Kysymys kuuluu, että voiko vilkun palautuksen puuttumattomuus johtuu jostain muusta kuin cim-moduulista? Toisessa autossa cim-vika sytytti ratin hälytysvalo palaan ja sitten oli vikakoodejakin. Tässä tapauksessa ei ole mitään vikakoodeja eikä vikavaloja. Autossa ei siis EPSsää eli johtuisko se vikakoodien uupuminen siitä?
Ps. Katsastuksesta meni heittämällä läpi. Ps2 viiksi on irrotettu ja stekattu kunto ja vaikutti olevan ookoo jos sillä merkitystä tässä autossa.
Ps. Katsastuksesta meni heittämällä läpi. Ps2 viiksi on irrotettu ja stekattu kunto ja vaikutti olevan ookoo jos sillä merkitystä tässä autossa.
Kyseisestä viasta ei ole kokemuksia mutta,Pasto kirjoitti: Kysymys kuuluu, että voiko vilkun palautuksen puuttumattomuus johtuu jostain muusta kuin cim-moduulista?
mä kyllä tarkistaisin sen viiksen vastakappaleet jotka siellä CIM-modulissa on.
Ne eivät välttämättä ole enää parhaassa kunnossa:

Tuossa purkuasiaa: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 1#p2102821
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Lueskelin ton cimin purun jo aiemmin ja päätin olla koskematta omaani
Vaikuttaa sen verran haasteelliselta hommalta, et omat taidot tuskin riittävät.
Antaakohan viallinen CIM vikakoodia, jos sillä paikantuisi se vika?
entiset
Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5
Joo ja se mitä en ole maininnut niin siinä tarvii OP-com:ia tai vastaavaa, kun kääntökulma-anturi pitää kalibroida.Pasto kirjoitti:Lueskelin ton cimin purun jo aiemmin ja päätin olla koskematta omaaniVaikuttaa sen verran haasteelliselta hommalta, et omat taidot tuskin riittävät.